معاون سياسي شوراي سياستگذاري ائمه جمعه كشور:

موسيقي مي تواند باشد، اما نه به عنوان مسئله اصلي

خبرگزاری بسیج: معاون سياسي شوراي سياستگذاري ائمه جمعه كشور گفت: اين نهاد حتي مي‌تواند به سران قواي سه گانه هم تكليف كند و تحت نظر رهبري و بنا به سفارش امام پيش رود.
کد خبر: ۸۸۲۲۵۱۶
|
۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۸

حجت الاسلام ابوالقاسم عليزاده در همايش امر به معروف و نهی از منکر ويژه ائمه جماعات، هيئت امنا و فرماندهان بسيجي، که با حضور جمعي از خانواده هاي معزز شهدا، طلاب و بسيجيان در سالن ملائك شهرستان قرچك برگزار شد، ضريب اعتماد نهاد امر به معروف و نهي از منكر را بالا دانست.

  عليزاده با اظهار اميدواري از حضور گسترده مردم در راهپيمايي 22بهمن، گفت: راهپيمايي امسال پرشور تر از گذشته برپا مي شود كه اين نمادي از زنده بودن مردم و انقلاب است.

وي با تببين آيه41 سوره حج درباره امر به معروف و نهي از منكر، گفت: زندگي انساني جوهره اش در متن اجتماع و جامعه رقم خورده است.

حجت الاسلام عليزاده با بيان اينكه در آموزه هاي ديني ما احترام به همديگر توصيه شده است، گفت: روايات زيادي درباره احترام به همسايگان آمده است كه ايشان حق بر گردن ما دارند كه در آخرت اين حق از ما مطالبه خواهد شد.

وي با اذعان اينكه همه چيز تحت تأثير اراده خداست و عالم، حساب كتاب دارد، افزود: با اراده حضرت حق، خود خليفه خدا در زمين بايد آينده اش را انتخاب كند، البته با توجه به نوع انتخابش ، آثارش را هم خواهد ديد.

عضو شوراي سياستگذاري ائمه جمعه با يادآوري اينكه آبادي دنيا دست خود انسان است، گفت: آدمي به سليقه خودش و نگاه نافذش دنيا را مي سازد.

وي با اشاره به اين كه چه نعمت‌هايي داريم كه از آن غافليم، گفت: قرآن نعمت بزرگي است كه هميشه زنده است و تا زنده است در همه حوزه ها اعم از سياست، دين، مديريت زندگي كارايي دارد، قرآن آمده تا نبض مديريت زندگي را در دست بگيرد كه متأسفانه ما درست از آن بهره نمي‌گيريم.

 

انقلاب اسلامي زمينه ساز انقلاب مهدوي است

حجت الاسلام عليزاده با بیان اينكه انقلاب اسلامي زمينه ساز انقلاب مهدوي است، تصريح كرد: در دولت مهدوي، انسان تازه مزه زندگي انساني را مي‌چشد كه همه بايد در اين زمينه شكل گيري آن تلاش كنيم.

وي با ياد آوري اينكه در ماه هاي اوليه پيروزي انقلاب، امام به موضوع امر به معروف و نهي از منكر ورود داشتند، خاطر نشان كرد: امر به معروف و نهی از منکر را نه تنها یک فریضه فردی بلکه از شئون حاکمیت و لازمه جامعه پاک و منسجم هست كه در یک جامعه اسلامی اولین دغدغه حاکمان و عاملان نظام باید اين مسئله باشد چرا که این فریضه نافذ است و همه باید مطیع آن باشند.

مسئول سابق سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور با اشاره به اينكه خداوند براي زيبايي جامعه نسخه پيچيده است، يادآور شد: امام به شوراي انقلاب دستور دادند تا نهادي تحت عنوان امر به معروف و نهي از منكر كه جايگاه آن حاكم بر نهادهاي حاكميتي مي باشد، تشكيل شود و همه تسليم حكم اين نهاد باشند.

به عقيده بني صدر، امام مي خواست دولت را مثل مسجد كند

وي اضافه كرد: اين دستور وارد جلسه شوراي انقلاب شد اما متأسفانه عده اي جلوي اجراي آن را گرفتند و بحث سياست را جداي از امر به معروف و نهي از منكر مطرح كردند و در نهايت انديشه هاي سكولاريستي مزاحم اجراي اين طرح شد و در شورا به نتيجه نرسيد و تا امروز هم به طور بايگاني شده مانده است.

معاون سياسي شوراي سياستگذاري ائمه جمعه كشور با يادآوري خيانت‌هاي بني صدر، خاطر نشان كرد: به عقيده او امام مي خواست دولت را هم مثل مسجد كند.

وي مطرح كرد: ضريب اعتماد نهاد امر به معروف و نهي از منكر بالا است كه حتي مي‌تواند به سران قواي سه گانه هم تكليف كند و تحت نظر رهبري و بنا به سفارش امام پيش رود.

اين روحاني بسيجي با درخواست اينكه امروز هر كس بايد بنا به تناسب شغلش وارد عمل شود، اذعان داشت: هرگاه گوش به حرف امام و رهبري نداديم و آن را ارشادي تلقي كرديم و نه از نوع تكليفي؛ ضربه خورديم.

 

مسجد فقط یک 4دیواری مقدس نیست

وي با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ما نشأت گرفته از مسجد است و اين با شعار محقق نمي شود، تاکید كرد: اگر می‌خواهید امر به معروف و نهی از منکر در جامعه نهادینه شود، کانون آن مسجد است و منظور از مسجد محراب و منبر و یک چهار دیواری مقدس نیست، بلکه منظور فرهنگ مسجد و فرهنگ اسلامی و انقلابی است.

ارسال نظرات