امام جمعه سیروان گفت: نقش بی بدیل زنان در پیشبرد اهداف نظام اسلامی انکار ناپذیر است و هم گام با مردان نقش بزرگی در پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال جنگ تحمیلی ایفا کردند.
کد خبر: ۸۸۲۱۵۴۹
|
۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام و المسلمین سید مصطفی موسوی، امام جمعه سیروان صبح امروز در نشست نهضت روشنگری با اشاره به جایگاه زن در اسلام گفت: قبل از اسلام زن در جامعه نقشی نداشت اما در اسلام زن یک نقش ویژه دارد و جایگاه واقعی زنان با شکل‌گیری اسلام به آنان بازگردانده شده و حفظ این جایگاه تنها با حفظ شخصیت و توجه به ارزش‌های آن‌ها امکان‌پذیر است.

وی اظهار کرد: در جریان واقعه کربلا حضرت زینب با خطبه های خود در کوفه و شام و بازگو کردن واقعه کربلا باعث شد که قیام امام حسین(ع) تا به امروز باقی بماند.

این روحانی برجسته بر الگوگیری زنان امروز از بانوان برجسته و نمونه تاریخ اسلام تأکید کرد و افزود: تاریخ اسلام زنان بزرگی را به خود دیده که هر کدام به خاطر اخلاص و پاکی نمونه و الگوی کاملی از انسان کمال یافته هستند.

امام جمعه سیروان با بیان اینکه زن می تواند در تمام عرصه های اجتماعی سیاسی اجرایی و مدیریتی تاثیر گذار باشد، افزود: زنان زیربناها و فضیلت‌های انسانی و ارزش‌های والای خلیفه‌الله در جهان بوده و در حال حاضر در تعلیم و تربیت جامعه پیشتاز هستند.

موسوی تاکید کرد: مسئله‌ زن و خانواده برای کشور جزو مسائل درجه یک است، نقش زنان در انقلاب ثابت کرد که زن در سایه‌ ایمان و آگاهی می‌تواند نقش اول را در تحولات تاریخی و جهانی ایفا کند.

وی تصریح کرد: ارتقای منزلت زن نقش تعیین کننده‌ای در امور فرهنگی اجتماعی دارد.

امام جمعه سیروان با بیان اینکه نقش زنان در پیشبرد اهداف نظام با فعالیت هایی در عرصه اجتماعی، فرهنگی و سیاسی کشور بی بدلیل است، اظهار کرد: همه شاهد بوده ایم که زنان ایران اسلامی هم گام با مردان این مرز و بوم چه نقش بزرگی را در پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال جنگ تحمیلی عراق علیه ایران ایفاء کردند.

وی در ادامه با اشاره به فرموده امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه در جنگ تحمیلی، زنان نقش مهمی در پیروزی داشتند، افزود: لذا در جنگ فرهنگی نیز مهمترین و اصلی ترین نقش بر عهده زنان است.

موسوی با اشاره به نقش ارزنده زن در تربیت فرزندان و همچنین موفقیت های خانواده هم گفت: بنا به فرموده امام راحل (ره) ،از دامن زن مرد به معراج می رسد که نشان می دهد بانوان نقش اساسی در تربیت فرزندان و تحکیم بنیان خانواده دارند.

وی اظهار کرد: لازمه حفظ و پاسداری از این جایگاه ارزشی حفظ شخصیت و توجه به ارزش‌های وجودی زنان است که امروز دشمنان سعی دارند با ترویج ضد ارزش‌هایی مانند بی‌عفتی، بدحجابی و بی‌حجابی آن را مورد هدف قرار دهند.

موسوی خاطرنشان کرد: کرامت واقعی و منزلت بانوان و پیشرفت آن‌ها در جامعه تنها در سایه تعالیم ارزشمند اسلام و حفظ شئونات اسلامی مانند حجاب و عفاف در جامعه محقق و میسر می‌شود.

این نشست به همت بسیج حوزه حضرت معصومه(س) لومار برگزار شد.

ارسال نظرات