محمدی رمز توسعه‌یافتگی و کمال معلم را در باور به یادگیری مستمر برشمرد و اظهار کرد: برای عرضه بهترین و مرغوب‌ترین نوع کنش، معلمان باید یادگیرندگان مادام‌العمر باشند تا بتوانند معلمی خوب باشد.
کد خبر: ۸۸۲۳۹۵۹
|
۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵
به گزارش خبرگزاری خبرگزاری بسیج مازندران، سرپرست دانشگاه فرهنگیان کشور بیان کرد: معلم و مربی تأثیرگذارترین عامل است که عمیق‌ترین تأثیر را بر شخصیت نسل جدید می‌گذارد و اگر روزی در جامعه تمام موانع برون‌سازمانی توسعه آموزش و پرورش برطرف شود، آموزش و پرورش آن جامعه توسعه نخواهد یافت.
 
محمود مهرمحمدی در نشست پایانی نخستین دوره هم‌اندیشی نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسؤولان دانشگاه فرهنگیان و نیز چهارمین نشست بالندگی حرفه‌ای کارشناسان نظارت و ارزیابی و مدیران گروه‌های آموزشی که با حضور صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، بیرانوند نماینده مردم خرم آباد و احمدی لاشکی نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، دانشگاه فرهنگیان را به‌عنوان نهاد استراتژیک و رکن خدمت در راستای تعالی آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران دانست و اظهار کرد: باید به تحول و تعالی آموزش و پرورش که سخت به آن نیازمندیم به عنوان رسالتی فرادستگاهی و ملی نگریسته شود.

مهرمحمدی با بیان اینکه تحول و تغییر در نظام تعلیم و تربیت محدود به عوامل درون سازمانی نیست، افزود: امر تربیت معلم به قرینه آن کل، یک وظیفه ملی و فرادستگاهی است.

وی تصریح کرد: این مهم محقق نمی‌شود مگر عاملان توسعه‌یافته ذهنی و مهارتی یعنی معلمان و مربیان در آن استقرار یافته باشند.

مهرمحمدی خاطرنشان کرد: به تصریح عقل و شهادت تجربه‌های میدانی، حد کمال و توسعه‌یافتگی هر نظام آموزش و پرورش را کمال و توسعه یافتگی معلمان آن تعیین می‌کنند.

وی رمز توسعه‌یافتگی و کمال معلم را در باور به یادگیری مستمر برشمرد و اظهار کرد: برای عرضه بهترین و مرغوب‌ترین نوع کنش، معلمان باید یادگیرندگان مادام‌العمر باشند تا بتوانند معلمی خوب باشد.

وی با بیان اینکه یادگیری مادام‌العمر نیاز به همه ظرفیت‌های ملی دارد، گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جامعه هنری و فرهنگی می‌تواند با تسهیل اماکن حضور دانشجو معلمان و معلمان در جشنواره‌ها، نمایشگاه‌ها، کارگاه‌ها، سمینارها و دوره‌های فرهنگی و هنری از جمله موزه، سینما، تئاتر، موسیقی و سرود به سهم خود در یادگیری مادام‌العمر مشارکت کرده و از آن حمایت کند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها