خبرهای داغ:
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: میزان زکات جمع اوری شده در 10 ماهه سال جاری بیش از 70 میلیارد ریال بوده است که از این رقم 59 درصد برای محرومان و 41 درصد برای پروژه های عمرانی اختصاص یافته است.
کد خبر: ۸۸۲۳۴۲۵
|
۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، ، وحید میرزایی بافتی، مدیرکل کمیته امداد استان قزوین در جلسه شورای زکات استان که در سالن جلسات کمیته امداد امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد، بیان کرد: پیگیری ها در سال های گذشته و سال جاری در شورای زکات، در کنار مشارکت و همراهی ائمه جمعه و جماعات، حوزه های علمیه، سازمان تبلیغات، صدا و سیما، جرائد و خبرگزاری ها در بحث تبلیغات وهمچنین همه مدیران و مسئولان موجب شده تا در 10 ماهه سال جاری بیش از 70 میلیارد ریال در سطح استان زکات جمع آوری کنیم.

وی ادامه داد: از این میزان زکات جمع آوری شده در سطح استان؛ 59 درصد صرف امور محرومان و 41 درصد برای پروژه های عمرانی نظیر احداث و تعمیر 46 مسجد، 11 حسینیه، 2 حوزه علمیه، 4 خانه عالم، یک غسالخانه و سایر پروژه های عام المنفعه در سطح روستاها هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: کشاورزان در بحث زکات با مشکلاتی چون تأخیر در دریافت مطالبات مواجه بودند از این رو بخشی از زکات محصولات دریافت شده و بخشی دیگر نیز که به واسطه مطالبات کشاورزان از دولت پرداخت نشده، با تمهیداتی که از سوی دولت اتخاذ شده، به زودی جمع آوری می شود.

وی اعلام کرد: کمک هزینه جهیزیه، مساعدت به درمان بیماران صعب العلاج، هزینه های تحصیلی و مسکن و اشتغال مددجویان از جمله سرفصل های هزینه کرد زکات در استان است.

میرزایی بافتی ازعان کرد: اقدامات انجام شده گویای این نکته مهم است که زکات می تواند نقش بسزایی را در اجرای اقتصاد مقاومتی در جامعه داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون 14 جلسه شورای زکات در شهرستان ها و 20 جلسه در بخش ها و ادارات دایر شده و همچنین یک همایش استانی و شش همایش شهرستانی برگزار شده است و تبلیغات متعدد گفتاری، نوشتاری زکات از طریق صدا و سیما انجام شده است البته تهیه بروشورها و بیلبوردهای تبلیغانی، تبلیغات میدانی و انعقاد تفاهم نامه به منظور جمع آوری و ترویج زکات نیز انجام شده است.

میرزایی بافتی در خصوص برنامه های پیش بینی شده برای جمع آوری زکات در سال آینده گفت: اگرچه به دلیل کاهش نزولات آسمانی و مشکلات پیش روی کشاورزان امکان کاهش محصولات و به تبع آن افت زکات در برخی مناطق پیش بینی می شود ولی کمیته امداد استان قزوین برای سال آینده افزایش جمع آوری زکات تا رقم 10 میلیارد تومان را با مشارکت کشاورزان و باغداران در برنامه کاری خود دارد.

وی تصریح کرد: با توجه به مأموریت امداد در استان قزوین در بحش اشتغال و مسکن، سعی ما بر این است که وجوهات جمع آوری شده از محل زکات بیش از پیش به سمت محرومان سوق یابد به طوری که 70 درصد در امور نیازمندان و 30 درصد در پروژه های عمرانی هزینه شود که با برنامه ریزی های پیش بینی شده، این تقسیم بندی در سال آینده عملی خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین با اشاره به تفاهم استاندار قزوین و مهندس فتاح عنوان کرد: براساس این تفاهم نامه یک هزار و 200 واحد مسکونی برای نیازمندان در مناطق مختلف شهری و روستایی احداث می شود که زمین مورد نیاز از سوی استانداری تأمین می شود.

میرزایی بافتی خاطرنشان کرد: امروز کمیته امداد برای حل مشکل مسکن محرومان عزم خود را جزم کرده تا با کمک امداد و سهم آورده خیران حل مشکل مسکن مددجویان در فرایندی سریع به انجام رسد.

وی یادآورشد: سرانه اختصاصی برای هر واحد مسکونی 150 میلیون ریال است که بخشی از محل کمک خیران و زکات تأمین می شود.

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها