خبرهای داغ:
آیت الله رئیسی در افتتاح مجتمع آموزشی شبانه روزی امام رضا(ع) سربیشه :

انقلاب اسلامی امواج و رویش های بسیاری را در عالم ایجاد کرده است

تولیت آستان قدس رضوی گفت: امروز آنچه در عالم ما متوجه آن هستیم اینست که این انقلاب امواج و رویش های بسیاری را در عالم ایجاد کرده است.
کد خبر: ۸۸۲۳۳۱۶
|
۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، آیین افتتاح مجتمع آموزشی شبانه روزی امام رضا (ع) سربیشه با حضور آیت الله رئیسی تولیت آستان قدس رضوی و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی در محل این مجتمع برگزار شد .

آیت الله رئیسی تولیت آستان قدس رضوی در این مراسم ، جنس انقلاب اسلامی ایران و رهبری آن را از جنس انقلاب انبیاء الهی بیان که ریشه در فطرت بشریت دارد و گفت : رمز ماندگاری این نهضت نیز ریشه در خواسته های فطری انسان از قبیل خداخواهی ، حق خواهی مبارزه با ظلم و بیداد دارد و امروز آنچه در عالم ما متوجه آن هستیم اینست که این انقلاب امواج و رویش های بسیاری را در عالم ایجاد کرده است.

آیت الله رئیسی افزود : مردم ما باید جایگاه خود را در امروز عالم بیشتر ببیند که در کجا قرار گرفته اند و بدانند که در جایگاه الگو شدن قرار دارند.

تولیت آستان قدس رضوی همچنین گفت : گمشده امروز عالم بشریت سیره وجودی حضرت رضا (ع) است و اگر عالم پژوهش و تحقیق با این سیره آشنا شود درب خانه دیگری را نخواهد زد .

آیت الله رئیسی ضمن تقدیر و تشکر از عوامل سازنده این مجتمع آموزشی عنوان کرد: باید در این مجتمع ها به نوع خروجی آنها توجه شود که خروجی این مجتمع های آموزشی که مزین است به نام امام رضا (ع) متفاوت باشد با سایر مدارس ، اگرچه سایر مدارس در پرتو نظام مقدس جمهوری اسلامی قرار دارند ولی چون اینجا یک شرایط متفاوت دارد باید به صورت مضاعف شاگردان در این مدارس رشد و شکوفایی داشته باشند .

وی افزود : باید عملکرد این مجموعه ها طوری باشد که در ضمن آموزش ، یک حرفه آموزی هم انجام و گره ای از زندگی مردم باز و افزود : توسعه صنایع روستایی امری سهل الوصول تر از کارخانه های عظیم تری که هزینه برند.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه برنامه ما در این دوره توسعه صنایع دستی و توانمند سازی محرومین خواهد بود گفت : برای کسانی که شوق به زیارت حرم مطهر دارند ولی محرومیت اجازه نمی دهد ، این تولیت ، بخشی به عنوان زیارت اولی ها ایجاد کرده و افزود : قریب بر 300 هزار نفر از ابتدای سال جاری زیارت اولی داشته ایم .

حجت الاسلام سنجری امام جمعه شهرستان سربیشه نیز در این مراسم گفت: دربحث مسائل و موضوعا ت قرآنی ، قرآن را محجور کرده ایم و نهادهای فرهنگی در موضوع قرآن هیچ برنامه ای ندارند و افزود : در موضوعات قرآنی تقاضای کمک از سوی آستان قدس را داریم .

ایجاد حوزه علمیه خواهران ، سفر مستمندان به مشهد مقدس ، توجه ویژه به نمازخانه های مدارس و توجه به دانش آموزان مستمند این شهرستان از دیگر درخواست های های امام جمعه شهرستان سربیشه از تولیت آستان قدس رضوی در این مراسم بود .

ارسال نظرات
پر بیننده ها