معاون سابق سیاست خارجی و امنیت بین المللی شورای امنیت ملی:

منافع ملی در دفاع از ارزش های دینی ایجاد شده است

معاون سابق سیاست خارجی و امنیت بین المللی شورای امنیت ملی با بیان اینکه هر جا که دین و دفاع از ارزش ها نقش داشته منافع ملی ایجاد شده است گفت: منافع متعالی دفاع از ارزش ها منافع ملی را تامین کرده است
کد خبر: ۸۸۲۲۵۲۳
|
۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، دکتر علی باقری در اولین اجتماع بزرگ جوانان مومن انقلابی استان گیلان با موضوع "از دولت لیبرالی تا دولت انقلابی" در سالن اجتماعات شهدای رشت با ابراز خرسندی از اینکه در جمع سربازان انقلابی گیلان در دهه چهلم انقلاب حضور دارد اظهار داشت: انقلاب و هویت ما به عظمت امام خمینی(ره) پابرجاست و قطعا آیندگان بابت چنین موهبتی به ما غبطه خواهند خورد.

معاون سابق سیاست خارجی و امنیت بین الملل شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه امام در آغاز حرکت های انقلابی نیز مخالفانی داشته اند گفت: برجستگی شخصیت امام (ره) وارد کردن دین در حاکمیت بوده است و سایرین حتی برخی که در حد مرجعیت بودند در توان خود نمی دیدند که این مسئولیت سنگین را بر عهده گیرند.

باقری با اشاره به اینکه از آغاز حرکت امام از قبل از پیروزی انقلاب نگاهی دیگر در کشور وجود داشت که با مسیر ایشان موافق نبودند گفت: در پاییز سال ۵۷  که امام در جمع علما و مراجع فرمودند که شاه باید برود مبنی بر اظهارات آیت آلله مهدوی کنی برخی مراجع نیز باور و جسارت امام را در جسارت در بیان ایشان نداشته اند.

معاون سابق سیاست خارجی و امنیت بین المللی شورای امنیت ملی جسارت و نگاه امام را در حاکمیت افتخار به دین عنوان کرد و تصریح کرد: بازرگان و همراهانش که مسجد دانشگاه تهران را ساختند دین را مقدم بر حاکمیت نمی دانستند و ابراز داشتند شما روحانیان به راحتی انقلاب را به پیروزی رساندید ولی الان کار را به ما کاردان ها بسپارید.

وی اختلاف نگاه در آغاز شکل گیری انقلاب را ریشه اصلی مشکلات دانست و اعلام کرد: اختلاف نگاه از نارضایتی امام ازعدم حرکت انقلابی دولت موقت آغاز شکل گیری انقلاب  تا عصر حاضر  قابل مشاهده است برخی نیاز به دین  را ضروری دانسته و باور دارند دین نظام را کارآمد می کند و عده ای معتقدند دین باعث خسارت منافع ملی و رفاه و صلح و آرامش می شود.

معاون سابق سیاست خارجی و امنیت بین المللی شورای امنیت ملی با بیان اینکه اصل و اساس و ریشه مشکلاتی که با آنها مواجه هستیم به دلیل انرژی هسته ای نیست بلکه مخالفت ما بر سر حاکمیت دین و سیاست است افزود: اتکا به دین جسارت ایستادگی در مقابل دشمن می دهد ولی اختیار  وا دادن حقوق مردم را در مقابل دشمنان  نمی دهد.

وی با اعلام اینکه گروه هایی که در مقابل حضرت امام هستند قصد دارند اخبار غلطی را در ذهن مردم ایجاد کنند گفت: عوام فریبی آنها در جهت دوری گزیدن مردم از ارزش های انقلاب برای رسیدن به رفاه ملی معرفی می کنند در صورتی که دعوای بین منافع ملی و رفاه جامعه  و امنیت و صلحی با پایبندی به ارزش ها دعوای ساختگی و عوام فریبی است.

باقری با تاکید بر اینکه جایی که دین و ارزش ها نقش داشته است منافع ملی ایجاد شده  عنوان کرد:  پیشرفت هسته ای ما غیر قابل انکار و غیر قابل خدشه است زیرا آمریکا حاضر شد هزینه ای دهد که در مقابل ما بایستد و این پیشرفت را در دوران تحریم مدیون فعالیت های دانش و فن آوری و صنعت شهید دکتر شهریاری بوده ایم.

معاون سابق سیاست خارجی و امنیت بین المللی شورای امنیت ملی باشاره به پایبندی به ارزش های دینی شهید شهریاری افزود؛ این دانشمند برجسته که به پایبندی به ارزش های دینی شهرت داشته است طراحی و محاسبات مربوط به غنی سازی اورانیوم  و واقعیت هسته ای را بدون دستمزد مادی بروز داده است.

باقری با اشاره به اینکه تعداد متخصصان هسته ای که به دلایل مسائل امنیتی نمی توانند حضور داشته باشند زیاد است ادامه داد: در عرصه موشکی و نظامی نیز در شرایطی که محتاج به واردات سیم خاردار در جنگ بودیم در حالی که قبل از انقلاب ایران جزو متحدین استراتژیک آمریکا در عرصه نظامی بود توانمندی موشکی را مدیون شهید تهرانی از دانشجویان انقلابی با تاثیر از دم مسیحایی حضرت امام(ره)  می باشیم.

معاون سابق سیاست خارجی و امنیت بین المللی شورای امنیت ملی خاطرنشان کرد: اگر حاکمیت و مدیریت جامعه بتواند پیشرفت های عرصه های نظامی و هسته ای را به عرصه های دیگر فن آوری کشورانتشار دهد موجب ارتقا خواهد شد و دین موجب ارتقا جامعه و تضمین کننده صلح است.

باقری با بیان ارجح بودن خودرو پراید مدل  ۷۵  از پراید مدل  ۹۵ علت پسرفت صنعت خودرو سازی را تفکر حاکم عدم پایبندی به ارزش های دینی دانست و گفت: القای پایبندی به ارزش ها موجب منافع ملی می شود و  در وصیت نامه شهیدان به وضوح عشق ائمه و حضرت امام(ره) قابل مشاهده است و هیچ نامی از کورش و هخامنش یافت نمی شود.

معاون سابق سیاست خارجی و امنیت بین المللی شورای امنیت ملی رشادت های شهیدان را محافظت از تمامی راضی ایران و کم نشدن یک میلیمتر از خاک کشور اعلام کرد و تصریح کرد: برای هر متر مربع از خاک شلمچه چند لیتر از خون پاک ترین جوانان جامعه کاسته شد که دلیلش اعتقاد به ارزش ها بوده است.

باقری پشتوانی از دین و پایبندی به ارزش ها را منبع قدرت ملت انقلابی ایران دانست و افزود: ارق ملی شهیدان مدافع حرم نفوذ انقلاب اسلامی است و کسانی که می خواهند این ظرفیت را بگیرند ضمن ایجاد تقابل دین با انقلاب می خواهند اقتدار و توان ایران را نابود سازند.

وی با بیان اینکه اقتدار ایران امروز  قابل مقایسه با ایرانی که بحرین را به دشمن داده بود نیست افزود: عکس گرفتن زیر پرچم آمریکا یا تلفنی صحبت کردن با آمریکا قابل افتخار نیست بلکه آمریکا در دوران پهلوی که همه منافعش از ایران بود شاهد انقلابی بوده است که به دلیل مشاهده آن انقلاب آرمانی هیچ زمانی با ایران تعامل برقرار نخواهد کرد.

باقری خاطرنشان کرد:  یکی از معجزات امام خمینی حرکت های ایشان در راستای دین در هدایت مملکت و تقویت منافع ملی  به گونه ای متعالی بود که منافع دیگر نیز تامین شد و بعضی ها که با تدابیر و انتساب های ناروا جریان های انقلابی  را تند رو خطاب می کنند می خواهند تعصب انقلابی را از جوانان انقلابی بگیرند.

معاون سابق سیاست خارجی و امنیت بین المللی شورای امنیت ملی با بیان اینکه نباید اجازه دهیم آنانی که مسیر افتخارات جوانان انقلابی  را سد کردن خلاف واقعیت را به مردم انتقال دهندگفت: حضرت امام (ره) در پیامی در  منشور روحانیت می فرمایند: اگر جریان انقلابی تضعیف شود کشور و دین صدمه خواهد دید.

وی با اشاره به برخی به اصطلاح روشنفکران که روشن بین نیستنددر ارتباط با مواضع هسته ای علیه دفاع از ارزش های دینی موضع می گیرند گفت: نظام دینی ازیک امر دنیایی و  انرژی هسته ای و تمامی عرصه ها حمایت می کند و ربطی مستقیم به ارزش های دینی ندارد و نظام دینی برای دانشگاه و علم عرصه را باز کرده است.

باقری با بیان اینکه انتقاد عده ای در ارتباط با ایستادگی نظام دینی در مقابل دشمنان بی مورد است اظهار کرد: اوباما گفته است  دانش هسته ای در اختیار هر دانشجوی فیزیک در تمام نقاط جهان است و ایرانی ها پیشاپیش به چرخه سوخت هستهای اشراف کامل پیدا کرده اند و ما نمی توانیم این دانش را از ایرانیان بگیریم اما می توانیم  انگیزه جوانان اسلامی را برای پیگیری این دانش از بین ببریم و با توافق هسته ای این کار را کردیم.

وی با اشاره به اینکه آمریکا قصد این را دارد ریشه انقلاب را نابود کند تاکید کرد:  نظام دینی در مقابل آمریکا ایستاده و با اقتدار می گوید انرژی هسته ای حق مسلم ملت ایران است و به اتکا جوانان مومن انقلابی به پیشرفت خواهیم رسید و اجازه نمی دهیم  عده ای با اقدامات و سیاست هایشان  برای پیاده کردن نقشه دشمنان بستر سازی کنند.

معاون سابق سیاست خارجی و امنیت بین المللی شورای امنیت ملی با بیان اینکه امام راحل (ره) در دیدار های مختلف  تاکید بر انقلابی گری انقلابی ماندن و انقلابی بودن داشته اند  گفت:  چالش امروز ما  غیر انقلابی بودن است و رنج گذشتن از موانع با انقلابی بودن میسر می شود و انقلابی بودن به معنای بصیرت در شناخت عقلانیت در تصمی و جسارت در اقدام است.

باقری پیروزی در جنگ و عرصه های هسته ای و نظامی و همه عرصه ها  را از انقلابی بودن دانست و افزود: ملت ایران در سختی ها نه تنها عقب نشینی نمی کند بلکه ظرفیت های فرصتی جدید ایجاد می کند تصریح کرد: با اتکا به دین در هر عرصه ای که هستیم قطعا از مشکلاتی که دشمنان ایجاد کرده اند  گذر خواهیم کرد. 

وی با تاکید بر اینکه اگر رمز ارزش های دینی را در تمام عرصه ها به کار بگیریم از مشکلات عبور خواهیم کرد و فریب این واژه را که مذاکرات مشکلات را برطرف خواهند کرد نخواهیم خورد افزود: قطعا مذاکرات هسته ای هیچ مشکلی را حل نخواهد کرد همانطور که مذاکره برای دریافت اجساد از عربستان عملی نشد و نهیب مقام معظم  رهبری به صعودی ها راهگشا بوده است. 

معاون سابق سیاست خارجی و امنیت بین المللی شورای امنیت ملی خاطرنشان کرد: اگر با روحیه دفاع از ارزش های دینی به مانند گذشته ورود کنیم شاهد معجزات برای فائق آمدن بر مشکلات درشرایط تنگنا خواهیم بود و با پیروی از رهنمود های ولایت فقیه ظرفیت هایی را برای کشور خلق خواهیم کرد و قطب اطمینان بخش برای  مسلمانان و افتخاری برای آیندگان خواهیم بود.


ارسال نظرات
آخرین اخبار