کارگردان مستند "کویرس وطن کوچک من" در گفتگو با بسیج:

سختی های فیلم سازی در شرایط جنگی/ آینده مستند روشن است

سعید صادقی گفت: یکی از چالش هایی که ما در حوزه مستند جنگ و بحران داریم این است که شرایط جنگی شرایط خاص نظامی است.
کد خبر: ۸۸۲۱۵۷۳
|
۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۰
سختی های فیلم سازی در شرایط جنگی/ آینده مستند روشن استسعید صادقی کارگردان مستند "کویرس وطن کوچک من" پس از اکران این مستند در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر و در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج گفت: کل پروسه تولید یک سال و نیم طول کشید یعنی از ابتدا که ما موضوع را اتخاب کردیم و کار تحقیقاتی در فضای میدانی هم اتفاق افتاد.

وی افزود: ما یک پروسه حدودا سه ماهه را برای تحقیق و تولید داشتیم و بعد از آن کار تدوین ما شروع شد که نزدیک به هشت ماه طول کشید و در واقع روزهای آخری که مهلت ارسال آثار به جشنواره بود کار تدوین ما ادامه پیدا می کرد ما جشنواره حقیقت را از دست دادیم ولی به جشنواره فجر رسیدیم.

کارگردان مستند "کویرس وطن کوچک من" اظهار داشت: یکی از چالش هایی که ما در حوزه مستند جنگ و بحران داریم این است که شرایط جنگی شرایط خاص نظامی است و اصولا دست اندرکارها و مجموعه هایی که در واقع درگیر آن فضا هستند خیلی مجال اینکه پذیرای این باشند که یک گروه فیلم ساز هم در آن فضا بتواند کارش را به صورت روتین انجام دهد ندارند و طبیعتا شاید انتظار معقولی نباشدو سختی های کار خودش را دارد.

صادقی تصریح کرد: دوستان این گروه تجربه های خوبی در دهه گذشته داشتند و ما مشکل خاصی از این بابت نداشتیم شرایط تولید این کار در دل شرایط جنگی بود که ما باید رفت و آمد می کردیم و با سوژه ها ارتباط می گرفتیم.

کارگردان مستند "کویرس وطن کوچک من" عنوان کرد: به هر حال چون این فیلم یک فیلم داخلی نیست و طبعا ما مخاطب اصلی این فیلم را در درجه اول مخاطب منطقه ایدر نظر گرفته بودیم شاید از این بابت شاید انتظار نداشتیم که انتخاب شویم جشنواره فیلم فجر جشنواره ای ملی است و بیشتر با نگاه داخلی گزینش می کند و رویکرد داخلی دارد ولی الحمدالله موردنظر گروه هیئت انتخاب قرار گرفت و این اتفاق افتاد.

صادقی گفت:به نظر من در سال های اخیر در زمینه مستند اتفاقات خیلی خوبی افتاده و نسل جدید در حوزه های مختلف اجتماعی، فرهنگی و سیاسی ارتباط گرفته و تجربه های خوبی را به دست آورده و انشاء الله آینده روشنی را در پیش خواهیم داشت.

ارسال نظرات