خبرهای داغ:
تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «آب هرگز نمی‌میرد» با حضور مسئولان کشوری و استانی در همدان رونمایی شد.
کد خبر: ۸۸۲۱۷۷۹
|
۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، در مراسم ششمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت که با حضور فرمانده سپاه پاسداران، مسئولان کشوری و استانی در حسینیه امام(ره) همدان برگزار شد از تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب «آب هرگز نمی‌میرد» رونمایی شد.

کتاب «آب هرگز نمی‌میرد» روایت جانباز سرافراز سردار میرزامحمد سلگی از حضور خود در دوران دفاع مقدس به عنوان فرماندهی گردان 152 حضرت اباالفضل در لشکر انصارالحسین(ع) همدان است که به قلم حمید حسام به رشته تحریر آمده است.

متن تقریظ رهبری بر کتاب «آب هرگز نمی‌میرد» به شرح ذیل است:
«
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

سلام بر یاران حسین (ع) و سلام بر لشگر انصارالحسین همدان؛ و سلام بر شهیدان، دلاوران، فدائیان، شیران روز و عابدان شب؛ و سلام بر شهید زنده میرزا محمد سلگی و بر همسر باایمان و صبور او؛ و سلام بر حمید حسام که دردانه‌هایی چون سلگی و خوش‌لفظ را به ما شناساند. ساعت‌های خوش و باصفائی را با این کتاب گذراندم و بارها با دریغ و حسرت گفتم:

درنگی کرده بودم کاش در بزم جنون من هم / لبی تر کرده زان صهبای جام پرفسون من هم
هزاران کام در راه است و دل مشتاق و من حیران / که ره چون میتوانم یافتن سوی درون من هم ...

در میان کتاب‌های خاطرات جنگ، این، یکی از بهترین‌ها است. نگارش درست و قوی، ذوق سرشار، سلیقه و حوصله، همت بلند، همه با هم دست به کار تولید این اثر شده‌اند.

کتاب بهناز ضرابی در شرح حال شهید عالی‌مقام علی چیت‌سازیان نیز دارای همین برجستگی‌ها است. این دو نفر از ستارگان اقبال همدانند.
بهمن 95».

انتهای پیام/

ارسال نظرات