خبرهای داغ:
مسئول بسیج سازندگی آذربایجان‌غربی خبر داد

اعطای250 میلیارد ریال برای 1900 طرح اقتصادی زودبازده

مسئول سازمان بسیج سازندگی آذربایجان‌غربی گفت: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی250 میلیارد ریال تسهیلات در قالب یک‌هزار و 800 کارگاه تولیدی و 100 کارگاه مشاغل خانگی پرداخت شده‌است.
کد خبر: ۸۸۲۳۶۸۹
|
۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۷
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، مهندس احمد رحمانی با اشاره به اقدامات عملی برای تحقق شعار " اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل " افزود: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی250 میلیارد ریال تسهیلات در قالب یک‌هزار و 800 کارگاه تولیدی و 100 کارگاه مشاغل خانگی پرداخت و برای بیش از پنج‌هزار و 700 خانوار اشتغال‌زایی شده است.

رحمانی اظهار داشت: در اعطای تسهیلات به طرح‌های اقتصاد مقاومتی که بیشتر کوچک و زودبازده است، آورده شخص ملاک نیست و میزان تسهیلات به گونه‌ای پیش‌بینی شده است که فرد بتواند یا به تنهایی به تولید بپردازد یا اقدامات اولیه تولید انجام دهد.

مسئول بسیج سازندگی با بیان اینکه طرح‌های راکد با ارائه تسهیلات فعال شد تاکید کرد: بسیج سازندگی فقط به ارائه تسهیلات اکتفا نکرده و با حمایت‌های بعد از تولید که شامل بازاریابی و اخذ مجوزات لازم برای برندسازی و معرفی این فعالان در برنامه‌های صدا و سیما و رسانه‌ها است، در جهت نشان دادن فرهنگ کار و تلاش و ارائه محصولات اهتمام دارد.

وی افزود: بسیج سازندگی استان ضمن اینکه با 31 استان به صورت شبکه‌ای اقدام به فروش و بازاریابی محصولات تولیدی می کند با ایجاد بازارچه مجازی داخلی و خارجی اقدام به حمایت از تولیدات می‌کند.

رحمانی با اشاره به اینکه خوشبختانه تاکنون مشکل چندانی در فروش محصولاتی که توسط فعالان تولید می‌شود، وجود نداشته است، خاطرنشان شد: فروش و بازاریابی محصولات ضمن ایجاد درآمد برای فعالان این عرصه، ایجاد اشتغال به صورت مستقیم و غیرمستقیم و همچنین ارز آوری مناسب برای استان را به ارمغان می‌آورد.

مسئول بسیج سازندگی آذربایجان‌غربی از ایجاد نمایشگاه عرضه محصولات تولیدی طرح‌های اقتصاد مقاومتی خبر داد و گفت: این نمایشگاه با 60 غرفه، جزء حمایت‌های بازاریابی این نهاد به شمار می‌رود.

وی تاکید کرد: این سازمان با تفاهم‌نامه‌هایی که با سازمان فنی و حرفه ای و جهاد کشاورزی و سایر نهادهای دارد با آموزش قبل از اجرا و مشاوره بعد از اجرا نیز از فعالان این عرصه حمایت می‌کند.

رحمانی افزود: برنامه‌ بسیج سازندگی در سال 96 تمرکز بر صنایع تبدیلی هر شهرستان است برای مثال با وجود اینکه شهرستان خوی 50 درصد عسل استان و 15 درصد عسل کشور را تولید می‌کند ولی متاسفانه به دلیل فروش فله‌ای و عدم‌مدیریت، برندسازی صورت نگرفته‌است که در نظر داریم شهرستان خوی را در صنایع تبدیلی به عنوان قطب عسل معرفی کنیم.

رحمانی گفت: با توجه به ظرفیت همرز بودن استان با چهار کشور مستقل و غیرمستقیم و ارتباط ایران به اروپا است و در نظر داریم سال 96 آذربایجان‌غربی کریدور صادرات محصولات اقتصاد مقاومتی باشد.

وی افزود: بسیج سازندگی با توجه به اصل 147 قانون اساسی و اختیارتی که توسط مجلس شورای اسلامی و تایید شورای نگهبان و ابلاغیه دولت به عنوان دستگاه اجرایی در جهت کمک به دولت در همه زمینه ها به‌ویژه در زمینه محرومیت‌زدایی و پروژه عمرانی و آبادانی، اشتغال‌زایی و سایر عرصه‌هایی که به نوعی کمک حال مردم باشد شناخته شده‌است.

این مسئول با اشاره به اینکه بسیج نهاد مردمی است و بهترین ظرفیت در جهت معرفی اقتصاد، اشتغال و کارآفرینی را دارد، افزود: بسیج سازندگی به هیچ عنوان در عرصه‌های اقتصاد مقاومتی، عمرانی و آبادانی تصدی‌گری نمی کند و انتفاع نهایی همان اشتغال جوانان و رفع محرومیت از چهره روستاها است.

ارسال نظرات