فعال حوزه انیمیشن گفت: معتقدم انیمیشن "رهایی از بهشت" نباید دیده شود، چرا که پای دلالان بانفوذی در میان است که اگر این اثر و امثال آن دیده شوند، قطعاً کار آن‌ها با مشکل مواجه می‌شود.
کد خبر: ۸۸۲۳۳۹۱
|
۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۲
به گزارش خبرگزاری بسیج، محمد محمدی درباره نادیده گرفتن انیمیشن «رهایی از بهشت» در جشنواره فیلم فجرگفت: واقعیت این است که هنر به‌هیچ‌عنوان دغدغه دولت یازدهم نیست و این دولت اهتمامی به فرهنگ و هنر ندارد و به‌تبع آن به انیمیشن نیز توجه نمی‌شود.
 
وی ادامه داد: ما در حوزه انیمیشن پیشرفت‌های بسیار خوبی داشتیم و جوانان ما بدون آنکه هزینه‌های سرسام‌آور انیمیشن‌سازان کشورهایی آمریکایی و اروپایی را در اختیار داشته باشند، در طول چند سال گذشته توانستند آثار خوبی را در این زمینه تولید کنند.
 
کارشناس عرصه انیمیشن تصریح کرد: امسال انیمیشن «رهایی از بهشت» در بخش سودای سیمرغ جشنواره فیلم فجر پذیرفته شد، بااین‌حال نمایش این اثر به روز آخر و حتی سانس آخر اختصاص پیدا کرد و ازآنجایی‌که نامزدهای این بخش دو روز قبل از اتمام جشنواره اعلام‌شده بود، دیگر رغبتی برای تماشای این فیلم توسط مخاطبان و فعالان رسانه‌ی نبود.
 
محمدی بیان داشت: سؤالی که ایجاد می‌شود این است که کدام‌یک از اعضای هیئت‌داوران سودای سیمرغ در حوزه انیمیشن تخصص داشتند، هرچند که اصلاً بعید میدانم داوران حتی فیلم را دیده باشند.
 
وی بابیان اینکه ما در حوزه انیمیشن می‌توانیم حرفی برای گفتن به جهان داشته باشیم، گفت: ساخت یک فیلم معمولی 1 تا 2 ماه زمان می‌برد، درحالی‌که برای ساخت یک انیمیشن حرفه‌ای به 4 تا 6 سال زمان نیاز داریم، بااین‌حال فعالان این عرصه در کشور دیده نمی‌شوند.
 
کارشناس حوزه فرهنگ و هنر تصریح کرد: اگر دولت بخشی را برای انیمیشن در جشنواره فیلم فجر در نظر بگیرد و از تهیه‌کنندگان ارزشی، متعهد و خوش‌سابقه‌ی انیمیشن دعوت به عمل آورد و یکی و دو سال نیز از آنان حمایت مادی و معنوی کند، به‌گونه‌ای که یک سال شاهد حضور 4 یا 5 اثر انیمیشن در جشنواره باشیم، به‌تدریج شاهد حضور و ایجاد رقابت بین انیمیشن‌سازان کشور خواهیم بود و بعدازآن دیگر نیاز نیست که دولت از انیمیشن حمایت کند، چراکه بسترهای لازم برای رشد این هنر و صنعت فراهم می‌شود.
 
وی گفت: وقتی به یک اثر انیمیشن سیمرغ داده شود خودبه‌خود انگیزه بین فعالان این عرصه ایجاد می‌شود ولی تاکنون چنین اتفاقی نیفتاده و انگیزه‌ای نیز برای انیمیشن‌سازان ایجاد نشده است.
 
وی با تأکید دوباره به سانس اختصاص داده‌شده به انیمیشن «رهایی از بهشت» در جشنواره فیلم فجر افزود: این کار یک توهین به جامعه انیمیشن و تولیدکنندگان آن بوده است البته باید بگویم که این انیمیشن نباید دیده شود چراکه پای دلالان بانفوذی در میان است که اگر این اثر و امثال آن دیده شوند، قطعاً کار آن‌ها با مشکل مواجه می‌شود.
 
محمدی افزود: در حالی شاهد بی‌توجهی به انیمیشن «رهایی از بهشت» هستیم که در سوپرمارکت‌هایمان انیمیشن‌هایی که مشکل اخلاقی و ممیزی دارند با درج شماره پروانه مجوز از وزارت ارشاد و دوبله حرفه‌ای توزیع می‌شود.
 
کارشناس انیمیشن خاطرنشان کرد: معتقدم باید به انیمیشن «رهایی از بهشت» حداقل دیپلم افتخار داده و یا از آن تقدیر می‌شد، چراکه این اثر تنها انیمیشن حاضر در جشنواره فیلم فجر امسال بود.
ارسال نظرات