اراضی موقوفه کشاورزی در مازندران بهترین ظرفیت برای اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی و افزایش تولید داخلی است.
کد خبر: ۸۸۲۳۹۲۰
|
۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۹
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران به نقل از روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه مازندران، علی‌محمد شاعری در جلسه مشترک با حجت‌الاسلام ستار علیزاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران اظهار کرد: روحیه جهادی و انقلابی لازمه مدیریت کشور است که با روحیه می‌توانیم کشور را بسازیم.

وی افزود: هر جایی که خدمت به مردم را خدشه وارد می‌کند باید به‌صورت جدی ورود پیدا و مسأله را مدیریت کرد.

نماینده مردم نکا، بهشهر و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اوقاف ظرفیت‌های عظیمی در حوزه‌های فرهنگی، قرآنی، دینی و امام‌زادگان دارد که می‌تواند از آنها در راه خدمت به مردم و انقلاب اسلامی به‌کارگیری کند، ادامه داد: اوقاف در حوزه فرهنگ می‌تواند زمینه توسعه اقتصادی را در کشور فراهم کند.

شاعری با بیان اینکه واژه وقف مانند واژه بسیج و جهاد، مقدس است، تصریح کرد: نباید بگذاریم یک عده فرصت‌طلب به سازمان‌ها و نهادهای ارزشی و مذهبی نظام خدشه‌ای وارد کنند.

وی وقف را بهترین توشه برای آخرت دانست و عنوان کرد: همه باید تلاش کنند تا سطح رفاه زندگی مردم افزایش پیدا کند و کسانی که از تمکن مالی بالایی برخوردار هستند باید از دریافت یارانه انصراف دهند تا این مقدار به خانواده‌های کم‌درآمد و نیازمند برسد.

شاعری با بیان اینکه اوقاف بهترین ظرفیت و پیشرفت برای خدمت‌رسانی به مردم را دارد، افزود: هرجا مشکلی در کشور مشاهده شد آن مشکل نشأت گرفته از ضعف مدیریتی است.

این مسؤول با تأکید بر اینکه اوقاف باید تحول‌گرا باشد، افزود: اوقاف حق و حقوق موقوفات را از دستگاه‌های اجرایی دریافت کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران نیز در این جلسه گفت: بودجه دولتی فرهنگی قرآنی به اوقاف اختصاص داده نمی‌شود.

حجت‌الاسلام ستار علیزاده با بیان اینکه بعضی از ادارات استان به موقوفات بدهکار هستند، تصریح کرد: اوقاف با تعامل و رفاقت به‌دنبال دریافت حق و حقوق موقوفات از دستگاه‌های اجرایی است.

علیزاده با بیان اینکه حضور و بازرسی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی از امام‌زادگان مایه دلگرمی می‌شود، خاطرنشان کرد: ساختمان تمامی ادارات اوقاف و امور خیریه شهرهای مازندران از محل موقوفات است.

وی نداشتن ساختمان اداری دولتی را یکی از مهم‌ترین معضلات اوقاف در مازندران دانست و بیان کرد: اراضی موقوفه کشاورزی در مازندران بهترین ظرفیت برای اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی و افزایش تولید داخلی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه اوقاف آمادگی دارد مشکلات مردم را در حوزه موقوفات و بقاع متبرکه برطرف کند، گفت: تمامی درآمد بقاع متبرکه مازندران در همان بقعه هزینه می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها