خبرهای داغ:
کارگاه آموزشی «مادرانه» در سرخه به همت حوزه کوثر این شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۲۲۰۹۰
|
۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از سرخه،در کارگاه آموزشی «مادرانه» که با حضور مادران سرخه‌ای و با محوریت آشنایی با مهارت‌های زندگی زناشویی برگزار شد، زهرا عامری اظهار داشت: خانواده شبیه اعضای بدن بوده و اگر همه با هم درست فکر کنند، عملکرد بدن نیز صحیح بوده و رمز سلامتی، همین وحدت رویه است.

وی افزود: خانواده در ابتدا از زن و شوهر و سپس فرزندان تشکیل می‌شود؛ بنابراین روند وحدت و حمایت نیز باید در خانواده وجود داشته باشد.

استاد حوزه علمیه خواهران سرخه بیان داشت: زن و شوهر پایه و اساس آرامش هستند؛ مشکل اساسی امروز طرد فرزندان از خانواده است و هرچقدر محیط خانواده آرام‌تر باشد و فرزندان احساس آرامش بیشتری داشته باشند، گرایش آن‌ها به فضای مجازی و دوستی با غیر هم‌جنس کمتر می‌شود.

وی بیان داشت: خانواده مرکز پرورش نسل آینده محسوب می‌شود؛ بنابراین باید وقت بیشتری بر آن گذاشته شود و بهترین راه‌حل آن نیز رفع اختلافات بین زوجین است.

عامری با اشاره به اختلافات بین زن و مرد افزود: اختلافات ازلحاظ جسمی را می‌توان به قدبلند بودن و کوتاه‌قد بودن خانم‌ها، بالا بودن سه درصدی هوش خانم‌ها نسبت به مردان و اختلافات دید آن‌ها را می‌توان به وسعت بالای دید خانم‌ها و محدودیت دید آقایان و همچنین دوربینی آقایان و نزدیک‌بینی خانم‌ها اشاره کرد.

استاد حوزه علمیه خواهران سرخه اشاره داشت: خانم‌ها بیشتر از آقایان از صفت عالی استفاده می‌کنند؛ تجسم فضایی آقایان نسبت به خانم‌ها خیلی بهتر است و آقایان کلی‌نگر و خانم‌ها جزئی‌نگر هستند و باید تأکید کرد خانم‌ها نباید به فکر تغییر مردها باشند.

عامری گفت: زمانی که حیا نسبت به همسر ریخته شود، در خانواده قبح هر کاری برداشته می‌شود و باید نسبت به هم شناخت داشته باشیم و نسبت به مسؤولیت‌هایی که قبول می‌کنیم، متعهد شویم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها