معاون بهداشت درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان سمنان گفت: مانور منطقه ای بهداشت و درمان اضطراری با حضور امدادگران استان های خراسان رضوی، شمالی، جنوبی وگلستان در شهرستان میامی برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۲۲۳۶۴
|
۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۲

حسن محمدی ‌در حاشیه بازدید از مانور منطقه‌ای بهداشت و درمان اضطراری که در شهرستان میامی و با حضور فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستانی برگزار شد،در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج درمیامی با اشاره به برگزاری این مانور با حضور 4 استان در میامی اظهار کرد: مانور منطقه ای بهداشت و درمان اضطرای با حضور امدادگران استان های خراسان رضوی، شمالی، جنوبی و گلستان در شهرستان میامی  برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه این مانورها در دومرحله در سال برگزار می شود، یادآور شد: یک مانور در هفته هلال احمر و مانور دوم در دهه فجر با هدف حفظ آمادگی نیروها وتقویت آمادگی و همچنین ارائه خدمات در مناطق هدف برگزار می شود.

محمدی افزود: تیم هایی که شامل مجموعه ای از پزشکان، پرستاران، مشاوران تغذیه، ماما، کارشناسان روانشناسی، تکنسین های دارویی، بهداشت کودک، مراقب های بهداشت مادر وکودک وبهداشت محیط هستند خدماتی را بصورت رایگان در این مناطق و روستاهای همجوار در مدت خود ارائه خواهند کرد.

معاون بهداشت درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان سمنان با بیان اینکه با برگزاری مستمر آموزش ها و برگزاری مانورها سعی بر حفظ آمادگی نیروها داریم، افزود: بدنه اصلی این تیم ها افراد متخصصی هستند که بصورت داوطلبانه در جمعیت هلال احمرخدمت می کنند.

وی به خدمات ارائه شده اشاره کرد وگفت: ارائه خدمات رایگان روانشناسی و مشاوره، تغذیه، بهداشت زنان، ویزیت بیماریهای عمومی، سنجش فشارخون و تست قند و مواردی که در درمان اضطرای در بلایای طبیعی و حوادث مورد نیاز است از مهمترین خدمات رائه شده به اهالی روستاهای میامی بوده است.

محمدی به استقرار این4 تیم در منطقه میامی اشاره و یادآور شد: در منطقه سوداغلن با محوریت روستای حسین آباد تیم بهداشت ودرمان اضطراری استان خراسان شمالی، در روستای بکران تیم خراسان رضوی، در روستای نردین تیم  گلستان و در محمد آباد تیم خراسان جنوبی مستقر شدند.

مانور تیم‌های بهداشت و درمان اضطراری در شهرستان میامی برگزارشد

معاون بهداشت درمان و توانبخشی هلال احمر استان سمنان افزود:  طبق بررسی های صورت گرفته شده  با توجه به تراکم جمعیتی بالا وروستاهای متعددوکم برخورداروهمکاری بالای مردم، 4 روستای  شهرستان میامی و روستاهای همجوار برای اجرای این مانور درشهرستان انتخاب شد. 

همچنین حسین اسماعیلی رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان میامی درگفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در میامی یادآور شد: امداد و نجات، تغذیه اضطراری و اسکان اضطراری از مهمترین وظایف هلال احمر است که در مواقع بحران به عنوان متولی این خدمات از سوی امدادگران ارائه می شود و این مانورها ، آمادگی هرچه بیشتر سازمان را موجب می شوند و هدف ایجاد هماهنگی و بررسی رفع کمبود تجهیزات بوده است.

وی با بیان اینکه کمک به سلامت انسان ها به ویژه در شرایط اضطرار را از جمله ماموریت‌های هلال احمردانست و گفت: مانور تیم‌های درمان اضطراری با هدف ارتقای کیفیت کار امدادگران صورت می‌گیرد.

مانور تیم‌های بهداشت و درمان اضطراری در شهرستان میامی برگزارشد
انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها