خبرهای داغ:
در ایام الله دهه فجر و در آستانه شهادت حضرت زهرا(س) یادواره 110شهید روحانی و طلبه شهرستان نجف آباد با حضور آیت الله طباطبایی نژاد، و جمعی از مسؤولان استانی و شهرستانی در محل حوزه جامعه الامام المنتظر نجف آباد برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۲۳۳۰۸
|
۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از نجف آباد، یادواره 110شهید روحانی و طلبه شهرستان نجف آباد در حوزه علمیه جامعه الامام المنتظر نجف آباد با حضور جمعی از مسؤولان استان و شهرستان و خانواده های شهدا و جمعی طلاب برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام حسناتی امام جمعه نجف آباد با اشاره به عظمت برگزاری یادواره شهدا گفت: با استدلال به آیات و روایات، می توان به یقین گفت، این جلسات و بیان خاطرات شهدا، مثل خواندن قرآن است و این محافل نه برای بالیدن به شهدا بلکه این جلسات رسالت خون شهیدان را به یاد آوردن است و اینکه کسی بخواهد از این محافل ارتزاق کند، عین ظلم است.

وی در ادامه به آمار شهدای انقلاب و شهدای طلبه شهرستان نجف آباد اشاره کرد و بیان داشت: این شهرستان از معدود شهرهایی است که قبل از انقلاب به این سیل خروشان پیوست و با وجود آتش زدن بسیاری از منازل و مغازه ها توسط رژیم باز مردم در صحنه ماندند که 38شهید در دوران قبل از انقلاب که بیشتر آنها در محرم سال 57 به شهادت رسیدند، تقدیم انقلاب کرد.

امام جمعه نجف آباد به برخی از شبهاتی که درباره روحانیت و عدم حضور اجتماعی این قشر بیان می شود، متذکر شد: گاهی شبهه می کنند که در دوران دفاع مقدس روحانیت، مردم را به جبهه ها فرستادند و خود در پشت جبهه ها ماندند، در حالی که تنها شهدای این شهر دلیل و سند محکمی بر بطلان این شبهه است.

وی در ادامه بیان داشت: شهرستان نجف آباد در دوران دفاع مقدس حدود 300طلبه در حال تحصیل داشت که یک سوم این طلاب و روحانیون حدود 110شهید تقدیم کردند که نسبت به جمعیتی به عامه مردم که به شهادت رسیدند جمعیت زیادی است.

سخنران دیگر این مراسم آیت الله طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه در استان اصفهان بود که در صحبت های خود با اشاره به 4500شهید روحانی و طلبه در کشور گفت: روحانیت شیعه پیشروترین قشر جامعه در تمام صحنه‌های انقلاب بوده و هست.

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان، اصل اول انقلاب را تدوین قانون اساسی برشمرد و خاطرنشان کرد: قانون اساسی براساس مبانی اسلام در همان ابتدای انقلاب تدوین شد که جمعی از علما و حقوقدانان در تمام دوران بر صحت اسلامی بودن آن نظارت می‌کنند.

وی ولایت‌فقیه را اصل دوم انقلاب بیان کرد و افزود: گروهی تصور می‌کنند، ولایت‌فقیه اصلی است که حضرت امام آورده است، در حالی که طبق آیات الهی و روایات معصومین این اصل از اصول اساسی اسلام است.

امام‌جمعه اصفهان، اصل سوم انقلاب را ایستادگی در برابر دشمنان و کفار برشمرد و بیان کرد: اینکه گروهی به دنبال ایجاد تعامل و دوستی با آمریکا هستند، به شعار مرگ بر آمریکا اشکال می‌گیرند، و با وجود تمام تأکیدات رهبری به دنبال ایجاد ارتباط با دشمنان اسلام هستند، گویی تاکنون آیات قرآن را نخوانده و یا از آن بی‌اطلاع هستند.

وی استقلال و عزت این ملت را سرآمد همه کشورها بیان کرد و گفت: ایران تنها کشوری است که مستقل فکر می‌کند، مستقل سلاح می‌سازد و با اذن خودش به کار می‌برد، و دیگر کشورها تماماً مزدوران اجانب و استکبار جهانی هستند.

نماینده ولی‌فقیه در اصفهان هم‌چنین به عظمت شهدای مدافع حرم نیز اشاره کرد و افزود: این جلسات پرورش‌دهنده جوانانی است که امروز در فرامرزهای ایران به عنوان مدافع حرم در حال جنگ هستند، جوانانی که حتی بعد از دفاع مقدس به دنیا آمدند و برکت این مجالس در راستای مجالس عاشورا است.

وی در پایان درباره عظمت شهدا تصریح کرد: این که می‌گویند شهدا زنده هستند، یعنی حرکتش به‌سوی خدا بوده و دیگران را نیز به‌سوی خدا حرکت می‌دهد و این معنای زنده بودن شهید است و اگر جوانان و مدافعان حرم امروز دارای چنین روحیاتی هستند، به برکت همین زنده بودن خون شهید است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها