استاندار زنجان:

روستاییان کشور در سالجاری رهبر، دولت و مردم را سربلند کرده اند

روستاییان کشور در سالجاری رهبر، دولت و مردم را سربلند کرده اند و با تولید بیش از 14 میلیون تن گندم در کشور، موجب دستیابی به خودکفایی و بی نیازی از واردات این محصول استراتژیک شده اند.
کد خبر: ۸۸۲۳۴۶۱
|
۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، استاندار زنجان در مراسم جشن انقلاب در روستای قروه که همزمان با افتتاح 115پروژه دهیاری های استان در این شهرستان برگزار شد، با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی پس از 38 سال بعد از انقلاب به پختگی و بلوغ کامل رسیده است، اظهار کرد: مردم باید بدانند که کشور با مقاومت و استقامت آنها و پایبندی به آرمان های امام راحل و شهدا و در سایه پشتیبانی مقام معظم رهبری، افتخار و آبروی جهانی به دست آورده است.

اسداله درویش امیری انقلاب ایران در سال 57 را انقلاب اخلاق، کلام، خرد و خداپرستی دانست و گفت: امروز ایران قدرت دفاعی و نظامی بزرگی در خاورمیانه به شمار می‌آید و این قدرت، ما را در مراکز بین المللی و مذاکرات جهانی در شرایط مطلوبی قرار داده است؛ به گونه ای که می‌ توانیم در عرصه بین المللی با اقتدار سخن بگوییم و با منطق کار خود را پیش ببریم.

استاندار زنجان همچنین 22 بهمن سال 57 را نقطه عطفی در جهان دانست که تغییر ساختار سیاسی جهان را به دنبال داشت و افزود: انقلاب مردم ایران در تاریخ این کشور نقطه عطفی به شمار می‌آید؛ به طوری که خورشید استقلال و آزادی در بهمن 57 دمیده شد و جمهوری اسلامی با رویش و استقرار خود معادلات دو قطبی جهان را به هم زد.

وی به دستاوردهای بزرگ استان در دهه فجر سالجاری اشاره کرد و یادآور شد: با مشارکت شرکت پانچ کشور بلژیک، قرارداد تولید گیربکس اتومات در ایران و در استان زنجان منعقد شده و برای نخستین بار تولید گیربکس اتومات وارد صنعت خودرو کشور می شود، کلنگ زنی این پروژه با سرمایه گذاری به ارزش 30 میلیون یورو در زنجان انجام شد که امید است این پروژه بزرگ صنعتی استان در سال آینده به بهره برداری رسد.

درویش امیری در بخش دیگری از سخنان خود، روستاها را پایگاه‌های اصلی تولید در کشور برشمرد و تاکید کرد: باید به این پایگاه ها و ساکنین روستاها، خدمات شایسته ای ارائه شود.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه شهرنشینان همگی قشری مصرف کننده و روستاییان اقشار تولید کننده و مولد کشور هستند، گفت: روستاییان کشور در سالجاری رهبر، دولت و مردم را سربلند کرده اند و با تولید بیش از 14 میلیون تن گندم در کشور، موجب دستیابی به خودکفایی و بی نیازی از واردات این محصول استراتژیک شده اند.

وی با بیان اینکه 14 هزار میلیارد تومان در سالجاری جهت خرید تضمینی گندم پرداخت شده است، یادآور شد: این اقدام بزرگ، در دورانی انجام شده که دولت با خشکسالی و محدودیت‌های شدیدی در حوزه مالی و اعتبارات مواجه است.

استاندار زنجان از ضرورت تخصیص 30 میلیارد تومان اعتبار جهت گازرسانی به 330 روستای استان خبر داد و افزود: تاکنون فقط 151 میلیارد تومان از این میزان اعتبار درخواستی هزینه شده و باید در زمینه تامین اعتبار مورد نیاز، اهتمام جدی داشت.

ارسال نظرات