معاون بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: اگرچه رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید با ناپختگی این تصمیمات را می گیرد اما عملاً بدنه آمریکا اعم از دستگاه قضایی و بخش خصوصی آن این نوع اقدامات را تبعیت نمی کنند و به ضرر آمریکا تمام خواهد شد.
کد خبر: ۸۸۲۳۳۳۷
|
۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۴
به گزارش " خبرگزاری بسیج در کرمان،  حمیدرضا ترقی  در واکنش به گزارش خبری شبکه سی ان ان مبنی بر طراحی تحریم های جدید علیه ایران توسط کاخ سفید گفت: سیاست های جدید آمریکا که توسط ترامپ دنبال می شود، حاکی از افزایش فشار به ایران است و نشان می دهد  آمریکایی ها فرمول تحریم های اقتصادی موثرتراز هرچیز دیگری برای فشار بر جمهوری اسلامی می دانند.
عضو شورای مرکزی و معاون بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی ابراز کرد: مسئولین ایران همه مشکلات داخلی را به تحریم های آمریکا نسبت می دهند و همین مسئله موجب شده آنها احساس کنند اگر از طریق اقتصاد  به ایران فشار وارد کنند، می توانند در واقع موجب تغییر رفتار جمهوری اسلامی ایران شوند.
وی بااشاره به اینکه ما راهکارهای مختلفی برای خنثی کردن تحریم های قبلی دنبال کردیم، ابراز کرد: اولین راهکار تحقق کامل اقتصاد مقاومتی است و طبیعتا وقتی بتوانیم از این طریق مشکلات ناشی از تحریم ها را از بین ببریم، تحریم های جدید نمی تواند نقشی در جلوگیری از پیشرفت کشور داشته باشد.
ترقی بیان کرد: اعمال تحریم هایی که در خصوص مسائل موشکی دنبال می شود و به بهانه ای برای آمریکا تبدیل شده، مورد اعتراض چین روسیه و اعضای ۱+۵ قرار گرفته است؛ طبیعی است که این تحریم ها جایگاهی در برجام ندارد و از نظر ما نقض برجام تلقی می شود.
این کارشناس مسائل سیاسی اظهار داشت: این اقدام بدعهدانه آمریکا خلاف نظر ۱+۵ است که به ضرر آمریکا خواهد بود کمااینکه رئیس مجلس شورای اسلامی نیز اعلام کرد اگر به این روش ادامه دهند، ایران دیگر تابع ضوابط برجام نخواهد بود، تعهدی به آژانس نخواهد داشت و با چنین برخوردهایی با قاطعیت برخورد می کند.
عضو شورای مرکزی و معاون بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه خوشبختانه ملت ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن به این نوع تحریم ها و تهدیدها پاسخ دادند، خاطرنشان کرد: به نظر می رسد اگرچه رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید با ناپختگی این تصمیمات را می گیرد اما عملاً بدنه آمریکا اعم از دستگاه قضایی و بخش خصوصی آن این نوع اقدامات را تبعیت نمی کنند و به ضرر آمریکا تمام خواهد شد.
 
 

ارسال نظرات