خبرهای داغ:
مسئول بسیج سازندگی استان کرمانشاه گفت: بسیج سازندگی توانسته در بخش انجام ماموریت خود در بخش محرومیت زدایی و اشتغالزایی ۱۴۰۰ پایگاه کارآفرینی و شغل ایجاد کند.
کد خبر: ۸۸۲۱۹۵۴
|
۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، منصور فتاحی امروز چهارشنبه در مراسم افتتاح دهکده اقتصاد مقاومتی در شهرستان سنقر، گفت: این دهکده فرصت خوبی در راستای تحقق اجرای سیاست های مقاومتی است که دارای زیرساخت های مناسب و به صورت رایگان در اختیار تولید کنندگان قرار گرفته است.

 

وی افزود: بسیج سازندگی سال گذشته توانسته در بخش انجام ماموریت خود در بخش محرومیت زدایی و اشتغالزایی ۱۴۰۰ پایگاه کارآفرینی و شغل ایجاد کند.

 

فتاحی یادآور شد: این دهکده به مساحت ۲۳ هکتار در مکانی که قبلا پادگان آموزشی بوده در ۱۰ کیلومتری جاده بیستون احداث شده است.

 

فتاحی یادآور شد: در این دهکده یک سوله پرورش ماهیان زینتی دایر شده است که در غرب کشور نمونه ای با این حجم وجود ندارد.

 

وی ایجاد باغات، واحد ماهی درمانی(فیش درمانی) و مجموعه تفریحی را از برنامه های توسعه ای این دهکده معرفی کرد و افزود: همچنین یک سوله پرورش ماهی های زینتی در این دهکده مشغول فعالیت است و مبلغ ۶۰ میلیون تومان تسهیلات برای آن در نظر گرفنه شده که زمینه اشتغال ۴ نفر به طور مستقیم را فراهم کرده است.

 

مسئول بسیج سازندگی استان کرمانشاه ادامه داد: یکی دیگر از فعالیت ها پرورش قارچ در این دهکده است که برای این منظور ۸۵ میلیون تومان تسهیلات در نظر گرفته شده و طی آن ۱۱ نفر تولید کننده قارچ در این راستا مشغول کار شده اند.

 

وی اذعان داشت: امسال ۲۱ میلیارد تومان تسهیلات جهت ایجاد طرح های اقتصادی پرداخت شد که طی آن زمینه سازی اشتغال ۱۰۰۰ نفر را فراهم کرده است.

ارسال نظرات