مردم ما از امت دوره رسول خدا بهتر هستند/ مردم با همه مشکلات از اصول انقلاب خارج نشده و ایستادگی دارند

امام راحل می‌فرمایند ملت ما از مردم زمان پیامبر(ص) و امیرالمومنین (ع) بهتر هستند تعارف نبود مردم زمان پیامبر تا زمانی که پیامبر بود همراه بودند اما در زمان انتقال قدرت از رهبری اول به رهبری دوم منحرف شدند اما مردم ما اینجا هم محکم ایستادند.
کد خبر: ۸۸۲۴۰۳۸
|
۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۱
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا، با اشاره به اینکه در قرآن آیات و روایاتی آمده است که دلالت بر انقلاب دارد، اضافه کرد: آیات سوم سوره جمعه شرح نزولش نهضت و انقلاب اسلامی است که در عصر ما هم این مدل در کشور رقم خورد.
 
حجت‌السلام یدالله غلامی در جمع کارکنان دستگاه قضای مرکز مازندران، با بیان اینکه انقلاب ریشه در دین، اعتقادات، آیات معصومین، قیام خونین سیدالشهدا و ادامه بعثت رسول خدا (ص) دارد، اظهار کرد:  یکی از راه‌های پی بردن اهداف انقلاب‌ها  و رویکرد انقلابیون، شعار آنان است.

وی افزود: انقلاب اسلامی از سال 41 شروع شد و وقتی به نوع شعارها توجه می‌شود مبنای لااله‌الا‌الله و الله اکبر دارد، همانگونه که پیامبر در جهان مبعوث شد با این شعار قیامش را در جزیره‌العرب شروع کرد.

این مسؤول با بیان اینکه خداوند در قرآن می‌فرماید: که یاری‌گران دین در راه خدا، آخری‌ها به اولی‌ها یاری می‌رسانند، گفت: اولی‌ها یاران پیامبر بودند که در قربت در راه دین اسلام ایستادند و آخری‌ها که یاری‌گر دین هستند از یاران سلمان فارسی محسوب می‌شوند.

غلامی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی زمانی اتفاق ‌افتاد که دین و کشور در قربت بودند، گفت: اسلام هیچ عزت و احترامی در دنیا نداشت و بعد از قصه کاپیتولاسیون امام راحل فریاد زدند که شما را فروختند و عزت ما را لکه‌دار کردند.

وی ادامه داد: اسلام اجازه نمی‌دهد تا کسی زیر بار سلطه قرار گیرد.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا با بیان اینکه در گذشته آنقدر از اسلام بد گفته شد که جوانان ما در زندان‌ها کمونیسم و مارکسیسم شدند، تصریح کرد: عامل عقب ماندگی جوامع اسلامی را اسلام می‌دانستند تا اینکه در چنین وضعیتی پدیده انقلاب اسلامی اتفاق افتاد.

این مسؤول بیان کرد: انقلاب اسلامی زمانی شکل گرفت که به صورت دو قطبی در حال اداره شدن بود و اعتقاد داشتند تا چند دهه این دو قطبی شدن بهم نمی‌خورد در حالیکه در همان زمان انقلاب اسلامی دو قطبی شدن دنیا را از هم پاشید.

غلامی با اشاره به اینکه حلقه سیاسی هر کشور را اتصال به دو قدرت انحراف شرق و غرب می‌دانستند، افزود: همان موقع امام راحل شعار نه شرقی و نه غربی را در کشور همگانی کردند و بر همین اساس استقلال ایران فراهم شد.

وی با بیان اینکه امام راحل انقلاب اسلامی را معجزه قرن دانستند، خاطرنشان کرد: باید دیده شود دیگران در کشور پیرامون انقلاب چه می‌گویند و چه اتفاقی افتاد که در قرن 20 جهان دو قطبی از هم پاشید و اتحاد جماهیر شوروی غرب که می‌خواست کدخدا شود آنان را زمین‌گیر کرد.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا، افزود: انقلاب اسلامی همه خواب‌ها را آشفته کرد در حالیکه آمریکایی‌ها خود را نبض دنیا می‌دانند.

این مسؤول با بیان اینکه در سال‌های اخیر راهبرد غرب در مقابله با انقلاب اسلامی عوض شده است و تن به مذاکره می‌دهند، اظهار کرد: قرآن می‌گوید یهود و نصارا پیوسته در حال ضربه زدن و جنگیدن با اسلام هستند تا شما از دین برگردید و هیچ وقت از بدی به شما ناراحت نیستند و خیری به شما نمی‌رسانند.

غلامی با اشاره به اینکه متاسفانه انقلاب اسلامی را به سمت و سویی بردند که برخی را موافق و برخی را مخالف با غرب نشان می‌دهند، گفت: قرآن سرنوشت قوم بنی‌اسرائیل را مطرح کرد که بیشتر با سرنوشت کشور ما همخوانی دارد و رهبرمعظم انقلاب توانستند با تیزهوشی بسیاری از مسائل را حل کنند.

وی درباره آسیب‌ها و آفت‌های احتمالی که به انقلاب اسلامی وارد می‌شود اشاره کرد و افزود: انقلاب‌ها هر چه بزرگتر می‌شوند آسیب‌ها پدیدارتر می‌شوند.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا، اضافه کرد: قاعده است که انقلاب‌های بزرگ در مسیر اگر مراقبت نشود به انحراف کشیده می‌شوند در این باره انقلاب حضرت موسی که رهبری آن را پیامبر خدا بر عهده داشت را می‌توان مثال زد.

این مسؤول با بیان اینکه تا زمان حیات پیامبر (ص) امت پیامبر از خود گذشتگی داشتند، تصریح کرد:هر انقلابی دارای پیچ تند است چه توحیدی باشد چه غیر توحیدی باشد باید قدرت رهبری اول به رهبری دوم  منتقل شود که بسیاری از انقلاب‌ها در این مرحله منحرف می‌شوند.

غلامی ادامه داد: اینکه امام راحل می‌فرمایند ملت ما از مردم زمان پیامبر(ص) و امیرالمومنین (ع) بهتر هستند تعارف نبود مردم زمان پیامبر تا زمانی که پیامبر بود همراه بودند اما در زمان انتقال قدرت از رهبری اول به رهبری دوم منحرف شدند اما مردم ما اینجا هم محکم ایستادند.

وی با اشاره به اینکه فراموش نکردیم که دشمنان ما امید بسته بودند روزهای بعد از امام مخصوصا با مسئله‌ای که برای آقای منتظری و مقام معظم رهبری پیش آمده بود، دشمن مطمئن شده بود بعد از امام چیزی برای انقلاب اسلامی در ایران نخواهد بود، خاطرنشان کرد: اما مردم ما اینجا در این مرحله تند انقلاب خوب ایستادند و به درستی عبور کردند.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا، بیان کرد: مردم با همه مشکلاتی که دارند بر سر اصل انقلاب ایستادند چون مشکلات اقتصادی به اصل انقلاب بر نمی‌گردد این مسئله مدیریتی، کم کاری‌ها و ضعف‌های مدیریتی است.

این مسؤول با بیان اینکه در دهه چهارم انقلاب آنچه باید مد نظر قرار گیرد خطر انحراف انقلاب است هر انقلابی با آسیب و آفتی که می‌بیند ممکن است منحرف شود، گفت: انقلاب‌های توحیدی به دلیل دشمن بیشتر آسیب‌پذیرتر هستند.

غلامی انقلاب اسلامی را علیه کفر، شرک، استبداد و استعمار دانست و افزود: در 22 بهمن سال 57 پیروز شدیم و در 23 بهمن همان سال قائله تجزیه کردستان و بعد قائله ترکمن صحرا، قم، تبریز، سیستان و بلوچستان،... اتفاق افتاد.

وی اضافه کرد: در سال 60 قائله آمل، جنگ تحمیلی، محاصره‌ها، کودتاها و ... رخ دارد و یک روز در این 38 سال ما را آسوده نگذاشتند.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا، با بیان اینکه عقب نشینی در انقلاب‌ها توحیدی بر سر اصول و مبانی کودتا محسوب می‌شود، اظهار کرد: روش‌های مقابله با دشمن باید متفاوت باشد و به طور یقین با تغییر روش دشمن برخورد ما هم تغییر می‌کند.

این مسؤول با تاکید بر اینکه در به روز کردن انقلاب اسلامی باید چهره انقلابی اسلام بازگو شود، افزود: اگر از چهره انقلابی، انقلاب اسلامی بگذریم دیگر نمی‌توانیم در دنیا مقاومت کنیم.

غلامی اضافه کرد: از چهره رحمانی انقلاب که مقاومتی بر نمی‌آید و دیگر مقاومت در سوریه، لبنان، یمن و عراق را شاهد نیستیم.

وی با اشاره به اینکه انقلاب ما اسلامی است و موتور محرکه انقلاب ما از ابتدا و شکل گرفتن مقاومت در دنیا انقلاب اسلامی بوده است، خاطرنشان کرد: اسلام‌های مختلف در شیعیان وجود دارد به اختلاف در دنیای اسلام دامن می‌زنند و شیعه را بی فرهنگ جلوه می‌دهند آیا در این حال اسلام باقی می‌ماند؟

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا، به عوامل آسیب‌زا و انحراف در انقلاب‌ها اشاره کرد و گفت: برخی دشمنان آشکار هستند و مخالفت خود را علنی می‌کنند و هیچ ابایی ندارند که بگویند برای شکست انقلاب تلاش می‌کنیم.

این مسؤول دلیل دوم انحراف انقلاب‌ها را مراقبت از انقلاب دانست و ادامه داد: اگر انقلاب‌ها صیانت نشوند ممکن است به ضد خود تبدیل شوند انقلاب‌ها بیشتر از درون صدمه می‌بینند تا از بیرون، انقلاب حضرت موسی به دست صامری( انقلابی باسابقه و فردی با قدرت) آسیب می‌بیند.

غلامی با اشاره به اینکه انقلاب پیامبر(ص) به دست پدر خانم و داماد که ضد انقلاب بودند زمین‌گیر شد، اضافه کرد: افرادی که یار پیامبر بودند مانند طلحه و زبیر که هم رزم حضرت علی (ع) بودند با توجه زحماتی که کشیدند از درون انقلاب‌ها شکست می‌خورند و منحرف می‌شوند.

وی فرصت طلب‌ها را گروهی دانست که انقلاب‌ها را به انحراف می‌کشانند، اظهار کرد: فرصت طلب‌ها افرادی هستند که در حاشیه قرار دارند و انقلاب را از درون تخریب می‌کنند آنان وقتی بوی پیروزی را متوجه می‌شوند خود را انقلابی جا می‌زنند و گاهی هم صاحبان اصلی را از انقلاب خارج می‌کنند.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا تصریح کرد: گروهی هم نیروهای انقلابی و دلسوز هستند که انقلاب را از مسیر اصلی منحرف می‌کنند مانند یاران پیامبر، زبیر که در مقابل حضرت علی شمشیر کشید که این افراد نیروی انقلابی بودند و مشکل امروز انقلاب ما است.

این مسؤول با بیان اینکه انقلابیونی که اعتقادات انقلابی خود را تجدید نظر می‌کنند سبب انحراف انقلاب می‌شوند، گفت: نیروهایی که از دیوار جاسوسخانه آمریکا بالا رفتند الان در آمریکا، لندن و اسرائیل و برخی هم در داخل هستند و ابراز پشیمانی می‌کنند.

غلامی بیان کرد: اگر به یک فرد انقلاب بگویند پشیمان از هزاران ناسزا بدتر است و این برای حرمت شکنی و کارهای بعدی عده‌ای حاضر شدند که بگویند پشیمان هستیم.

وی به اقدام زیباکلام در گذر از پرچم آمریکا که برای سخنرانی 13 آبان و یا 16 آذر به دانشگاهی رفت بود اشاره کرد و ادامه داد: در دانشگاه جوانان پرچم آمریکا را روی زمین پهن کردند و ایشان از نرده دانشگاه رد شد تا پرچم آمریکا را لگد نکند و این حرکت را کلیپ می‌کنند.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا خاطرنشان کرد: آنان در حال آماده سازی فضا و ذهن هستند و به طور رسمی در دانشگاه‌ها عنوان می‌کنند امام ضد آمریکا نبوده و انقلاب ما هم علیه آمریکایی نبود فقط با شاه مبارزه می‌کردیم این در حالی است که امام در سال 42 عنوان می‌کند همه بدبختی‌های ما از آمریکا است.

این مسؤول با بیان اینکه عده‌ای خاطره نقل می‌کنند برای حذف شعار مرگ بر آمریکا، افزود: می‌گویند ما نامه نوشتیم برای حذف شعار مرگ بر آمریکا و برای مردم ذهنیت ایجاد می‌کنند یعنی جامعه را آماده می‌کنند در حالیکه امام به نامه بی‌اعتنایی کرد و جواب نامه را هم نداد.

غلامی اضافه کرد: نیروهای انقلابی که انقلاب را منحرف می‌کنند فکر می‌کنند روش و تصمیمی که گرفتند در این جامعه برای همین مقطع درست است  احساس می‌کنند باید جذب جامعه جهانی شد و تعامل کرد.

وی با اشاره به اینکه هر چه از این انقلاب به دست آوردیم در تقابل با دشمن و جبهه استکبار بود، گفت: در تقابل با جبهه جهانی، روحیه انقلابی‌گری و انقلاب اسلامی به استقلال رسیدیم.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا به پیشرفت‌های جمهوری اسلامی اشاره کرد و افزود: در حال حاضر در مباحث علمی در  سه رتبه‌ برتر جهانی قرار داریم و قابل انکار نیست.

این مسؤول بیان کرد: تمام تحریم‌های ما از اردیبهشت 58 به دستور کارتر صادر شد و بعد از آن رئیس جمهورهای بعدی آن را تمدید کردند.

غلامی، ذات آمریکا را تقابل با اسلام ناب دانست و ادامه داد: در 11 سپتامبر عربستان دخالت داشت اما کشورهای دیگر تحریم شدند چون می‌گویند عربستان روزی یک میلیارد دلار درآمد دارد چند صد میلیارد ذخیره ارزی در بانک‌های آمریکا است که از آن باید استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه این دیوانه (ترامپ) کار ما را راحت کرد چون خیلی‌ها باورشان نمی‌شد آمریکا قابل اعتماد نیست، گفت: بی اعتمادی به آمریکا دموکرات و جمهوری‌خواه ندارد در آنجا سیستم حکومت می‌کند.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا با بیان اینکه آمریکایی‌ها احساس می‌کنند قدرتشان به فروپاشی نزدیک است و می‌خواهند بگویند دیوانه‌ای آمد و مقتدر نبود، اظهار کرد: صدای شکسته شدن قدرت آمریکا هم به گوش می‌رسد و شاید هم از دستشان در رفت و یا خدا خواست آنان را رسوا کند و یک بساز بفروش بیاید و حکومت کند.

غلامی با تاکید براینکه آنچه باید مورد مراقبت قرار گیرد برای انقلابی که ریشه در دین خدا دارد و پدیده قرن نام گرفت، افزود: نیروهای انقلاب اگر مواظبت نشوند به دو دلیل انقلاب‌ها را منحرف می‌کنند دلیل نخست در آرمان‌های انقلاب خود تجدید نظر می‌کنند و در روش دوم فکر می‌کنند اسلام رحمانی و تعامل با دنیا باید پیش برود.

وی با اشاره به اینکه تمام پیشرفت‌های ما در حالی بود که دشمن به ما فشار آورد، اضافه کرد: در تسلیحات نظامی و بنیه دفاعی خودکفا هستیم.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا با بیان اینکه در حال حاضر جمهوری اسلامی از کشورهای قدرتمند جنگ سایبری است، گفت: دشمنان از بنیه دفاعی ما می‌ترسند و این زمانی اتفاق افتاد که در تحریم دشمن قرار داشتیم.

غلامی رسیدن به مرز خودکفایی را در همه بخش‌ها و امورات کشور الزامی دانست و خاطرنشان کرد: چرا در حالت سرما و بحران کشاورز مورد آسیب قرار می‌گیرد باید زمینگیر شوند و چرا کاری در این رابطه نشد دلیل نبود روحیه انقلابی است.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا در بخش پایانی سخنانش با بیان اینکه ملتی که در مقابل استکبار ایستادگی کرد و دارای قدرت شد مورد تحریم و سر سختی قرار می‌گیرد، اظهار  کرد: انقلاب ما ریشه در دین خدا دارد و ممکن است به انحراف کشیده شود و امروز  انحرافی که در کشور ما قابل تصور است به دست نیروهای انقلابی است انقلابیونی که در آرمان‌های خود تجدید نظر کردند و یا احساس می‌کنند که باید تعاملی پیش برود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار