سیره سیاسی فاطمه زهرا (س) در گفتگو با حجت الاسلام والمسلمین رجبی؛
حجت الاسلام والمسلمین رجبی گفت: اینکه شرایط به گونه ای نبود که ولایت در جایگاه و محور اصلی خود قرار گیرد، مصیبت بزرگی بود که فکر و دل حضرت فاطمه را به خود مشغول کرده بود لذا می بینیم برای دفاع از ولی زمان، جان خود را در طبق اخلاص قرار دادند.
کد خبر: ۸۸۲۳۱۶۸
|
۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۲
به گزارش " خبرگزاری بسیج در کرمان،  حجت الاسلام والمسلمین محمود رجبی  ضمن عرض  تسلیت به مناسبت سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) در خصوص ویژگی ها و سیره سیاسی حضرت گفت: حضور بهنگام حضرت صدیقه زهرا(س) در صحنه دفاع از نظام سیاسی اسلام برای ما الگوست؛ با وجود آن که ایشان هنوز در سوگ رحلت پدربزرگوارشان بودند و اشک می ریختند اما زمانی که مسئله ولایت مطرح شد، با تمام توان به صحنه آمده و حتی اندکی تاخیر را برای حضور روا نداشتند.
ظلم به ولایت مصیبت اصلی برای حضرت زهرا (س) بود
مدرس حوزه علمیه قم ابراز کرد: ویژگی دیگر سیره حضرت فاطمه (س) دفاع با تمام توان بود یعنی هر آنچه که توانستند در این مسیر انجام دادند؛ از روشنگری در مجامع عمومی تا اقداماتی که به صورت خصوصی به جهت تشویق و تحریک مردم انجام می دادند.
وی افزود: ایشان به منزل مهاجر و انصار رفته، از تحریک عواطف مردم استفاده می کردند و این مسئله را به عنوان مصیبت اصلی خود اعلام کردند؛ حضرت زهرا (س) تا پای جان به میدان آمدند و برای دفاع از ولایت، جان خود و فرزندشان محسن را در این مسیر فدا کردند.
حجت الاسلام والمسلمین رجبی اظهار داشت: حتی در حالتی که از حال رفته بودند، به محض اینکه تا به حال عادی برگشتند از ولی زمان و موقعیت امیرالمومنین (ع) پرسیدند، سپس مجدد به پا خواسته و حرکت کردند.
فاطمه زهرا (س) الگویی تمام عیار برای جامعه ما در دفاع از ولایت است
این کارشناس مسائل مذهبی با تاکید بر اینکه حضرت فاطمه (س) هرآنچه که توانستند و فوق آن برای یک بانوی سوگمند متصور نبود، در سیره سیاسی حضرت شاهد بودیم، عنوان کرد: علاوه بر بیانات روشنگرانه و تلاش های محرمانه، شب ها به منزل مهاجر و  انصار می رفتند؛ حضرت فاطمه (س) الگویی تمام عیار برای جامعه ما اعم از مردان و زنان در حوزه سیاست و دفاع از نظام اسلامی هستند.
وی بیان کرد: وقتی از صدیقه کبری (س) در خصوص مصائب و حال آن حضرت سوال پرسیدند، فرمودند دو امر مهم مرا رنج داده و در مصیبت قرار می دهد؛ از دست دادن پدرم، پیامبر گرامی (ص) و دیگری ستم هایی که به ناحق به ولی زمان شده است.
حجت الاسلام والمسلمین رجبی با بیان اینکه ولایت دغدغه ذهنی مهم حضرت زهرا (س) بود، تصریح کرد: اینکه شرایط  به گونه ای نبود که ولایت در جایگاه و محور اصلی خود قرار گیرد، مصیبت بزرگی بود که  فکر و دل حضرت فاطمه را به خود مشغول کرده بود لذا می بینیم برای دفاع از ولی زمان، جان خود را در طبق اخلاص قرار دادند.
این استاد حوزه ادامه داد: حضرت زهرای مرضیه (س) دشمنان را تهدید می کند که اگر از ظلم به ولایت دست برندارید، نفرین خواهم کرد و نفرین حضرت قطعا در پیشگاه الهی مستجاب و مقبول واقع می شود؛ طبق نقل ها امیرالمومنین (ع)، سلمان را نزد فاطمه زهرا فرستاد که نفرین نکنند چرا که در این صورت عذاب الهی فرود خواهد آمد.
نارضایتی حضرت زهرا از ستمگران به ولایت
وی به حضور حضرت فاطمه در پشت جبهه جنگ ها در زمان پیامبر و مداوای مجروحان اشاره کرد و اذعان داشت: ایشان از پدر بزرگوار و همسر گرامیشان در جنگ ها حمایت می کردند تا همواره تبعیت از ولایت را نشان دهند و در این زمینه الگویی برای دیگران باشند.
حجت الاسلام رجبی تاکید کرد: حضرت در بیانات شریف خود فرمودند ولایت اهل بیت موجب انسجام امت اسلامی است و به آیندگان توصیه فرمودند که باید در هر زمانی از ولایت و نظام اسلامی دفاع کنند تا به رستگاری برسند.
این کارشناس مسائل مذهبی ابراز کرد: حضرت فاطمه زهرا (س) حتی در آخرین لحظات عمر خود از کسانی که نسبت به ولایت ظلم کردند، اظهار نفرت کرد وبه صراحت فرمود از کسانی که ولی زمان خود را رها کرده و از منصب خود کنار زدند، راضی نیستم و مطابق فرموده پیامبر هر کس که زهرای مرضیه از او راضی نباشد خدا از او راضی نیست.
مدرس حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: حضرت زهرا در آخرین لحظات عمر گرانبهای خود نیز دفاع از ولایت را مطرح کرد و به عنوان پیامی برای امت اسلامی، این مسئله را به شکل دقیق و حساب شده ارائه فرمودند.
 
 ناب نیوز

ارسال نظرات