رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری در مراسم گرامیداشت دهه فجر
در محاکمه‌های دانشجویی خیلی از وکلا بودند که دفاعیاتی را انجام می‌دادند. مرحوم امام (ره) در فرودگاه صحبت کردند و از گروه‌هایی به اسم تشکر کردند که اساتید دانشگاه، قضات و وکلا جزو آن‌ها بودند.
کد خبر: ۸۸۲۳۹۹۶
|
۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۴

ه گزارش روابط عمومی سازمان بسیج حقوقدانان رئیس اتحادیه سراسری کانون وکلای دادگستری مرکز با تأکید بر این که کانون وکلا باید مستقل باشد، اظهار کرد: وکلا در بطن نظام هستند و از نظام دفاع کرده اند.

بهمن کشاورز در مراسم گرامیداشت دهه فجر و تعامل کانون وکلا و قوای سه گانه در اصلاح قوانین وکالت در کانون وکلای مرکز، ضمن تبریک دهه مبارک فجر درباره تعامل قوه قضائیه و کانون وکلا گفت: در بحث تعامل قوه قضائیه و کانون وکلا عده‌ای  مردد صحبت می‌کنند؛ در حالی که تردیدی در آن وجود ندارد. ما در یک نظام فعالیت می‌کنیم و معارضه‌ای نمی‌تواند وجود داشته باشد. مسأله‌ای را می‌خواهم مطرح کنم که شاید از نظر سن و سال تنها شاهد زنده‌اش من باشم. در پیروزی انقلاب اسلامی  و روز ۲۲ بهمن قضات و وکلا بسیار موثر بودند. اولین امضا علیه حکومت شاه را دو قاضی، اگر اشتباه نکنم آقای پارسایی و یک آقای قاضی آذری انجام دادند.


رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ادامه داد: کانون وکلا در آن روزها جایی بود که بستگان زندانیان در آنجا تحصن می‌کردند و ما آن‌جا نگهبانی می‌دادیم که کسی برای آن‌ها مزاحمت ایجاد نکند و در محاکمه‌های دانشجویی خیلی از وکلا بودند که دفاعیاتی را انجام می‌دادند. مرحوم امام (ره) در فرودگاه صحبت کردند و از گروه‌هایی به اسم تشکر کردند که اساتید دانشگاه، قضات و وکلا جزو آن‌ها بودند. چنین جمعی چگونه می‌تواند در معارضه باشند؟ تبعا همراه با نظام هستند.

کشاورز با تأکید بر این که کانون وکلا باید مستقل باشد و این استقلال به نفع نظام و مردم است، گفت: بحث نظارت و دخالت اگر برطرف شود، ما مشکلی نداریم.

ارسال نظرات