زاهدی در گفتگو با «بسیج»:

مجلس تضاد سند2030 با اسناد بالادستی را بررسی می کند

رئیس کمیسیون آموزش مجلس گفت: قرار بر این شد که کار دقیق تری از سوی مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی بر سند2030 صورت بگیرد تا میزان اختلاف و تضاد این سند از نظر حقوقی و شکلی با اسناد بالادستی تعیین شود.
کد خبر: ۸۸۲۱۷۹۶
|
۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۲

بررسی تضاد سند2030 با اسناد بالادستی در دستور کار مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی/ با وجود سند تحول بنیادین نیازی به اسناد دیگر نیستمحمد مهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با اشاره به سند2030 اظهار داشت: در جلساتی که در شورای اسلامی شدن دانشگاه ها و همچنین در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس برگزار شد دست اندرکاران آن اعلام کردند که ما از 2030 به عنوان سند رونمایی نکردیم بلکه به عنوان چارچوب عمل درنظر گرفته شده است.

وی افزود: باید بصورت جدی به این موضوع وارد شد؛ این سند باید در چارچوب اسناد بالادستی کشور مانند نقشه جامع علمی کشور و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باشد.

نماینده مردم کرمان در مجلس گفت: دست اندرکاران این سند ادعا کردند آنچه در این سند در تضاد با اسناد بالادستی کشور بوده حذف شده اما به دلیل اینکه در شورای اسلامی شدن دانشگاهها و کمیسیون آموزش و تحقیقات قانع نشدیم قرار بر این شد که کار بیشتر، جدی تر و دقیق تری بر آن صورت بگیرد تا میزان اختلاف و تضاد این سند از نظر حقوقی و شکلی با اسناد بالادستی تعیین شود.

عضو کمیسوین آموزش و تحقیقات مجل سیادآور شد: شب گذشته در شورای عالی انقلاب فرهنگی این موضوع به عنوان قبل از دستور مطرح شد و قرار بر این شد که دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز بر این مسئله کار کند.

وی در پایان تأکید کرد: ما نیازی به اسناد دیگر نداشتیم. سند تحول بنیادین سند کاملا دقیق، تخصصی، حرفه ای و کارشناسانه ای است که در کشور ثبت و تدوین شده است؛ بنابریاین ما نیاز به اسناد دیگری نداریم و مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی درحال پیگیری جدی این موضوع هستند.


ارسال نظرات
آخرین اخبار