با حضوردانش‌آموزان ايتام و خانواده هايشان؛
خبرگزاری بسیج: جشن بزرگ انقلاب اسلامي ويژه دانش‌آموزان ايتام و خانواده هايشان در موقوفه آموزشي حسان پاكدشت برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۲۲۵۱۸
|
۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۹

رئيس ستاد ديه كشور در جشن انقلاب اسلامي با بيان اينكه نيكوكار در کار خیر هیچ خوفی ندارد، گفت: کار اگر برای رضاي خدا باشد، مزدش را خواهيد گرفت، رفع مشکلات جامعه فقط با آموزش و فرهنگ سازی حل مي شود.

سید اسدالله جولایی رئيس ستاد ديه كشور در اين جشن با بيان اينكه نيكوكار در کار خیرش هیچ خوفی ندارد، گفت: کار اگر برای رضاي خدا باشد، مزدش را خواهيد گرفت.

ماسرود ملي نداريم، سرود جمهوری اسلامی داريم

وي با انتقاد از لفظ "سرود ملی" تأكيد كرد: 38سال است كه ديگر سرود ملي نداريم بلكه نام آن سرود جمهوری اسلامی است.

عضو كميته ستاد استقبال از امام(ره) با يادآوري بازگشت امام از فرانسه به ايران گفت: بنده در مدرسه رفاه به همراه آقایان دانش آشتیانی و مقصودی حضور داشتم، گروهی در فرودگاه، گروهی در مدرسه رفاه، گروهی در بهشت زهرا(س) و گروهی در مسیر فرودگاه تا بهشت زهرا(س) مستقر بودند.

وي با بيان اينكه امام از فرودگاه ابتدا وارد بهشت زهرا(س) شده و در آنجا سخنرانی کردند، افزود: ايشان پس از آنجا به بیمارستان هزار تختخوابی رفتند و از بیماران عیادت کردند.

اين مبارز انقلابي با بيان اينكه ما در مدرسه رفاه بی صبرانه منتظر حضور امام بودیم، حجت الاسلام ناطق نوری امام را به منزل دامادشان بردند، اعضاي كميته مستقر در مدرسه رفاه هم فکر می کردند که امام بعد از ساعت 11شب ديگر تشریف نمی آورند، اما من اطمينان داشتم که ایشان می آیند.

وي اضافه كرد: آقای دانش آشتیانی از ما خواست کم کم بخوابیم که من اصرار داشتم امام تشریف می آورند، در نهایت پتویی را کف اتاق پهن کرديم که بخوابيم كه در همین حال متوجه شدم كه کسی با کلید به درب کوچک مدرسه رفاه می کوبد، با خوشحالی گفتم حضرت امام(ره) تشریف آوردند و به تنهایی از پله ها پایین رفتم و درب را باز کردم، امام به همراه فرزند عزیزشان و شهید عراقی جلوی درب بودند و من آن آفتاب عالم تاب را ديدم و به ايشان خوش آمد گفتم.

جولايي ادامه داد: بعد از ورود امام به مدرسه رفاه، در اولين پاگرد برای ايشان صندلی گذاشتیم تا بنشینند و امام(ره) شروع به سخنراني كردند.

وي خاطر نشان كرد: صبح روز بعد در 13بهمن ماه سال1357 اذان که پخش شد در محضر امام راحل(ره) در زیر زمین مدرسه رفاه نماز جماعت را به امامت ايشان اقامه كرديم.

 

آقاي منتظری برخلاف برنامه، امام را سمت مدرسه علوی2 برد

عضو حزب موتلفه اسلامی با ياد آوري اينكه بنا به تصميمات كميته استقبال، مقرر شد امام(ره) صبح به مدرسه علوی1 بروند، صبح آن روز یک دست امام در دست شهيد مطهری و دست ديگر در دست آقاي منتظری بود، كه آقاي منتظری دست امام را به سمت خود گرفت و بر خلاف برنامه ریزی ها ايشان را به سمت مدرسه علوی2 بردند و با مردم ديدار كردند.

وي با بيان عظمت حضور مردم در خيابان‌ها گفت: به قدری خیابانها آن زمان شلوغ بود که دیگر جا براي پا گذاشتن نبود.

 

تحرير خاطرات لحظه استقبال امام، به هزاران برگه نياز دارد

مدیر عامل ستاد مردمی دیه با بيان اينكه هر لحظه حضور ما در كميته استقبال یک خاطره دارد، ادامه داد: اگر که بخواهيم آن خاطرات را به رشته تحرير در بياوريم؛ به هزاران برگه نیاز داربم.

وي با ابراز اينكه انقلاب اسلامي با زحمت زیادی به اینجا رسیده است، تصريح كرد: منشا همه بدبختی هاي امروزي، فقر فرهنگی است و رفع مشکلات فقط با آموزش و فرهنگ سازی حل مي شود.

رئيس ستاد ديه كشور با اشاره به آمار بالاي تلفات جاده اي در كشور، خواستار قانون مداري در رانندگي شد و مطرح كرد: رانندگي باید فرهنگ سازی شود و جای آن مدرسه است، اگر درس خوب یاد بگیریم و آموزش دهيم، دیگر تخلفات نخواهیم داشت، دانش آموزان اگر نماز را به درستي بفهمند و به آن عمل کنند، ديگر سمت هیچ خلافی نمي روند.

وي با گلايه از اينكه چرا وقتی قرآن تلاوت می شود و خدا با ما حرف می‌زند عده‌ای بی احترامی می‌کنند و حرف مي زنند، ابراز داشت: وقتي بزرگی صحبت می کند همه او را احترام می‌کنند، و به آن گوش فرا مي‌دهند.

اين دبير فرهيخته در پايان با اشاره به دانش آموزن حاضر در مراسم گفت: این فرزندان امانت دست معلمان هستند، باید کاری کنیم که آینده سازان خوبی براي مملكت و خادمان خوبي براي ملت باشند و اين از وظایف يك معلم است.

همچنين امير يل ارجمند بازيگر نقش "وزيري" در سريال معماي شاه از حضور در ميان دانش‌آ‌موزان اين موقوفه اظهار خوشحالی كرد و در پايان با دانش آموزان عكس يادگاري انداخت.

گفتني است در ابتداي اين مراسم حجت الاسلام حسین محمدی مدیريت مجتمع آموزشي حسان ضمن تبریک ايام الله فجر و يادآوري رشادت های شهدای انقلاب، دفاع مقدس و مدافع حرم، خدمات این مجتمع را از برکات وقف خواند و گفت: اين مجتمع نزديك به 6ماه هست كه در زمين موقوفه راه انداری شده و در زمينه تحصيل دانش آموزان بي سرپرست و بدسرپرست فعاليت مي‌كند.

لازم به ذكر است در اين مراسم چند تن از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي، حجت الاسلام حسين نظري رئيس اداره اوقاف و امور خيريه پاكدشت، حجت الاسلام مهدي رحيمي مسؤول دفتر امام جمعه پاكدشت و اسحاق عامری سرپرست صادرات اداره‌ كل تجهیزات پزشکی حضور داشتند.

شايان ذكر است همخواني سرود "میهن من" توسط گروه سرود حسان، همخواني سرود انقلاب توسط كليه دانش آموزان، پخش كليپ و تجليل از دانش آموزان ممتاز ترم اول اين مجتمع از ديگر برنامه هاي اين همايش بود.

 

ارسال نظرات