خبرهای داغ:
کارشناس مسائل سیاسی:

آمریکا قدرتی پوشالی است/ از موضع قدرت برخورد کنیم

کارشناس مسائل سیاسی اذعان کرد: آمریکا همچون سگ هاری است که اگر شجاعانه در برابرش بایستی از تو می‌ترسید و پا به فرار می‌گذارد و در صورت ترس از آن جرات و جسارت پیدا کرده و به سمتت هجوم می‌آورد.
کد خبر: ۸۸۲۳۹۳۸
|
۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۷

علی‌اکبر قبادی کارشناس مسائل سیاسی، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، پیرامون تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران و مواضعی که روسیه و چین در این خصوص اتخاذ کرده‌اند، اظهار کرد: اگر مواضع روسیه و چین مقدمه‌ای برای شکل‌گیری اجماع جهانی بر سر مخالفت‌ با خواسته‌های شیطانی سران آمریکایی باشد قطعا با موفقیت همراه خواهد بود.

وی تصریح کرد: تشکل هایی چون سازمان جنبش عدم تعهدها که هدف شکل گیری آن ایستادن در مقابل مستکبران است ،می توانندبا پشتیبانی از حرکت های آزادی خواهانه مانند : مبارزه با تروریسم ، برقراری صلح در منطقه غرب آسیا ،نقش استعمارگران را در جهان خنثی کند.

این کارشناس ضمن یادآور شدن نقش ایران در پیروزی های سوریه تبیین کرد: روسیه و چین به عنوان کشور های 1+5 درتوافق‌نامه برجام می توانند با ایستادگی بر سر مواضع خود و نترسین از تهدیدهای آمریکا در روند آینده برجام بسیار تاثیرگذار باشند.

قبادی ادامه داد: آمریکا  توافق‌نامه برجام را نقض می‌کند که این کار از نظر حقوقی بد عهدی و نقض عهد است، و لازم است  کشورهایعضو توافق نامه این نقض حقوقی را پیگیری کنند.

وی مطرح کرد: متاسفانه در اقدام و عمل تاثیر مطلوبی از برجام در کشورمان احساس نشده است و هنوز سایه تحریم‌ها بر سر کشور ما سنگینی می‌کند، بلوکه کردن دارائی‌های کشور نیز هنوز ادامه دارد.

این کارشناس با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص نکوهش از کارهای شتاب‌زده در تصمیم گیری در مورد برجام خاطرنشان کرد: اقدامات شتابزده مسئولین در توافق‌نامه برجام آن‌ها را از رسیدگی و توجه به جزئیات باز داشته است. و این موجب شده است در مورد نقض عهد و اینکه اگر یکی از طرفین به تعهدات خود عمل نکرد طرف مقابل چه حقوقی پیدا می کند،مطلبی ذکر نشده است.

قبادی در خصوص نقش دستگاه دیپلماتیک ایران در روند ادامه برجام تشریح کرد: دستگاه دیپلماتیک ایران باید از موضع انفعال خارج شده و با روی پای خود ایستادن و کمک کشورهای متحد در برابر مستکبران، در مقابل آمریکا و هم پیمانانش بایستند.

وی اضافه کرد: باید موضع گیری های جدی و برنامه‌ریزی شده تری در خصوص رفتارهای سران آمریکایی صورت بگیرد و با تحت فشار قرار دادن آن‌ها روابطشان را با دیگر کشورها با چالش مواجه کنند.

این کارشناس اظهار کرد: دستگاه دیپلماتیک ایران باید با اقدامات جدی و اتخاذ تدابیر مناسب روند اجرای برجام را دست گیرد و اگر قرار است آمریکا هم‌چنان ناقض بندهای برجام باشد ایران نیز دوباره فعالیت‌های هسته ای خود را از سر بگیرد و تا حدودی وضعیت دیپلماسی  را از حوزه رکود و غربگرایی خارج کند.

قبادی تصریح کرد: مسئولین باید شعارها و سخنان امام راحل و مقام معظم معظم رهبری در خصوص آمریکا را سر لوحه کار خود قرار دهند و نباید ترس مسئولین از تجهیزات آمریکا و یا غرب‌گرایی آن‌ها سبب شود که با تصمیات اشتباه و شتاب زده دستاورد های هسته ای و توانمندی های داخلی نادیده گرفته شود.

وی در خاتمه با اشاره به تعابیر مقام معظم رهبری در خصوص آمریکا، متذکر شد: آمریکا یک قدرت پوشالی است که برای دستیابی به موفقیت در مقابلش باید از موضع قدرت وارد شویم.

این کارشناس افزود: آمریکا همچون سگ هاری است که اگر شجاعانه در برابرش بایستی از تو می‌ترسد و پا به فرار می‌گذارد و در صورت ترس از آن جرات و جسارت پیدا کرده و به سمتت هجوم می‌آورد.

 

1005/ت30/ب
ارسال نظرات
پر بیننده ها