خبرهای داغ:
تولیت آستان قدس رضوی گفت: آنچه می‌تواند خطر نفوذ دشمن را در عرصه های مختلف نقش بر آب کند این است که جوانان، روحانیون، دانشجویان و طلاب، انقلابی بیندیشند و عمل کنند و در برابر هر منکری حساس باشند.
کد خبر: ۸۸۲۲۶۲۵
|
۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی و عضو مجلس خبرگان رهبری پنجشنبه 21 بهمن ماه در مراسم یادبود شهدای روحانی شهرستان «درمیان»  که با حضور اقشار مختلف شیعه و سنی این شهرستان برگزار شد، مردم شهرستان مرزی "درمیان" را متدین، قانع، بیدار و ولایتمدار خواند که با وحدت و یکپارچگی در کنار یکدیگر زندگی می کنند و معلم وحدت برای سایر نقاط کشور هستند.

 

وی با بیان اینکه تنها راه مقابله با تهدیدها و تحریم های دشمن روحیه اندیشه و عمل انقلابی است، گفت: این روحیه از نکات و محورهای اساسی و مولفه های قدرت در نظام و کشور ما است.

 

وی اضافه کرد: اینکه کشوری بتواند در مقابل ابرقدرت ها سر بلند بایستد و سر به اخم نیاورد داشتن روحیه اندیشه و عمل انقلابی است.

 

تولیت آستان قدس رضوی  حفظ روحیه اتکاء به خداوند، اعتماد به نفس، ولایت‌مداری و اندیشه انقلابی را از ویژگی های موفقیت جمهوری اسلامی ایران در این 38 سال دانست و گفت: آنچه که موجب ذلت و خواری دشمن شده، پشت کردن به خدا و قوانین الهی است.

 

وی با بیان در همان ابتدای انقلاب در سیاست ایران اعلام شد که قدس پاره تن اسلام است، گفت: مسلمانان یک تن واحده هستند و ایران نمی تواند نسبت به ظلم به کشورهای مسلمان بی تفاوت باشد.

 

آیت الله سید ابراهیم رئیسی افزود: راهبرد دشمن ایجاد گروه های تکفیریی است و امروز رسما اعلام می کنند که ما القاعده و داعش را ساخته‌ایم و گروه‌های تکفیری را تجهیز کرده‌ایم.

 

وی بزرگترین و اصلی‌ترین دشمن اسلام را آمریکا و انگلیس خواند و ابراز داشت: جریانات داعشی و تکفیری جاهلانی دست ساخته استکبار هستند و به هیچ عنوان نمی‌توان آن‌ها را مسلمان دانست. آنان تنها خود را پشت پرچم لاالاالله پنهان کرده‌اند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای روحانیت تصریح کرد: بیشترین تعداد شهید در بین اصناف کشور مربوط به صنف روحانیت است و هیچ صنفی تعداد شهدایشان به روحانیت نمی رسد که این نشان از آن دارد که روحانیت از پیشگامان و پیش قراولان ایثار و شهادت هستند.

 

وی افزود: امروز همه باید با بصیرت، حق مداری و عدالت محوری، انقلابی بیندیشند و انقلابی عمل کنند چرا که تنها راهی که می تواند کشور را در مقابل تهدیدات دشمن مصون بدارد و  ما را در برابر انواع خطرات نفوذ حفظ کند، اندیشه انقلابی است.

 

به گفته نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری دشمن در همه عرصه ها به دنبال حساسیت سنجی است که ملت ایران باید هوشیار باشند و دست های پلید دشمن را بشناسند.

 

وی افزود: اگر وحدت داشته باشیم دشمن نیز ناامید می شود که الحمد الله در این منطقه شده است.

 

وی عنوان کرد:  برای استکبار بسیار حائز اهمیت است که میزان انگیزه، حساسیت، برخورد و عکس العمل مسلمانان در برابر یک منکر را بدانند و بسنجند. چرا که با این سنجش می‌توانند برنامه‌های آینده خود را براساس نوع واکنش و کیفیت عکس العمل مسلمانان تنظیم کنند.

 

وی در پایان با اشاره به خشکسالی‌های متوالی در خراسان جنوبی بیان کرد:‌ 40 منطقه ای که با مشکلات کم آبی برخوردار هستند شناسایی شده و اقدامات  برای رفع مشکلات آن‌ها آغاز شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها