فرمانده اسبق پدافند هوایی استان مرکزی در دوران دفاع مقدس
فرمانده اسبق پدافند هوایی استان مرکزی در دوران دفاع مقدس با تاکید بر اینکه فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه نهادینه شده است، گفت: امروز دشمن جرأت کوچک‌ترین تعرض و تهدیدی را ندارد.
کد خبر: ۸۸۲۱۹۳۶
|
۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی سرهنگ عباس گودرزی‌نسب ظهر امروز در مراسم جشن انقلاب که در دانشگاه پیام نور اراک برگزار شد جنگ تحمیلی را یک جنگ دینی دانست و گفت: در دوران دفاع مقدس حرکت و انگیزه رزمندگان انقلاب اسلام همه به فتوای مرجع تقلید بود که مسیر کمال را برای انسان‌ها باز کرد.

وی افزود: شهدا و رزمندگان دفاع مقدس بهترین الگو برای آینده‌سازان انقلاب اسلامی هستند؛ باید تلاش کنیم تا آرمان‌های آنها در جامعه بسط و گسترش یابد.

فرمانده اسبق پدافند هوایی استان مرکزی در دوران دفاع مقدس تصریح کرد: هنوز یک سال از انقلاب نگذشته بود که گروه‌های مارکسیست و منافق مطرح می‌کردند که مردم با انقلاب همراه نیستند اما جنگ هشت سال دفاع مقدس نشان داد که مردم همیشه در صحنه هستند.

گودرزی‌نسب به دستاوردهای دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: جنگ دفاع مقدس سبب اتحاد بین ملت شد به‌طوری‌که قبل از جنگ بین ملت و ارتش مخالفت‌هایی وجود داشت اما دفاع مقدس سبب شد که کینه‌ها برطرف و ارتش با جامعه متعهد گردد و این همراهی بسیار خوب بود که باعث شد اکنون هیچ اثری از آن رویارویی وجود نداشته باشد.

وی با بیان اینکه دوران دفاع مقدس سبب حفظ روحیه انقلابی شده است، گفت: دفاع مقدس سبب از بین رفتن انحطاط فرهنگی شد که از زمان شاه رواج پیدا کرده بود.

گودرزی‌نسب یکی از دستاوردهای دوران دفاع مقدس را بیداری جامعه دانست و گفت: دفاع مقدس سبب به وجود آمدن وحدت، اعتماد به ‌نفس و خودباوری در کشور شد. حماسه‌سازان ملت ایران همان غیورمردانی هستند که با دستان خالی اما ایمانی راسخ در برابر زیاده‌خواهی‌های دشمن ایستادگی کردند و به پیروزی رسیدند به‌طوری‌ که امروز دشمن جرأت کوچک‌ترین تعرض و تهدیدی را ندارد.

فرمانده اسبق پدافند هوایی استان مرکزی در دوران دفاع مقدس تصریح کرد: هشت سال دفاع مقدس درس‌های بزرگ و مهمی برای تمام ملت ایران داشت و آن اینکه دلاوری و رشادت‌های رزمندگان این مرز و بوم هرگز نباید در جامعه کمرنگ شود چراکه آرامش و امنیت حاکم در کشور را مدیون جان‌ نثاری این افراد هستیم و اکنون با حفظ این حریم دست متجاوزان از این سرزمین کوتاه مانده است.

وی دهه فجر را یادآوری تمام خوبی‌ها، رشادت‌ها، شهامت‌ها و شهادت‌های رزمندگان جبهه و جنگ دانست و افزود: یکی از درس‌های جنگ تحمیلی فراموش نکردن دشمنی استکبار با انقلاب اسلامی است و درس دیگر دفاع مقدس این بود که پیروزی به دست نمی‌آید مگر با داشتن وحدت کلمه در سایه رهنمودهای ولایت و رهبری؛ رزمندگان در طول هشت سال دفاع مقدس در شرایط خیلی سخت با دشمنان می جنگیدن ولی خدا را شاکریم که امروز هم همچنان با قتدار کامل در برابر دشمنان ایستاده ایم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات