خبرهای داغ:
رائفی‌پور در جمع دانشجویان و مردم قزوین:

فرد انقلابی اهل افراط و تفریط نیست

کارشناس ارشد رسانه و ادیان گفت: از ویژگی‌های خاص انقلاب اسلامی این است که همانند یک سانترفیوژ می‌چرخد و افراد انقلابی را از غیر انقلابی شناسانده و غیرانقلابیون را از چرخه انقلاب جدا می‌کند.
کد خبر: ۸۸۲۱۶۲۹
|
۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، علی اکبر رائفی‌پور  کارشناس ارشد رسانه و ادیان، در «تجمع جوانان، طلاب و دانشجویان انقلابی» که همزمان با ایام‌الله دهه فجر با حضور پرشور اقشار مختلف مردم، جوانان و‌ دانشجویان این استان، شب گذشته در مسجد امام خمینی(ره) قزوین برگزار شد، با اشاره به تفاوت جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی اظهار کرد: جمهوری اسلامی فقط محدود به ایران است اما انقلاب اسلامی فراتر از کشور رفته است .

وی افزود: شاخص و مبنای امام خمینی (ه) در ایجاد انقلاب اسلامی سیره اهل  بیت و قرآن بود اگر جز این دو شاخص چیزهای دیگری را مبنا قرار دهیم فطری و اصولی نیست .

این استاد دانشگاه شجاعت و ایمان به خدا را از شاخصه های انقلابیون دانست و گفت : امام خمینی(ره) با ایمان به خدا و بدون هیچ ترسی از ناوگان آمریکا گفت: آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند و این حرفش سیاسی نبود بلکه یک حرف دل و برخاسته از اعتقاد بود .

رائفی‌پور عاقل بودن را از دیگر شاخص‌های انقلابی گری برشمرد و تصریح کرد: فرد انقلابی اهل افراط و تفریط نیست و به وقت نیاز شمشیر می‌کشد و‌ به وقتی دیگر سکوت می‌کند، گاه بر سر میز مذاکره می‌نشیند و گاه برای جنگ خود را آماده می‌کند و در این میان حد وسط  وجود ندارد و افراد باید مسیر خود را انتخاب کنند لذا انقلابی بودن و انقلابی ماندن را باید خود فرد انتخاب کند.

این پژوهشگر و نظریه پرداز در ادامه بیان کرد: از ویژگی‌های خاص انقلاب اسلامی این است که همانند یک سانترفیوژ می‌چرخد و افراد انقلابی  را از غیر انقلابی شناسانده و غیرانقلابیون را از چرخه انقلاب  جدا می‌کند.

رائفی‌پور با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی نباید فردگرا باشد تصریح کرد: اگر حق را بشناسیم و شاخصی برای خود داشته باشیم خواهیم توانست افراد را بر مبنای آن سنجیده و بشناسیم.

وی اضافه کرد: داشتن شاخص و مبنا از اصلی‌ترین ملزومات انقلاب اسلامی است که ریشه آن باید در قرآن و اهل‌بیت(ع) باشد.

این کارشناس ارشد رسانه و ادیان با بیان اینکه قیمت هر فرد انقلابی خود خداوند است  ادامه داد: هر کسی قیمتی دارد که قیمت فرد انقلابی، خود خداوند است چرا که چنین آدمی از هیچ کسی جز خدا ترس به خود راه نمی‌دهد و قدر دارایی بزرگی چون خداوند را می‌داند.

رائفی‌پور عنوان کرد: بسیاری از کسانی که در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در جرگه انقلابیون خود را جا زده بودند، به مرور از اصل انقلاب فاصله گرفتند.

این تحلیگر مسائل سیاسی اضافه کرد: این افراد یا مبانی انقلاب را نمی‌فهمیدند یا آن را قبول نداشتند و یا نان و منفعت خود را در انقلاب جستجو می‌کردند که بعد از مدتی متوجه شدند که چنین نیست و از بدنه انقلاب جدا شدند.

وی با اشاره به برخی شخصیت‌هایی که در ابتدا دم از انقلاب می‌زدند، یادآور شد: این افراد زمانی منفعت خود را در حمایت از انقلاب می‌دیدند اما بعد در ضدیت با آن قرار گرفتند لذا این رفتار منافق‌گونه را باید دقیق شناخت.

رائفی‌پور با طرح این سوال که چرا عده ای در گذشته مرگ بر آمریکا می گفتند ولی امروز دیدگاه آنها عوض شده و حتی از روی پرچم آن هم رد نمی شوند، خاطرنشان کرد: این افراد چند شخصیتی هستند و از اول هم انقلابی نبودند بلکه مرگ بر آمریکای آنها در آن زمان، و تایید امروز آمریکا به دلیل منفعتی است که برای آنها دارد .

9001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار