تجلیل از مدیران و کارکنان شوراهای حل اختلاف استان

در همایشی از 75 نفر از روسای دادگستریها ،قضات،کارکنان و اعضاء شوراهای حل اختلاف کهگیلویه وبویراحمد تجلیل شد.
کد خبر: ۸۸۲۲۸۸۹
|
۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۳
رئیس کل دادگستری استان در همایش فصلی روسا و دادستان های حوزه های قضایی استان یکی از اهداف این همایش را هم فکری و تعامل هر چه بیشتر برای کاهش جرائم،برخورد با مخلان نظم و امنیت و نیز کاهش ورود پرونده ها به دستگاه قضا اعلام کرد.
حجه الاسلام مزارعی تعداد پرونده های ورودی به دستگاه قضایی استان در 10 ماهه اول امسال را 121 هزار فقره اعلام کرد و افزود: با تلاش شبانه روزی پرسنل این دستگاه،علاوه بر این تعداد پرونده ، هزار و 298 فقره پرونده موجود و بقیه از سالهای قبل با صدور رای  مختومه شده است.
وی گفت:در حال حاضر مدت زمان رسیدگی به پرونده ها به ویژه پرونده های مهم در دادسراها و دادگاههای کیفری استان بین 15 تا 20 روز است.
رئیس کل دادگستری استان ارتقاء ضریب امنیت،برخورد جدی با مخلان نظم و امنیت،کاهش جرائم و آسیبهای اجتماعی و رضایتمندی مردم را از اهداف و سیاستهای کاری دستگاه قضایی استان برشمرد و افزود: با تلاش پرسنل دستگاه قضایی استان در بخش "مدت زمان رسیدگی به پرونده ها" در حوزه های بازپرسی ،دادستانی ،دادگاه حقوقی و موجوی پرونده ها در شعب دادگاههای استان رتبه های برتر کشوری را کسب کرده است.
کرمی دادستان مرکز استان نیز با اشاره به در پیش رو بودن انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان از مجموعه دستگاه قضایی استان خواست با تعامل،همدلی و تلاش بیش از پیش همانند انتخابات گذشته زمینه حضور و مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق های رای را در فضایی آرام و امن در استان فراهم کنند.
معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس شوراهای حل اختلاف استان هم تعداد پرونده های موجودی و وارده به شوراهای اختلاف استان در 10ماهه امسال را26 هزار و 313 فقره اعلام کرد و گفت: از این تعداد 25 هزار و 314 فقره پرونده وارده و بقیه مانده و موجودی بوده است.
حجه الاسلام ساجدی افزود: از مجموع این تعداد پرونده 25 هزار و 314 فقره پرونده با صدور رای مختومه شده است.
وی گفت:از مجموع تعداد پرونده های مختومه شده 5 هزار و 499 فقره هم منجر به مصالحه شده است.
ارسال نظرات