خبرهای داغ:
يكي از مراجع تقليد گفت: حضرت زهرا(س) با عمل خود خلافت حاكمان ناحق را رسمي نشناختند بنابراين تثبيت تشيع پس از پيامبر اكرم(ص) با اقدام حضرت زهرا(س) صورت گرفته است.
کد خبر: ۸۸۲۱۸۲۸
|
۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۴
تثبيت تشيع توسط حضرت زهرا(س)/یوم الله 22 بهمن گرامی داشته شود
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم،  آیت‌الله جعفر سبحانی صبح امروز در درس خارج اصول خود که در مسجد اعظم برگزار شد، با اشاره به اقدامات حضرت زهرا(س) پس از رحلت پیامبر اکرم(ص) برای اسلام و تشیع اظهار کرد: ایشان خطبه‌ای از خود به یادگار گذاشتند توحیدی که در این خطبه است با توحید نهج‌البلاغه یکی است.

وی خاطرنشان کرد: اینکه فردی درس نخوانده و مکتب نرفته توحیدی در سطح توحید نهج‌البلاغه بگوید که فهم فلاسفه به آن نرسیده است از نشانه‌های عصمت و اعجاز ایشان است و تثبیت تشیع محسوب می‌شود.

این مرجع تقلید با بیان اینکه در آن دوران مسئله تشیع که امام باید از سوی خدا و پیامبر باشد درحال کمرنگ شدن بود گفت: بر اساس روایتی هر کس بمیرد و امام زمان خود را نشناسد با مرگ جاهلیت از دنیا رفته است حضرت زهرا(س) تا روز شهادت با کسی بیعت نکرد بلکه با امام واقعی بیعت کرده بود امامی که در سقیفه درست کرده بودند به حق نبود ایشان بیعت با امام حق کرده است بنابراین از این طریق تشیع را تثبیت کردند.

وی خاطرنشان کرد:‌ حضرت زهرا(س) با این عمل خلافت را رسمی نشناختند تثبیت تشیع پس از پیامبر اکرم(ص) با عمل حضرت زهرا(س) صورت گرفته است.

آیت‌الله سبحانی با اشاره به فرارسیدن 22 بهمن گفت: 22 بهمن سرآغاز حکومت اسلامی روز ارزشمندی است و باید گرامی داشته شده باید از خدا بخواهیم ما را خدمت‌گزار حکومت اسلامی قرار دهد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها