به همت بسیج سازندگی انجام شد؛
مسئول بسیج سازندگی سپاه خمین گفت: امسال سطح زیرکشت زعفران در شهرستان خمین از پنج هکتار به 30 هکتار افزایش یافته است.
کد خبر: ۸۸۲۱۹۸۴
|
۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۶
به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سرهنگ پاسدار سیدحسن بهشتی مسئول بسیج سازندگی سپاه خمین در مراسم تجلیل از گروه‌های برتر جهادی که با حضور فرمانده سپاه روح‌الله برگزار شد با اشاره به اقدامات گروه‌های جهادی در این شهرستان گفت: 49 گروه جهادی ثبت شده دارای کد شناسایی در این شهرستان فعالیت دارند که در قالب اردوهای جهادی یک‌روزه و سه روزه، هفت و 10 روزه برنامه‌های محرومیت‌زدایی، بهداشتی، آموزشی، فرهنگی در بخش‌های محروم شهرستان توسط این گروه‌ها انجام می شود.

وی افزود: در قالب اردوهای یک‌روزه با حجم کاری 1000 نفر روز فعالیت‌های با محوریت کشاورزی، کمک به جمع آوری محصولات باغی، اقدامات عمرانی (تعمیرات و بازسازی)، کمک به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی را انجام دادند. همچنین اردوهای سه روزه در 37 اردو با حجم کاری 111 نفر روز با محوریت بسیج مهندسین، صنعت و معماری بافعالیت‌هایی در بخش کمک به مزارع کشاورزی، شناسایی آفات و مبارزه باآفات، ارائه مشاوره در بحث صنعت، اقدامات آموزشی برای کشاورزان انجام می دهند.

سرهنگ پاسدار بهشتی ادامه داد: اردوهای هفت روزه 288 نفر با حجم کاری 2016 نفر روز با محوریت محرومیت زدایی و کارهای عمرانی، فرهنگی، ورزشی و اردوهای 10 روزه دانش آموزی با تعمیر مدارس، رنگ آمیزی و شعارنویس روی دیوار و دوخت مانتوی مدارس در مناطق کم برخوردار و محروم را برعهده گرفتند .

مسئول بسیج سازندگی سپاه خمین تصریح کرد: علاوه بر اقدامات ساخت و ساز در راستای محرومیت زدایی فعالیت های آموزشی مانند آموزش احکام و قرآن نیز با حضور روحانیون گروه‌های جهادی در مناطق محروم انجام می شود.

وی افزود: با توجه به این که شهرستان خمین منطقه کم آبی است توجه سپاه به محصولات کم آبی مثل کشت زعفران و کشت گل محمدی است و امسال سطح زیرکشت زعفران در شهرستان خمین از پنج هکتار به 30 هکتار افزایش یافته است؛ امسال در قالب عرصه های اقتصاد مقاومتی، کشاورزی، دامپروری، صنایع تبدیلی و صنایع دستی مبلغ یک‌میلیارد و هفتصد هزار تومان تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات