بهروز بقایی در گفتگو با «بسیج»:

چهارشنبه سوزی در فرهنگ ما جایی ندارد

بازیگر سینما و تلویزیون گفت: آتش سوزی در فرهنگ باستانی ما جایی ندارد در دوران باستان آتشکده وجود داشته اما مواد محترقه و کشنده نبوده است.
کد خبر: ۸۸۲۳۸۵۲
|
۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۰

آتش سوزی در فرهنگ باستانی ما جایی نداردبهروز بقایی بازیگر، کارگردان و فیلمنامه نویس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی درباره چهارشنبه سوری جهت کاهش آمار تلفات و خسارات آن گفت: متاسفانه استفاده از مواد محترقه و ترقه در چهارشنبه سوری پدیده ای جدید و خطرناک در عصر حاضر است.

این بازیگر سینما و تلویزیون افزود: آتش سوزی در فرهنگ باستانی ما جایی ندارد در دوران باستان آتشکده وجود داشته اما مواد محترقه و کشنده نبوده است.

بقایی ابراز داشت: خیلی از بچه های مردم به خاطر استفاده از مواد محترقه و خطرناک در این شب از دست رفتند، همه ما باید به این موضوع فکر کنیم.

وی خاطر نشان کرد: درست است که آتش نشان های عزیزمان افراد دلسوز و از خود گذشته ای هستند اما دلیل نمی شود که ما از مواد خطرناک استفاده کنیم و به دیگران آسیب برسانیم.

فیلمنامه نویس کشورمان مطرح کرد: چهارشنبه سوری آیین سنتی و زیبای کشور ما است. در باستان این اینگونه رسم ها و کارهای اشتباره نبوده است و به کسی آسیب نمی رسید مردم شادی می کردند اما در حال حاضر به جز آزار و اذیت چیز دیگری برای مردم ندارد.

بهروز بقایی در پایان عنوان کرد: امیدوارم مردم برای همدردی با آتش نشانان در این شب از مواد محترقه استفاده نکنند و این موضوع حتما باید فرهنگ سازی شود. همه باید فکر کنیم؛ ما به یک دوباره اندیشی درمورد زندگی مان نیاز داریم.


ارسال نظرات