فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام:
سردار علی محمد اکبری، گفت: نباید خطری را که از کمبود مسجد یا ضعف و نارسائی مساجد، جامعه و جوانان را تهدید می‌کند، غافل بمانیم.
کد خبر: ۸۸۲۱۶۴۴
|
۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم (علیه السلام)، در سفر به فارسان و جمع روحانیون این شهرستان گفت: حضور جوانان و روحیه‌های بسیجی باید محیط مسجد را زنده و پرنشاط و آینده ‌پر و لبریز از امید سازد، میان مسجد و مراکز آموزشی در هر محل، همکاری و پیوند تعریف شده و شایسته‌‌ای برقرار گردد.

سردار علی محمد اکبری به فرمایشات مقام معظم رهبری در اجلاس نماز اشاره کرد و گفت: پدید آوردن هویتی به نام مسجد، نخست در قبا و سپس در مدینه، در شمار زیباترین و پرمغزترین ابتکارهای اسلام در آغاز تشکیل جامعه‌ اسلامی است.

وی، مسجد را کانون ذکر و معراج معنوی، عرصه علم و جهاد،‌جایگاه عبادت و پایگاه سیاست، دانست و افزود: مسجد، اجتماعی از دوگانه‌های به هم‌پیوسته‌ایی است که تصویر مسجد اسلامی و فاصله‌ آن با عبادتگاه‌های رایج ادیان دیگر را نمایان می سازد.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام ادامه داد: مسجد، مظهر آمیختگی دنیا و آخرت و پیوستگی فرد و جامعه در دیدگاه و اندیشه‌ مکتب اسلام است و با این نگاه، دل‌های ما برای مسجد می‌تپد و از شوق و احساس مسئولیت، لبریز می‌شود.

وی تصریح کرد: امروز در میان مساجد ما کم نیستند آنهائی که می‌توانند نمائی از این تصویر زیبا و شوق‌انگیز را به نمایش در آورند، حضور نسل جوان پاک‌نهاد ما و حضور روحانیون و معلمان آگاه و دلسوز، مسجدهائی را به درستی، کانون ذکر و عبادت و اندیشه و معرفت ساخته و یادهای عزیز و گرانبها را در دل های ما برانگیخته است.

سردار اکبری، با تأکید بر احساس مسئولیت دربرابر انجام وظیفه نسبت به مساجد و رفع نواقص این محل مقدس، اظهار داشت: هیچ یک از ما نباید و نمی‌توانیم خطری را که از کمبود مسجد یا ضعف و نارسائی مساجد، جامعه و جوانان و خانواده‌ها و نسل‌های آینده را تهدید می‌کند، غافل بمانیم و خود را از برکات عظیمی که مسجدِ طراز اسلامی به کشور و نظام و مردم هدیه می کند، محروم سازیم.

دسترسی آسان به مسجد، نیاز ضروری مؤمنان و جوانان و نوجوانان ما است

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم (علیه السلام) در ادامه ضرورت دسترسی آسان به مساجد را خاطرنشان کرد و گفت: نخستین مطلب مهم، بنای مسجد و حضور روحانی شایسته در آن است. هم اکنون با وجود ده ها هزار مسجد در کشور، جای هزاران مسجد دیگر در روستاها، شهرها، شهرک ها و مجتمع‌های مسکونی خالی است.

وی، افزود: دسترسی آسان به مسجد، نیاز ضروری مؤمنان و جوانان و نوجوانان ماست. روحانی پرهیزگار، خردمند، کارشناس و دلسوز در مسجد، همچون پزشک و پرستار در بیمارستان، روح و مایه‌ حیات مسجد است.

این مقام مسئول اظهار داشت: امامان جماعت باید آماده‌سازی خویش برای طبابت معنوی را وظیفه حتمی خود بدانند و مراکز رسیدگی به امور مساجد و حوزه‌های علمیه در همه ‌جا آنان را یاری دهند.

سردار اکبری، ادامه داد: مساجد باید مَدرَسِ تفسیر و حدیث و منبرِ معارف اجتماعی و سیاسی و کانون موعظه و پرورش اخلاق باشند. زمزمه‌ محبت متولیان و مدیران و امنای مساجد، باید دل های پاک جوانان را مجذوب و مشتاق کند.

وی، همچنین ضرورت حضور جوانان و روحیه‌های بسیجی در محیط مسجد را عامل احیاء و پرنشاطی این مکان مقدس دانست و گفت: باید میان مسجد و مراکز آموزشی در هر محل، همکاری و پیوند تعریف شده و شایسته‌‌ای برقرار گردد.

سردار اکبری بیان داشت: مسجد باید در هر منطقه و محل؛ مأمن و مایه‌ خیر و برکت باشد و به طریق اولی، وسیله‌ زحمت و آزار مجاوران نگردد، پخش صداهای آزاردهنده بویژه در شب و هنگام آسایش مردم، کاری ناروا و در مواردی خلاف شرع است، تنها صدائی که باید از مسجد در فضا طنین بیفکند بانگ اذان با صوت خوش و دلنواز است.

وی در پایان تصریح کرد: عمران مساجد و پرداختن به آرایه‌های معنوی و ظاهری آن، وظیفه‌ همگان است و هر کسی به اندازه‌ توان و همت باید در آن سهیم گردد، مردم، شهرداری ها و دستگاه های دولتی هر یک در آن باید سهمی ایفاء کنند و روحانی دانا و مسئولیت‌پذیر و پرهیزگار می تواند و می باید محور این منظومه‌ تلاش مقدس باشد.

ارسال نظرات