در نشست هم اندیشی علمی اساتید و دانشجویان بسیجی سقز
نشست و هم اندیشی علمی دانشجویان بسیجی نخبه شهرستان سقز با اساتید و روسای دانشگاه ها و مسئولین ادارات در دانشگاه علمی کاربردی سقز برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۲۲۰۵۹
|
۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، بررسی ارتباط دانشگاه با صنعت پیرامون طرح های اقتصاد مقاومتی و علل بیکاری در شهرستان از اهداف برگزاری این نشست بود.

 

ناصح یوسفی قائم مقام دانشگاه علمی کاربردی سقز نیز ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن ایام الله دهه فجر،  رابطه صنعت با دانشگاه را مهم و مکمل یکدیگر دانست و گفت: تعدد رشته های دانشگاهی در سقز مانع این ارتباط شده و باید رشته هایی در دانشگاه های سقز ایجاد شود که در صنعت و جامعه بازار کار داشته باشند و زمینه شغلی برای این رشته ها وجود داشته باشد.

 

کیوان شافعی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در این رابطه اظهار داشت: دانشگاه آزاد واحد سقز با سرمایه گذاری بر روی طرح ساها و شفا که مربوط به دانشگاه های آزاد کشور است توانسته ایم 8000 آزمایشگاه و 4000 کارگاه در کل کشور احداث کنیم و دانشجویانی که طرح و ایده ای دارند با معرفی به به این دانشگاه و با اخذ معرفی از سوی معاونت آموزشی می تواند در هرکجای کشور از این آزمایشگاه ها یا کار گاه ها به صوت رایگان جهت به اجرا درآوردن طرح خود استفاده نماید.

 

شافعی همچنین اعلام آمادکی کرد: که هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سقز قادر است که با اعزام اکیپی به شهرک صنعتی سقز که 30 درصد آن فعال است بتواند واحد های صنعتی که معیوب یا بدون فعالیت هستند را با استفاده از اساتید مجرب و کارکشته فعال نماید که معاون صنعت، معدن و تجارت این شهرستان از این پیشنهاد استقبال کرده است.

 

سپس اداره اصناف نیز با اعلام آمادگی گفت: در خصوص اشتغال دانشجویان در صنف های مختلف نهایت همکاری خود را ارائه خواهند داد.

 

سپس دانشجویان و اساتید هرکدام با اظهار نظرات و پیشنهادات خود گام های موثری جهت ایجاد اشتغال در شهرستان سقز برداشتند و قرار بر این شد که این نشست به صورت چندمدت یکبار مداوم تشکیل شود.

 
 
ارسال نظرات