سرهنگ پاسدار کرم نظری در دیدار با یکی از جانبازان دوران دفاع مقدس در شهرستان کوهرنگ، راهبرد دفاعی جمهوری اسلامی ایران را یک دفاع همه‌جانبه مردمی دانست.
کد خبر: ۸۸۲۲۲۰۹
|
۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ دیدار و تجلیل از حاج هرمز غیبی پور از رزمندگان 8سال دفاع مقدس از دیگر برنامه های گرامیداشت دهه فجر در شهرستان کوهرنگ بود، که با حضور سرهنگ پاسدار کرم نظری، فرمانده سپاه ناحیه کوهرنگ، فرماندار، امام جمعه، ‌رئیس سازمان تبلیغات و بنیاد شهید این شهرستان انجام شد.

در این دیدار، سرهنگ پاسدار کرم نظری، گفت:‌ راهبرد دفاعی جمهوری اسلامی ایران که ابتدا از سوی بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) مطرح و سپس توسط مقام معظم رهبری نهادینه شده است، راهبرد دفاع همه‌جانبه مردمی است و برخلاف بسیاری از ارتش‌های جهان که ساختار ارتش حرفه‌ای مبتنی بر تجهیزات پیشرفته را انتخاب کرده‌اند، منابع و سرمایه‌های انسانی نقش اول را در دکترین و راهبرد دفاعی، امنیتی کشور ایفا می‌کند.

وی، افزود: یکی از دغد‌غه‌های حضرت امام خمینی (ره) در پیام‌های پس از پایان دفاع مقدس، نگرانی از وضعیت منزلت و معیشت رزمندگان بوده است، آنجا که فرموده‌اند: «من در میان شما باشم یا نباشم... نگذارید رزمندگان دفاع مقدس در پیچ و خم زندگی روزمره فراموش شوند.»

نظری، ادامه داد: در آموزه‌های دینی نیز فضیلت رزمندگان و مجاهدین در راه خدا نسبت به کسانی که حتی به دلایل موجه توفیق شرکت در عرصه جهاد را نداشته‌اند، تأکید شده است.

فرمانده سپاه کوهرنگ، گفت: «خداوند به هر دو گروه وعده نیکو داده است؛ لکن رزمندگان از دیگران با نوید پاداشی بزرگ، برتر هستند.»

وی، ادامه داد: حضرت علی (علیه السلام) در عهدنامه مالک اشتر، وی را به رسیدگی به امور رزمندگان و خانواده آنان امر و یکی از علل این موضوع را تمرکز همت و اندیشه آنان در امر جهاد ذکر می‌فرمایند؛ بنابراین ارتقای منزلت و معیشت رزمندگان اقدامی راهبردی در راستای ارتقای امنیت ملی و توان بازدارندگی کشور است.

ارسال نظرات