شهدا عمل‎گرا بوده و گوش به فرمان امام راحل و ولایت فقیه داشتند که 5 هزار شهید کشور از جمع ورزشکاران در روزهای مبارزه با طاغوت، انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس نقش‌آفرینی کرده و با توجه به داشتن سکوی قهرمانی و کسب مقام‎های جهانی حضور در صحنه جنگ حق علیه باطل را مقدم دانستند.
کد خبر: ۸۸۲۲۵۳۳
|
۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، داود آذرنوش  در یادواره سرداران و 155 شهید ورزشکار  شهرستان آمل، اظهار کرد: در سال 1357 با شکل‎گیری انقلاب اسلامی تحیر و تعجب دنیا ایجاد شد.

وی با اعلام اینکه با توجه به گسترش فرهنگ در سطح دنیا و خاورمیانه انقلاب اسلامی ایران اتفاق بی‎نظیر بود، افزود: در انقلاب اسلامی زمینه‎ای مهیا شد تا مردم به‌دنبال حق خود باشند و علیه ظلم‎ستیزی مبارزه کنند.

رئیس سازمان بسیج ورزشکاران کشور با تأکید بر اینکه امام خمینی(ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی با پیروزی مقابل نظام شاهنشاهی تمام معادلات سیاسی و فرهنگی دنیا را بر هم زد، بیان کرد: شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس باعث اقتدار و ابهت ایران اسلامی شدند.

این مسؤول با بیان اینکه شهدا ویژگی‌های بسیاری دارند، خاطرنشان کرد: شهدا سه شاخصه بارز ولایتمداری، دشمن‎ستیزی، استکبارستیزی و مقابله با ظلم دشمنان داشتند.

آذرنوش با تأکید بر اینکه شهدا در عمل به فرمایشات و طراحی‎های امام راحل در صحنه بودند، بیان کرد: امروزه مقام معظم رهبری با درایت تمام و بینش عمیق در راه هدایت کشتی انقلاب به سرمنزل مقصود هستند.

وی با اعلام اینکه شهدا عمل‎گرا بوده و گوش به فرمان امام راحل و ولایت فقیه بودند، تصریح کرد: 5 هزار شهید کشور از جمع ورزشکاران هستند که در روزهای مبارزه با طاغوت، انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس نقش‌آفرین بوده و با توجه به داشتن سکوی قهرمانی و کسب مقام‎های جهانی حضور در صحنه جنگ حق علیه باطل را مقدم دانستند.

آذرنوش با اعلام اینکه استکبارستیزی و مقابله با ظلم از ویژگی بارز شهدا بود، خاطرنشان کرد: در جنگ تحمیلی ایران نه تنها با صدام در حال مبارزه بود بلکه حامیان رژیم بعثی ده‌ها کشور دنیا بودند که به حمایت همه جانبه تجهیزات دفاعی و نظامی رژیم بعثی می‌پرداختند.

رئیس سازمان بسیج ورزشکاران کشور با اشاره به اینکه آن زمان جنگ نیابتی با استکبار در نظر بود، یادآور شد: شهدا به توصیه امام راحل عمل کردند و به رستگاری رسیدند.

این مسؤول ادامه داد: شهدای مدافع حرم این روزها به فرمایشات مقام معظم رهبری عمل کرده و به ایستادگی و مقابله با استکبار پرداختند.

آذرنوش ویژگی سوم شهدا را سبک زندگی‌شان دانست و بیان کرد: دین‎مداری و اعتقادات دینی شهیدان بسیار عمیق بود هر چند شهدای ورزشکار آن دوران با در اختیار داشتن سکو و مدال‌های رنگارنگ در میادین جنگ حق علیه کفار هم قهرمان بودند.

رئیس سازمان بسیج ورزشکاران کشور با اعلام بهره‌مندی جوانان از سبک زندگی و دین‎مداری شهدا، تصریح کرد: لازم است ورزشکاران بیشتر به سبک و سیره شهدا توجه داشته باشند و نباید الگوی ورزشکاران کشور امروزه ورزشکاران غربی باشد.

این مسؤول با تأکید بر اینکه باید از سبک شهدای ورزشکار حفاظت شده و در میادین ورزشی دست به ترویج آن زده شود، ادامه داد: برگزاری مستمر یادواره شهدا باعث می‌شود تا اثر وجودی آن بزرگان جبهه و شهادت احساس شده و به نسل‎های آینده منتقل شود.

 

شناسایی 155 ورزشکار شهید در آمل

مدیر کانون بسیج ورزشکاران آمل نیز در این مراسم اظهار کرد: آمل بیش از یک‌هزار و 40 شهید تقدیم اسلام و انقلاب کرده است.

مجید نائیجی افزود: 155 شهید و سرداران این شهرستان از جمع ورزشکاران هستند که پرونده ورزشی آنها تکمیل و تنظیم شده است.

وی با اشاره به در دست اقدام بودن برخی از پرونده شهدا در این شهرستان خاطرنشان کرد: خانواده شهدا، ایثارگران و همرزمان شهیدان آملی می‌توانند مدارک و مستندات مبنی بر ورزشکاران بودن شهدا را برای ساماندهی اعلام کنند.

مدیر کانون بسیج ورزشکاران آمل با اعلام اینکه در این مراسم از خانواده چهار شهید مدافع حرم آمل تجلیل شد، تصریح کرد: شهید بهرام فلاح ورزشکار و مربی شاخص رشته ورزشی کاراته امسال به عنوان شهید شاخص جامعه ورزش آمل بوده که از خانواده این شهید شاخص با اهدای هدایایی قدردانی شده است.

این مسؤول اظهار کرد: شهیدان حاج‌اسماعیل حیدری، هادی جعفری، روح‌الله صحرایی و شهید خوشنام حماسه خان‌طومان رضا حاجی‌زاده از شهدای مدافع حرم آمل هستند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها