خبرهای داغ:
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: حضور باشکوه مردم در راهپیمایی 22 بهمن دشمنان را نا امید و همه مسلمانان عالم را امیدوار و خوشحال کرد.
کد خبر: ۸۸۲۳۴۲۲
|
۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی در مراسمی که به منظور بزرگداشت ایام‌الله دهه فجر در روستای قشلاق از توابع شهرستان آبیک برگزار شد، با اشاره به حضور باشکوه مردم در راهپیمایی 22 بهمن، اظهار کرد: حضور باشکوه مردم در راهپیمایی 22 بهمن دشمنان را نا امید و همه مسلمانان عالم را امیدوار و خوشحال کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت بصیرت، بینش سیاسی و دینی اشاره و تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره تأکید می‌کنند که یکی از رسالت‌های جدی ائمه جمعه، ائمه جماعت و دانشگاهیان کمک به ارتقای بینش دینی و بینش سیاسی جامعه است.

امام‌جمعه قزوین خاطرنشان کرد: بصیرت داشتن به معنای فریب نخوردن، شناخت منافق از غیر منافق، تشخیص سخن راست از سخن دروغ و پشتیبانی از ولایت و رهبری در مقابل «ابن‌زیادهای» زمان است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ابراز کرد: گروه مجاهدین خلق که با نام منافقین شناخته شده‌اند و از آیه قرآن برای معرفی خود استفاده می‌کنند، دیگر منافق محسوب نمی‌شوند زیرا آن‌ها مرحله نفاق را گذرانده‌اند و جزء محاربین محسوب می‌شوند

وی تأکید کرد: منافقانِ امروز، همان کار منافقان قدیم را انجام می‌دهند، اما هنوز پرده‌ها از چهره کنار نزده‌اند و چهره‌هایشان آشکار نشده است؛ بصیرت به معنای این است که به مرحله‌ای از شناخت برسیم که این جریان را بشناسد.

عابدینی عنوان کرد: زمانی منافقان چهره‌های بزرگ و شخصیت‌های انقلاب ما را امریکایی و امپریالیست معرفی می‌کردند اما در نهایت خودشان به دامان امریکا رفتند و مجریان نقشه‌های حمایتی آن‌ها از تروریست‌ها در منطقه شدند

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با اشاره به فرازی از خطبه امیرالمؤمنین (ع) در خصوص فتنه، یادآور شد: امام علی (ع)در خطبه 50 نهج‌البلاغه به نحوه پیدایش فتنه اشاره کرده است و می‌فرماید: فتنه از هواهای نفسانی فتنه‌گران، دروغ ها، احکامی که صادر و حرف‌هایی که شایعه می‌کنند ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به رفتارهای منافقانه «بنی‌صدر»، افزود: آن‌هایی که فتنه به پا می‌کنند از صداقت بی‌بهره‌اند و «بنی‌صدر» هم با رفتارهای منافقانه و دروغین، فتنه به پا کرد تا به خواسته‌های دنیایی‌اش دست پیدا کند.

امام‌جمعه قزوین عنوان کرد: امیرالمؤمنین (ع) در ادامه فرموده‌اند وقتی فتنه پا می‌گیرد، عده‌ای طرفدار عده‌ای می‌شوند، بدون این که طرفداری خود را با دین و رضایت الهی هماهنگ کنند.

عابدینی اظهار کرد: حضرت در ادامه فرموده اگر حق و باطل با هم قاطی نشود، فتنه شکل نمی‌گیرد و مردم به انحراف و فریب کشیده نمی‌شوند اما وقتی حق و باطل در آمیخته شود، فتنه شکل گرفته و در نهایت برخی دچار انحراف و فریب می‌شوند.

وی تصریح کرد: امام علی (ع) در ادامه خطبه 50 فرموده‌اند اگر حق را لباس باطل نپوشانند، معاندین نمی‌توانند از حق و باطل سوء استفاده کنند و زبان معاندین از سخن گفتن درباره فتنه باز می‌ایستد اما آن‌ها بخشی از باطل و بخشی از حق را با هم در می‌آمیزند و اینجا شیطان بر کسانی که با او سنخیت دارد، مسلط می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در بخش دیگری از سخنان خود به راهکارهای گرفتار نشدن در فتنه اشاره کرد و افزود :اگر انسان از حرام‌خوری، دروغ، غیبت، ظلم و بدی‌ها پرهیز کند، قرآن را بخواند و نسبت به آن فهم پیدا کند و واجبات دین را انجام دهد، صاحب تقوا شده و این تقوا چراغی را در دل انسان متقی روشن می‌کند که قدرت تشخیص فتنه‌ها را پیدا خواهد کرد.

امام‌جمعه قزوین ادامه داد: خداوند می‌فرماید اگر اهل تقوا شوید، خداوند به شما فرقان می‌دهد که با این نعمت قدرت حق و باطل را از یکدیگر تشخیص می‌دهد و این موهبت ارزش معنوی بسیار بالایی دارد.

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها