خبرهای داغ:
سلسله جلسات تربیتی با موضوع اخلاق در خانواده با همکاری دفتر امام جمعه یزدانشهر،حجت الاسلام موسوی نژاد معاونت فرهنگی دادگستری استان اصفهان ،حجت الاسلام بخشیانی کارشناس معاونت فرهنگی دادگستری استان در مسجد جامع حضرت ولیعصر(عج)یزدانشهر برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۲۳۵۳۱
|
۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۴

به گزارش خبر نگار خبرگزاري بسيج در نجف آباد؛ حجت الاسلام سید ابوالفضل موسوی فاضل خراسانی گفت: پست و مقام را از عوامل توهم برشمرده و این مورد را از عوامل مشکل ساز در زندگی برشمرده و با اشاره به جایگاه اخلاق، زندگی را صحنه ی تظاهرات عشق معرفی کردند.

حجت الاسلام موسوی یکی از مباحث مهم مدیریت روانی در خانواده ها را مدیریت روابط عروس و داماد با والدین طرفین دانسته واین را یکی از عوامل6گانه ی موارد طلاق دانست.وی با تکیه بر روایات به جایگاه والدین در خانواده ها اشاره ویکی از موارد حق الناس راحوزه ی برخورد خانواده ها در قبال عروس وداماد آن خانواده دانسته و لزوم استفاده از افعال معصومین در این حوزه را حجت بر خانواده ها دانست.

شیخ ابوالفضل موسوی صله ی رحم افراد بزرگسال خانواده ها از افراد جوان فامیل را برطبق روایات موجب ریزش گناهان و صله ی ارحام را یکی از 4اصل جامعه شناسی دینی یاد آور شد.و اصل دوطرفه بودن رفت و آمد در خانواده ها را ضروری دانسته و وجود اطفال و کهنسالان در خانواده ها راسبب نزول برکت و خیر الهی دانستند.

حجت الاسلام موسوی با ایراد روایتی ازرفتار پیامبر در برخورد با زندگی امیرالمومنین(ع) و فاطمه ی زهرا(س)سه نکته ی رفت و آمد دوطرفه،بی تبعیض بودن در رفتار با عروس وداماد،و ایجاد روابط بدون تنش،تفرقه و فتنه در زندگی فرزندان را سه درس بزرگ از زندگی این بزرگواران مورد تاکید قرار داد.

وی با تاکید بر جایگاه والدین وافراد مسن که میتواند جایگاهی شبیه به نبوت باشد ،لزوم الگو سازی رفتار و سیره ی معصومین در خانواده ها توسط این افراد را ضروری دانسته و ایجاد تفرقه،فتنه وبازی با آبروی اولاد را جرم اخلاقی دانسته وایجاد امید در فرزندان توسط والدین را امری ضروری دانستند.

موسوی با اشاره به آثار ناشی از طلاق لزوم عبرت گیری را یاد آور و به حدیث نبوی کسی که رضایت مخلوق را به قیمت خشم خداوند به دست آورد بازنده ی دنیاست
ارسال نظرات
پر بیننده ها