همزمان با ششمین روز از دهه مبارک فجر یادواره ۲۸۵ شهید شهرستان تالش در مسجد جامع تالش برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۲۳۷۷۳
|
۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۲
به گزارش سرویس بسیج مساجد و محلات خبرگزاری بسیج، یادواره ۲۸۵ شهید شهرستان تالش با حضور آیت لله سیدحسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در مسجد جامع تالش برگزار شد.

در ابتدای این مراسم  آیت الله عاملی با قدردانی از برگزار کنندگان یادواره های شهدا، زنده نگه داشتن شعائر شهدا را حیاتی دانست و افزود: هر ملتی و جوامعی شهید دارد اما یکی از مهمرین نقطه تمایز شهدای ما این است که شهدای ما دارای مقصدهای الهی و مقصدهایی چون حفظ حاکمیت ملی هستند زیرا هر ملتی که دیگران برای او تصمیم بگیرد سیاه بخت شده است.

نماینده ولی فقیه در استان اردیبل ادامه داد: ایران در حال حاضر یه کشوری محوری و سرنوشت ساز در منطقه تبدیل شده و این موقعیت ممتاز به برکت خون شهدا، امام راحل و ایستادگی ملت بزرگ در برابر زورگویی های استکبار جهانی است.

امام جمعه اردبیل اظهار داشت: در شرایط فعلی دشمن به دنبال سیطره و غلبه بر تفکر و قوه عقلی مردم کشور هاست نه تسخیر خاک و سرزمین. وی در ادامه با اشاره به اینکه جنایات دشمنان اسلام در کشورهای خاورمیانه مخصوصا سوریه، یمن، عراق و فلسطین گفت: ملت های جهان آگاه باشند که محور غربی- عربی به دنبال ایجاد جنگ مذهبی در منطقه است.

آیت الله عاملی تاکید کرد: تلاش مابرای حفظ حاکمیت ملی کشورمان است و در کنار آن بر اساس آرمانهای اسلامی به ملت های مظلوم منطقه کمک رسانی می کنیم. نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه داعش برای مهار انقلاب اسلامی در منطقه به وجود آمده است، اظهار داشت: انقلاب اسلامی جنگ مذهبی و طایفه گری را دنبال نمی کند و از کرامت بشری و جامعه آرمانی نبوی دفاع می کند. امام جمعه اردبیل در پایان گفت: دنیا تابع برهان و تعقل است و ایران اسلامی کشورهای دنیا را با برهان قاطع خود خلع سلاح می کند.


ارسال نظرات