خبرهای داغ:
نماینده ولی‌فقیه در فارس گفت: مسؤولان برپایی مراسم پایتختی جوانان جهان اسلام در شیراز، باید از مردم شیراز و ایل دلاور قشقایی عذرخواهی کنند.
کد خبر: ۸۸۲۲۹۹۷
|
۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۶

آیت‌الله اسدالله ایمانی در خطبه‌های نماز جمعه امروز این شهر اظهار داشت: امام به دنبال ایجاد معنویت بود و هنگامی در سال 42 از او می‌پرسند به اتکا چه کسانی نهضت را دنبال می‌کنی می‌گوید یاران من هنوز در گهواره هستند.

وی افزود: آنچه این انقلاب را بیمه کرد معنویت بود که سربازان جوان امام را از گهواره‌ها پرورش داد و باید این دستمایه اطاعت از پروردگار عالم و در کنار اهل‌بیت (ع) ماندن و معنویت حفظ شود.

ایمانی تصریح کرد: نباید اجازه داد این معنویت خدشه‌دار شود چراکه دشمن می‌خواهد با رشد ولنگاری و لاابالی‌گری معنویت دچار افت شود و آنچه می‌خواهند را دنبال کنند که این تجربه را در جاهای دیگر اجرا کرده‌اند.

امام‌جمعه شیراز تصریح کرد: حضور رهبری خردمند مانند امام راحل و رهبر معظم انقلاب که راه ایشان را دنبال می‌کنند بعد معنوی را گسترش می‌دهد چنانکه ایشان همواره می‌گویند جوانان مؤمن و معتقد را درصحنه حفظ کنید و اجازه ندهید مضمحل شوند که اگر چنین شد خطرات بزرگ‌تری نیز در پیش خواهد بود.

وی با بیان اینکه امروز در این سالگرد پیروی که شاهد بودیم مردم ما هوشیارتر از گذشته دعوت رهبر را لبیک گفتند و پاسخ هرزه‌گویی رئیس‌جمهور جدید آمریکا را دادند، افزود: تداوم حضور جوانان از دوران انقلاب،  دفاع مقدس و ابتکارات و اختراعات آنان باعث شده  دشمن سیلی خورده آنان را هدف گیرد.

ایمانی با بیان اینکه دشمن برای انحراف جوانان تلاش می‌کند چراکه از آنان سیلی خورده و این ما هستیم که باید نسبت به نسل جوان حساسیت لازم را داشته باشیم.

وی عنوان کرد: انتظار این بود که هنگامی برای نخستین بار شیراز به‌عنوان پایتخت جوانان جهان اسلام انتخاب شد پادزهری برای تبلیغات دشمن باشد و با محکمات فرمان امام و دو نامه که رهبر انقلاب برای جوانان اروپا و آمریکای شمالی نوشتند پربار شود اما یک غائله برپا شد و آنچه انتظار بود نشد و پادزهر در مقابل تبلیغات دشمن حاصل نیامد.

وی ادامه داد: در مراسم افتتاح این پایتختی، برنامه‌هایی اجرا شد که بنده و آیت‌الله دستغیب درعین‌حال اصرار بر حفظ وحدت مجبور به ترک جلسه شدیم و تکلیف خود را انجام دادیم و آنچه گفتیم از سر دلسوزی بود.

ایمانی بیان داشت: استان فارس و کشور نباید به دو قطب تقسیم شود و توجه کنید آنچه تذکر داده می‌شود نقد ناصحانه است و روزنامه‌ها را آزاد بگذارید تا اطلاعیه جامعه روحانیت را درج کنند که حتی در مورد این مراسم برخی خبرگزاری‌ها را نگذاشتند اطلاعیه این جامعه را منتشر کنند، درحالی که ادعا می‌کنید به شفاف بودن و بیان سخنان اعتقاد دارید.

ایمانی تصریح کرد: مسؤولان باید از مردم شیراز و ایل دلاور قشقایی عذرخواهی کنند که چهره زشتی از آنان نشان دادند.

وی تصریح کرد: در مورد عنوان شهر خلاق ادبی برای شیراز نیز اگر شعرای غیرانقلابی و فیلم‌های طاغوت مدنظر باشد از هم‌اکنون بگوییم که باید در مقابل آن ایستاد و در مورد برنامه‌های دانشگاه نیز هشدار می‌دهیم که زشت است پرچم آمریکا و ایران را کنار یکدیگر روی زمین بگذارند و مسؤولان دولتی نباید به سمتی بروند که جامعه دوقطبی شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها