خبرهای داغ:
برگزار شد:

گرامیداشت 19 بهمن روز شهرستان تاکستان

استاندار قزوین گفت: یکی از بزرگترین توطئه های آمریکا، تحمیل جنگ تحمیلی علیه ایران بود که با هوشیاری امام راحل و همت مردم، جوانان و شهدای ما، اینبار نیز سربلند و پیروز شدیم.
کد خبر: ۸۸۲۱۶۵۶
|
۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین،، مراسم گرامیداشت 19 بهمن که روز شهرستان تاکستان نامگذاری شده است با حضور استاندار قزوین، نماینده مردم ، فرماندار و جمعی از مسئولین شهرستان و مردم در مسجد حجتی (عج) تاکستان برگزار گردید.

فریدون همتی استاندار قزوین در این گردهمایی گفت: 19 بهمن 57 یادآور ایثارگری های مردم تاکستان با محوریت روحانیت مباررز، مرحوم آیت الله موسوی شالی ، آیت الله اسلامی و آیت الله باریک بین است که رهبری مبارزات را در منطقه برعهده داشتند.

وی اظهار کرد: ما در گذشته حاکمی داشتیم که بدون اجازه آمریکا و انگلیس تصمیمی نمیتوانست بگیرد و مامور در منطقه برای پیشبرد اهداف آنها بود و ما در قبل از انقلاب یک کشوری وابسطه و مصرف گرا بودیم.

همتی افزود : یکی از بزرگترین توطئه های آمریکا، تحمیل جنگ تحمیلی علیه ایران بود که با هوشیاری امام راحل و همت مردم، جوانان و شهدای ما، اینبار نیز سربلند و پیروز شدیم.

وی گفت: این 38 سال که از انقلاب میگذرد، در هیچ مقطعی دشمن آرام ننشسته و تحریم های ظالمانه به بهانه  تولید بمب هسته ای نیز نمونه ای بارز از آن است و ملت ایران نشان دادند که با توصیه های مقام معظم رهبری و استقامت در برابر ظالمان، اینبار نیز میتوانند بر تحریم ها غلبه کنند و ملتی سربلند در جهان باشند.

استاندار قزوین با اشاره به مصوبات دولت در سفر استانی اظهار داشت: حدود 6 هزار هکتار زمین کشاورزی با آبیاری قطره ای واعتبار 6 میلیون تومانی دولت برای داربستی کردن باغات انگور از جمله اموری است که انجام می شود.

همتی اذعان کزد: دولت با این بودجه محدود قادر به خرید کلیه محصولات زراعی و کشاورزی نیست و در این بین باید تعاونی ها یک صندوق برای حمایت از کشاورزان راه اندازی کنند تا این قشر برای فروش محصول خود مشکل و دغدغه نداشته باشند.

استاندار قزوین در پاسخ یکی از شهروندان که درخواست بیرون بردن خط ریل راه آهن از داخل شهر به بیرون شهر را داشت تصریح کرد: در بهترین شهرهای دنیا،مسئولین آن منطقه تلاش می کنند که راه آهن را از میان شهرها عبور دهند و اگر محیط راه آهن زیباسازی شود و پل های رو گذر یا زیرگذر زده شود، بسیاری از دغدغه های مردم کم می شود.

این مسئول  زمین های کشاورزی زیاد و هزینه سنگین این پروژه  را از مشکلات این طرح دانسته و اضافه کرد: ما برای آبادانی و زیباسازی اطراف راه آهن تمام تلاش خود را میکنیم و چرا باید پول این پروژه را در بیابان بریزیم و هدف آخر ما تامین مصالح و آرامش مردم منطقه است.

بهمن طاهرخانی نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: مردم در طول انقلاب همواره در صحنه حاضر بودند و انتظار دارند که مسئولان تلاش بیشتری در جهت رفع مشکلات و کاستی‌های موجود انجام دهند.

وی ابراز کرد: انقلاب اسلامی خدمات بسیاری در طول ۳۸ سال گذشته در کشور داشته است اما در این مسیر کاستی‌هایی نیز وجود دارد که باید برطرف شود.

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ۶۵ درصد مردم شهرستان تاکستان از طریق کشمش و انگور زندگی خود را سپری می‌کنند، خاطرنشان کرد: سالانه ۱۰۰ هزار تُن کشمش در سطح این شهرستان تولید می‌شود و ۳۵ هزار هکتار به باغ‌های انگور اختصاص دارد.

وی از پیگیری‌های انجام‌شده برای حل مشکلات تولیدکنندگان و کشاورزان این منطقه خبر داد و تصریح کرد: طی تصمیم اخذشده توسط دولت قرار است برای هر کیلو کشمش مبلغ ۵۰۰ تومان یارانه به تولیدکنندگان کشمش داده شود.

در این نشست تعدادی از کشاورزان به بیان دغدغه‌ها و مشکلات خود پرداخته و خواستار حذف دلال و واسطه شدند تا در سایه این طرح سود اصلی از تولید کشمش نصیب خود کشاورزان شود.

در حاشیه این مراسم تعدادی از مردم جوابهای استاندار را قانع کننده ندانسته و  دغدغه های خود را مبنی بربیکاری، خرید تضمینی کشمش و انتقال خط آهن به بیرون از شهر را با ایشان مطرح نمودند.

7001/پ30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها