محصولی گفت: باید تمامی سرمایه گذاری ها و نگاه ها به سمت توانایی های داخلی معطوف شود که اگر اینگونه حرکت کنیم خیلی از مشکلات اقتصادی کشور حل خواهد شد.
کد خبر: ۸۸۲۲۷۲۸
|
۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۵:۰۲

صادق محصولی وزیر کشور دولت نهم در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، درباره فعالیت های لازم برای نیل به استقلال اقتصادی و عدم وابستگی به خارج گفت: اعتماد داشتن به مردم و اعتقاد داشتن به دانشمندان مان از اصلی ترین اقداماتی است که دولت و مسوولین باید برای رسیدن به این باور تلاش کنند.

وی افزود: باید تمامی سرمایه گذاری ها و نگاه ها به سمت توانایی های داخلی معطوف شود که اگر اینگونه حرکت کنیم خیلی از مشکلات اقتصادی کشور حل خواهد شد.

وزیر سابق کشور عنوان کرد: به عنوان مثال در زمینه نانو تکنولوژی، هسته ای، صنعت موشکی و نظامی زمینه هایی بودند که به آن ها توجه و اعتماد شد و به پیشرفت های بزرگ دست پیدا کردیم. اما در صنعت خودرو سازی که قریب به 50 سال است که در کشور فعالیت می شود، به دلیل سیاست های اشتباه و نگاه های غربی این صنعت به نتیجه نرسیده است.

محصولی با بیان اینکه فساد اقتصادی این روزها گریبان گیر کشور شده است اظهار داشت: برای از بین بردن فسادهای اقتصادی، باید شفاف سازی صورت گیرد. با جلوگیری از رانت بازی آقایان می شود در مقابل این فسادها ایستاد. اگر فساد اقتصادی در جامعه وجود دارد به دلیل عدم شفاف سازی دولت است.

ارسال نظرات