به همت سپاه حضرت جوادالائمه(ع) شهرستان دشتستان؛

افتتاح مرکز رشد، خلاقیت و توسعه نوآوری شهید ضنجرسیم در برازجان

مرکز رشد، خلاقیت و توسعه نوآوری شهید ضنجر سیم به همت ناحیه مقاومت بسیج سپاه حضرت جوادالائمه(ع) شهرستان دشتستان و تلاش و خلاقیت بسیجیان این دیار در برازجان افتتاح شد.
کد خبر: ۸۸۲۱۶۳۷
|
۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از دشتستان، در این مراسم فرمانده سپاه حضرت جواد الائمه(ع) شهرستان دشتستان با بیان اینکه راه اندازی چنین مراکز علمی و فن آوری توسط جوانان بسیجی بسیار تاثیر گذار و مفید است، گفت: حرکت علمی کشور ما بعد از انقلاب اسلامی شروع شد و با سرعت در حال گسترش است و اکنون سرعت پیشرفت علمی در ایران بسیار بالاتر از پیشرفت در دیگرکشورهای دنیا است.

سرهنگ پاسدار نعمت اله غلام پور افزود: استکبار جهانی به سرکردگی امریکا همیشه نگران پیشرفت جمهوری اسلامی ایران بوده است و بزرگترین جشن آنها زمانی بود که توانستند با ایران توافق هسته ای امضاء کنند و مانع پیشرفت هسته ای ایران شوند.

وی خاطر نشان ساخت: اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا، اعلام کرد که ما با توافق هسته ای، ایران را خلع سلاح کردیم و علم هسته ای آنها را سالها به عقب انداختیم بدون اینکه حتی یک گلوله شلیک کنیم،ولی امریکائیها به توافقات خود عمل نکردند و فقط ما توافقات را اجرا کردیم.

مسئول معاونت علم و فن آوری سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر با بیان اینکه ما اکنون دو مرکز رشد، خلاقیت و توسعه نوآوری در استان بوشهر، یکی در برازجان و دیگری در شهر بوشهر، داریم، خاطر نشان ساخت: حرکت این مراکز به سمت اختراع می باشد که ساخت هواپیمای بدون سرنشین از عمده کارهای آن است که امید است بتوانیم در استان های دیگر نیز این این اختراعات را گسترش بدهیم.

حمزه شیخیانی اضافه کرد: مرکز علم و فن آوری استان بوشهر در کشور بسیار پیشرفته است و از مراکز پیشرو در ساخت هواپیماهای فوق سبک بدون سرنشین است که امیدواریم به همت بسیجیان بتوانیم دو مرکز دیگر را نیز در قسمت خواهران و برادران در استان راه اندازی کنیم.

مسئول مرکز رشد، خلاقیت و توسعه فن آوری شهید ضنجر سیم شهر برازجان با اشاره به اینکه از اهداف بلند این مرکز حرکت در مسیر شعار اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل و توانگری در قناعت و ولایت مداری و مقابله با تحریم ها و خروج ارز از کشور با استفاده از توانمندی بسیجیان با ایمان و خلاق است، گفت: توسعه علم هوانوردی، طراحی و ساخت هواپیمای دو نفره کاملا بومی، طراحی و ساخت ملخ و اسپینر هواپیماهای متفاوت و تولید قطعات هواپیما های فوق سبک تک نفره و دونفر بومی، طراحی هواپیما های کنترل از راه دور و گردآوری و به چاپ رساندن کتاب و جزئات در خصوص ساخت هواپیما و پاراگلایدر از جمله فعالیت های این مرکز است.

خلبان محمد جعفر آبادی ضمن بیان اینکه ساخت سایت های کوتاه و متوسط جهت آموزش پرواز پاراگلایدر در سراسر استان توسط مرکز رشد، خلاقیت و نوآوری استان انجام شده است، تصریح کرد: یکی از کارهای مهم در سال جاری توسعه علوم و ورزش های هوایی توسط مدیریت کمیته ورزش های هوایی استان بوشهر است که در آموزشگاه ها طبق استانداردهای کشوری آموزش داده می شود.

مدیر مرکز علم و فن آوری شهرستان دشتستان نیز با بیان اینکه جایگاه علم در کشور باید درک شود،اضافه کرد: اصلی ترین فاکتور پیشرفت در دنیا منابع انسانی است و ما در کشورمان این پتانسیل عظیم علمی را داریم که اگر از این ظرفیت استفاده شود پیشرفت زیادی خواهیم داشت.

دکتر باشی خاطر نشان ساخت: در مرکز علم و فن آوری شهرستان دشتستان از اختراعات و طرح های جوانان حمایت و تسهیلات در اختیار آنها گذاشته می شود تا بتوانند با شرکت ها کار کنند و محصولات خود را به فروش برسانند.

در پایان مراسم از کسانی که با مرکز رشد، خلاقیت و توسعه نوآوری شهر برازجان همکاری داشته اند تقدیر و تشکر به عمل آمد.

ارسال نظرات