ابراهیم رزاقی با ابراز نگرانی نسبت به عدم افشای مدیران نجومی بگیر افزود: دستگاه بازرسی افرادی که چنین ظلمی را در حق مردم انجام داده‌اند را معرفی کند تا میزان دارایی مدیران برای مردم شفاف شود.
کد خبر: ۸۸۲۳۴۰۹
|
۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۶:۴۹

دکتر ابراهیم رزاقی اقتصاددان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: افراد و مدیران انقلابی باید در راس مدیریت اقتصادی کشورمان قرار بگیرند. وقتی رییس جمهور کشورمان واکنش خنثی نسبت به حقوق نجومی‌ها نشان می‌دهد و  مطرح می‌کند که  افرادی که حقوق نجومی دریافت کردند اینها اختلاس نکرده‌اند بلکه نوعی وام معوقه محسوب می‌شود و از افراد متخلف در اقتصاد کلان کشورمان حمایت می کند بسیار تالم برانگیز است.

وی با بیان اینکه دولت یازدهم نجومی بگیران را سرمایه نظام تلقی کرده است افزود: دولت نتوانسته پیگیری مورد نیاز را نسبت به حقوق نجومی‌ها انجام دهد چرا که این قضیه در حوزه اقتصاد کلان کشور بسیار مهم و از اولویت خاصی برخوردار است ولی دولت آن را نادیده گرفته است.

وی با ابراز نگرانی نسبت به عدم افشای مدیران نجومی بگیر افزود: انتظار این است که  دستگاه بازرسی افرادی که چنین ظلمی را در حق مردم انجام داده‌اند معرفی کنند و باید میزان دارایی مدیران برای مردم شفاف شود؛ این حق مردم کشورمان است که بدانند مدیرانی که بخش‌های مختلف را اداره می‌کنند با چه میزان دارایی مسوولیت را قبول کرده‌اند و در حین مدیریت‌شان از چه میزان تملک و دارایی و سرمایه برخوردار هستند.

رزاقی در ادامه بیان داشت: همه اینها اعم از میزان سرمایه و دارایی مدیران را می‌توان به راحتی کسب کرد؛ قوه قضاییه نباید پیگیری را تنها به ارائه گزارشات ارائه دهد. مسلم است که مدیران نجومی بگیر حاضر نیستند که گزارشات اموال و دارایی را ارائه دهند .

این اقتصاددان در ادامه بیان داشت: آنچه مسلم است این است که قوه قضاییه باید  رییس  جمهور و نمایندگان را مورد بازپرسی و  سوال قرار دهد  یکی از سوالات مهم این است که با وجود این که سه  وزیر مهم در کابینه دولت یازدهم دارای سابقه منفی مدیریتی هستند ولی همچنان توسط آقای روحانی به وزارتخانه منصوب شدند.

رزاقی خاطر نشان کرد: فشار اقتصادی یکی از ابزارهای نظام سلطه برای وارد کردن فشار بر ایران است. باید توسط سازمان‌های نظارتی اعمال نظارتی و قانونی شکل بگیرد. حقوق‌های نجومی یکی از ضعف های  مهم در توسعه  اقتصادی کشورمان است و باید اقدامات اساسی برای رفع این مانع در مسیر پیشرفت اقتصادی کشورمان صورت بگیرد.

این استاد اقتصادی درباره اینکه استقلال اقتصادی کشورمان تنها و تنها از طریق مدیران انقلابی  میسر می‌شود افزود: آرزوی دیرینه اقتصادی برای کشورمان این است که وابستگی درآمدی به نفت  از بین برود  و مدیران انقلابی  مسوولیت اقتصادی را بر عهده بگیرند. تا بسیاری از مسائل و مشکلات و آسیب‌ها حل شود و پتانسیل‌‎ها و منابع کشورمان در اختیار عموم مردم کشورمان قرار بگیرد نه اینکه  استفاده کامل و کارآمد  از منابع موجود و به کارگیری از آنها  توسط افراد خاصی شکل بگیرد.

وی اضافه کرد: باید مدیران کارآفرین انقلابی در راس اقتصاد کشورمان قرار بگیرند که ای به عنوان یک تسریع کننده جرقه رشد و توسعه اقتصادی است. مدیران انقلابی کارآفرین پلی هستند بین جامعه به عنوان یک کل که بویژه جنبه های غیر اقتصادی را به سمت گزینه‌های بهره وری اقتصادی سوق دهند . تا با ارائه  ایده و فکر جدید ایجاد کسب و کار با قبول مخاطره و تحمل ریسک بتوانند محصولات و خدمات جدید را ارائه دهند. نه اینکه فرصت‌های اقتصادی را شناسایی و برای کسب و کار خود و گروه خود و شرکت‌های خود استفاده کنند.

 رزاقی در خاتمه بیان داشت: مدیریت انقلابی موجب می‌شود که اقتصاد کشورمان با کاهش هزینه پیش برود و از انحراف وام‌ها جلوگیری کند و نقدینگی در کشورمان را به سمت تولید هدایت کنند.

ارسال نظرات