امام جمعه شهر پرندک تاکید کرد

دین و ارزش‌های دینی، مبنای شعر انقلابی

امام جمعه شهر پرندک گفت: شعرای انقلابی اشعار خود را برمبنای دین و ارزش‌های دینی سرودند و در پیشبرد انقلاب اسلامی و اهداف آن نقش بسزایی ایفا کردند.
کد خبر: ۸۸۲۲۵۹۳
|
۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حجت الاسلام سیدحسن سیدمحمدی امام جمعه شهر پرندک در دومین همایش ادبی انقلاب شهرستان ساوه که با حضور جمعی از مسئولین این شهرستان برگزار شد با اشاره به اینکه تاریخ ادبیات انقلاب اسلامی هیچگاه یاد و خاطره شعرای تاثیرگذار انقلابی را فراموش نخواهد کرد، گفت: امروز اگر شاهد عظمت در جامعه اسلامی هستیم، مدیون شاعران و نویسندگان هستیم كه در دوران طاغوت با آثارشان به جامعه بصیرت بخشیدند.

وی افزود: اقشار مختلف جامعه در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی نقش داشته‌اند كه یقینا شاعران و نویسندگان تاثیرگذارترین آن ها بوده‌اند؛ شعرایی که اشعار خود را برمبنای دین و ارزش‌های دینی سروده و در پیشبرد انقلاب اسلامی و اهداف آن نقش بسزایی ایفا کردند.

امام جمعه شهر پرندک تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران زمانی به پیروزی رسید که همه اقشار مردم با اتحاد و همدلی به میدان آمده ودر حقیقت وحدت کلمه را به نمایش گذاشتند.

حجت الاسلام سیدمحمدی ادامه داد: بی‌شک شعرای انقلاب با پشتوانه شهادت حرف‌های تازه‌ای داشتند که می‌بایست همه کمک کنند تا اشعار این شهدا در جامعه بسط پیدا کند.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران به دلیل داشتن شاخصه‌هایی همچون مردمی و فرهنگی بودن پس از گذشت 38 سال اصوال آن پایدار بوده و زهر آن هنوز در گلوی مستكبران جهان باقی است.

در ادامه این همایش احمد جوانمرد رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زرندیه گفت: انقلاب اسلامی ایران به فرموده رهبر کبیر انقلاب انقلابی فرهنگی است و با اندکی تامل و دقت نظر، می توان تغییرات عمده ای را که در مباحث فرهنگی کشور قبل از انقلاب و بعد از انقلاب مشاهده کرد.

وی شعر و ادبیات را ابزاری مهم در پیشبرد اهداف فرهنگی یک جامعه دانست و افزود: شعرا و ادبا همواره در صحنه‌های مختلف انقلاب حضور به موقع داشته و نقش ایفا نموده‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات