فرماندار ساوجبلاغ در تبیین ظرفیت های این شهرستان گفت: ظرفیت قوی موجود در 4 بخش اقتصادی، کشاورزی، گردشگری و معدن، ساوجبلاغ را در استان البرز متمایز کرده است.
کد خبر: ۸۸۲۲۰۷۶
|
۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، فرماندار ساوجبلاغ در تبیین ظرفیت های این شهرستان گفت: ظرفیت قوی موجود در 4 بخش اقتصادی، کشاورزی، گردشگری و معدن، ساوجبلاغ را در استان البرز متمایز کرده است.

ظرفیت متمایز اقتصادی، کشاورزی و گردشگری ساوجبلاغ

ابوالقاسم پالیزگیر در نهمین روز از دهه مبارک فجر و همزمان با حضور کاروان دولت تدبیر وامید استان البرز در ساوجبلاغ و در نشست با نخبگان، فعالان سیاسی، اجتماعی، هنرمندان و سمن ها و تعدای از مردم با اشاره به نزدیکی این شهرستان به دو کلانشهر کرج و تهران و وجود 4 شریان ارتباطی از جمله بزرگراه کرج قزوین، جاده قدیم، راه آهن و مترو را مهم برشمرد و خواستار توجه ویژه دولت و سرمایه گذاران به ساوجبلاغ به عنوان شهرستانی استراتژیک شد.

وی گفت: دولت تدبیر و امید در حوزه مترو تا کنون یک میلیارد و 800 میلیون ریال هزینه کرده که 1میلیارد و500 میلیون دیگر برای تکمیل نیاز دارد.

فرماندار ساوجبلاغ از اختصاص 110 میلیارد تومان در سفر استانی رئیس جمهور برای 3 پروژه بزرگ آب ، فاضلاب و تغذیه مصنوعی خبر داد.

پالیزگیر با اشاره به انتقادهای نابجا مبنی بر بی توجه بودن دولت به مسکن مهر، گفت: این ادعا صحت ندارد و گواه آن هزینه نمودن بیش از یک میلیارد و940 میلیون ریال برای احداث زیر ساخت های مسکن مهر و اختصاص 11 هزار میلیارد ریال تسهیلات که روند توسعه مسکن مهر را سرعت بخشیده است.

وی گفت: دولت تدبیر وامید برای توسعه شهرها و روستاها یک میلیارد و 720 میلیون ریال در قالب ارزش افزوده پرداخت کرده است.

فرماندار ساوجبلاغ تصریح کرد: در حوزه بهداشت اتفاقات خوبی در شهرستان افتاده و با اجرای طرح تحول سلامت 17 خانه بهداشت در این شهرستان افتتاح شده و بیمارستان این شهرستان از 64 تخت به 110 تخت فعال افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان استقرار بیش از 1200 واحد صنعتی کوچک و بزرگ با برند های معتبر کشوری و حتی جهانی از تصویب 3 شهرک مصوب صنعتی در دولت تدبیر و امید در این شهرستان خبر داد .

وی گفت که شهرک صنعتی دارویی برکت که مختص استقرار صنایع دارویی هایتک کشور است، یکی از بزرگترین و مهمترین شهرک های کشور محسوب می شود.

پالیزگیر استقرار دو شهرک صنعتی ساوجبلاغ و ماموت را مهم بیان کرد که در آینده نه تنها مشکل اشتغال ساوجبلاغ بلکه استان البرز را نیز مرتفع خواهد کرد.

فرماندار ساوجبلاغ گفت : در حوزه اشتغالزایی در 10 پروژه ای که امروز به بهره برداری رسید 2 هزار و 338 نفر مشغول به کار شده اند.

وی افزود: در حوزه مسکن روستایی در این شهرستان 19 طرح هادی روستایی با اعتبار 55 میلیارد ریال و ارائه سند مالکیت به 14 هزار و120 خانوار روستایی انجام شده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها