توليد زباله و بالا بودن حجم ضایعات فلزات مختلف در استان به طور چشمگيري رو به افزايش است و بی شک در آینده نزدیک مشکلات زیست محیطی فراوانی در استان ایجاد خواهد شد.
کد خبر: ۸۸۲۱۶۵۳
|
۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، استاندار زنجان درمراسم افتتاح کارخانه اسقاط خودروی کشور (فوکا صنعت)، با اظهار نگرانی از حجم زیاد تولید ضایعات فلزات در استان گفت: در استان زنجان روزانه حجم زیادی از زباله تولید می شود که این میزان تولید ضایعات، عدد بسیار بالایی است که اگر در این زمینه شهرداری ها کمک نکرده و این ضایعات تولیدی را جمع آوری نکنند، بی شک در آینده نزدیک با مشکلات زیست محیطی فراوانی روبرو خواهیم شد.

اسداله درویش امیری افزود: توليد زباله و بالا بودن حجم ضایعات فلزات مختلف در استان به طور چشمگيري رو به افزايش است و در صورتی که این میزان ضایعات کنترل و ساماندهی نشود، بی شک در آینده نزدیک مشکلات زیست محیطی فراوانی در استان ایجاد خواهد شد.

وی اظهار داشت: بازیافت ضایعات در بخش های دیگر نیز باید جدی گرفته شود و ضروری است تا با برنامه ریزی های مناسب، نسبت به استفاده مطلوب از ضایعات و پسماندها همانند آنچه در بسیاری از کشورهای جهان مرسوم است، اقدام کرد.

اسداله درویش امیری در ادامه افزود: راه‌اندازی واحد بازیافت پسماند، اقدام بزرگی در استان است که انجام شده و امیدواریم اثرات خوبی نیز در استان به دنبال داشته باشد.

استاندار زنجان تصریح کرد:قاره اروپا که به قاره سبز معروف شده، زمانی توانست از نظر تکنولوژی و صنعت در کل دنیا موفق عمل نماید که به تکنولوژی استفاده از بازیافت و پسماند دست یافت؛ به طوری که بیشتر کشورهای اروپایی 20 درصد اقتصاد کشورشان از محل بازیافت پسماند و ضایعات تامین می شود.

اسداله درویش امیری خاطر نشان ساخت: در زمینه جمع آوری زباله و بازیافت پسماند و ضایعات، اقدامات اساسی دیگری نیز در استان زنجان در دست اقدام است که به محض نهایی شدن این اقدامات، اطلاع رسانی خواهد شد.

ارسال نظرات