نادر قاضی‌پور با اشاره به برگزاری جلسه امروز بررسی استیضاح وزیر راه و شهرسازی در کمیسیون عمران، گفت:‌ در صورتیکه استیضاح کنندگان از توضیحات وزیر قانع نشوند، طرح استیضاح به صحن علنی مجلس می‌رود.
کد خبر: ۸۸۲۳۸۶۱
|
۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، نادر قاضی‌پور در خصوص طرح استیضاح وزیر راه و شهرسازی‌، اظهار کرد:‌ جلسه بررسی استیضاح وزیر راه امروز ساعت 2 بعدازظهر در کمیسیون عمران مجلس با حضور نمایندگان درخواست کننده برای این استیضاح برگزار می‌شود.

وی با یادآوری این‌که وزیر راه در جلسه قبلی بررسی طرح استیضاح به دلیل آنچه "عدم دعوت از سوی کمیسیون عمران مجلس" حضور نیافت، تصریح کرد:‌ با گذشت بیش از دو ماه از مطرح شدن طرح استیضاح وزیر راه و شهرسازی، اما این مسئله به هیچ وجه مشمول مرور زمان نشده و ما باجدیت پیگیر آن هستیم.

وی بیان کرد:‌چنانچه نمایندگان امروز از توضیحات وزیر راه قانع نشوند، طرح استیضاح وی به صحن علنی می‌رود.

به گزارش تسنیم، قرار بود وزیر راه و شهرسازی در جلسه بررسی استیضاحش مورخ 10 بهمن 95 حضور یابد که در این جلسه فقط معاونان وزیر حضور داشتند. اعضای کمیسیون عمران مجلس نیز در همان روز طرح استیضاح وزیر راه و شهرسازی را به هیئت رییسه مجلس برای طرح در صحن علنی ارجاع دادند.

اما آخوندی پس از این اتفاق و واکنش برخی نمایندگان در نامه‌ای به رییس مجلس شورای اسلامی دلیل نرفتن به جلسه کمیسیون عمران را این‌گونه توضیح داد: «به استحضار می‌رساند که روز گذشته (1395/11/10) موضوع استیضاح اینجانب در دستور کار کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی قرار داشت. اینجانب موفق به حضور نشدم. در ضمن جهت مزید استحضار، هیچ دعوتی نیز از سوی کمیسیون برای حضور در جلسه دریافت نکرده بودم.

مستحضر هستید که مطابق ماده 223 آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، کمیسیون باید از استیضاح‌کنندگان و وزیر مربوط برای رسیدگی به موارد استیضاح دعوت بعمل آورد که به هر دلیل این اقدام صورت نگرفته بود.

ریاست محترم و اعضای محترم کمیسیون مستحضرند که اینجانب مقید به حضور در کمیسیون هستم و تاکنون هیچ دعوتی را بی‌پاسخ نگذاشته‌ام و روابط ما همواره از موضع احترام دو سویه بوده است.

در ادامه رسیدگی به استیضاح نیز چنانچه کمیسیون مطابق آیین‌نامه با دعوت قبلی از اینجانب بخواهد که در کمیسیون حضور پیدا کنم، حتما اقدام خواهم کرد و آمادگی پاسخ به سوالات و ابهامات سوال‌کنندگان و استیضاح‌کنندگان محترم را دارم. مراتب جهت صدور دستور مقتضی ایفاد گردید.»

ارسال نظرات