مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان یزد از برگزاری سومین کنگره شهدای دانشجو با سخنرانی حسن رحیم‌پورازعدی در یزد خبرداد.
کد خبر: ۸۸۲۲۱۲۰
|
۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از عصر فرهنگ؛ مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان یزد در جمع خبرنگاران از برگزاری سومین کنگره شهدای دانشجو با سخنرانی حسن رحیم‌پورازغدی در یزد خبرداد.

سید حسین راسخی نژاد ضمن اعلام این خبر افزود: این کنگره در تاریخ ۲۴ الی ۲۷ بهمن‌ماه هم‌زمان با دومین جشنواره ادبی، هنری رشد برگزار می‌شود.

راسخی نژاد با اشاره به این مطلب که جشنواره رشد، بزرگ‌ترین رویداد دانشجویی به شمار می‌رود از افزایش دو برابری ارسال آثاریه جشنواره خبر داد و گفت: بیش از ۸۰۰ اثر به دبیرخانه ارسال‌شده که این آثار درزمینهٔ های فیلم ۸۰ مورد، سرود ۶ مورد، تئاتر ۶ مورد، کاریکاتور ۵۰ مورد، پوستر ۵۰ مورد، عکس ۴۰۰ مورد، شعر ۲۰۰ مورد و خاطره‌نویسی ۵۰ مورد است.

وی شناسایی دانشجویان فعال درعرصه هنر، استعدادیابی هنرمندان و ادیبان و تربیت و آموزش هنرمندان درراستای اهداف انقلاب را از اهداف برگزاری جشنواره رشد عنوان کرد و اظهار داشت: مهم‌ترین هدف از برگزاری این جشنواره، تربیت نیرو در حوزه فرهنگ و هنر برای انقلاب اسلامی است.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان با توجه به وجود دو جریان انقلابی و غیرانقلابی در کشور خاطرنشان کرد: جریان انقلابی جریانی است که با نگاه به درون، دنبال کردن دکترین اقتصاد مقاومتی، بازنشر گفتمان امام (ره) و مقام معظم رهبری، مقاومت ایستادگی سرلوحه کار خود قرار داده و جریان غیرانقلابی جریانی است که با نگاه به غرب به دنبال بازتعریف روحیه وابستگی است.

راسخی نژاد در ادامه بابیان اینکه مدیریت انقلاب نیازمند رشد اقتصادی، علمی و انقلابی است ابراز داشت: دشمن می‌خواهد با بدل‌هایی نظیر اسلام سکولار و آمریکایی چهره اسلام را خشن نشان داده و جریان انقلابی را با نگاه مدرن و فرا مدرن تغییر دهد و به همین جهت امروزه تمام قواعد خود را به کمک عوامل نفوذی به کار گرفته تا مردم از روحیه انقلابی دست بکشند که برگزاری چنین جشنواره‌هایی می‌تواند روحیه انقلابی را در بین مردم به‌ویژه فشر فرهیخته دانشجو شعله‌ورتر سازد.

وی در پایان اردوهای راهیان نور را یکی از بزرگ‌ترین حرکت‌های فرهنگی نامید و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۰۰ دانشجو به اردوهای راهیان نور غرب و جنوب اعزام‌شده‌اند و با توجه بااینکه بیشترین اعزام‌ها در اسفندماه صورت می‌گیرد تا پایان سال ۲٬۵۰۰ نفر به این اردوها اعزام خواهند شد.

ارسال نظرات