نماینده مردم شرق استان کرمان در مجلس تاکید کرد: اعتراض خود را به مدیر سازمان میراث فرهنگی اعلام کرده ایم که برای پایگاه جهانی میراث فرهنگی به دنبال مدیر ثابت هستیم و به هیچ وجه نیازی به مدیر پروازی نداریم .
کد خبر: ۸۸۲۱۴۶۴
|
۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، حبیب الله نیکزادی پناه، نماینده مردم شرق استان کرمان گفت: متاسفانه مردم بم بزرگ به اقتصاد تک محصولی کشاورزی متکی هستند  لذا با توجه به بحران آب در کشور باید به سمت و سوی مصرف کمتر آب و استفاده از کشت های متراکم و گلخانه ای رو بیاوریم.


وی افزود: دامداری و دامپروری در این منطقه متاسفانه رو به انقراض رفته است که می توان عمده دلیل آن را زلزله اسفبار سال 82 دانست اما پیشینه نشان می دهد که این منطقه در دامپروری غنی بوده بطوری که پیش از زلزله روزانه 100 تن تولید شیر داشته ایم.


نماینده مردم بم خبر داد: در برنامه ششم توسعه تلاش کردیم که تسهیلات ارزان قیمت تری را برای بخش کشاورزیی در نظر بگیریم که ان شااللهه این اتفاق خواهد افتاد.


این مسئول ابراز داشت: موسسه نور قرار است در شهرستان نرماشیر سرمایه گذاری های در راستای اقتصادد مقاومتی را بر عهده بگیرد وو نرماشیر نیز به عنوان دومین پایلوت اقتصاد مقاومتی در استان کرمان انتخاب شده است.


وی گفت: در مصوبه ای که جهت ترمیم بودجه سال 95 داشتیم برای مناطق خسارت دیده کشاورزی در کشور وامم های با تسهیلات زیر 1000 میلیون تومان را دولت ببخشد و جرایم آن را نیز بانک ها ببخشند و خوشبختانه این رقم از بدنه تسهیلاتی که مربوط به زلزله بود در حال کم شدن است و فقط اصل تسهیلاتی که قبل از زلزله پرداخت شده است باقی می ماند که در حال پیگیری است و در این خصوص به آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور عرض کردیم که چنانچه این اتفاق نیفتد بانکها هم بیشتر ضرر خواهند کرد.


نماینده مردم بم، نرماشیر، فهرج و ریگان ابراز داشت: انتظار من از مردم این است که از مسئولان خود مطالبه داشتهه باشند و در اثر این روحیهه مدیران دیگر پشت میز نشین نخواهند بود بلکه در صحنه کار و تلاش قرار می گیرند و مشکلات مردم را حل خواهند کرد.


وی ضمن ابراز تاسف گفت: مهندس عزیزی در خصوص اعتبارات جذب شده برای بازسازی ارگ قدیم اقرار کرد که در 133 سال گذشته یک نفر همم برای جذب اعتبارات پیگیری به عمل نیاورده بود و این بسیار جای سوال داشت که اگر این بنای تاریخی تاکنون درست شده بود گردشگران بیشتری در منطقه داشتیم و درآمد مردم نیز بیشتر بود.


نیکزادی پناه تاکید کرد: اعتراض خود را به مدیر سازمان میراث فرهنگی اعلام کرده ایم که برای پایگاه جهانی میراث فرهنگی به دنبال مدیر ثابتت هستیم و به هیچ وجهه نیازی به مدیر پروازی نداریم بلکه باید فردی باشد که بتواند اعتبارات کلان را جذب کند چراکه تا تیر ماه برای هزینه کرد این اعتبارات زمان است.


وی با اشاره به جاده بم-کرمان بیان داشت: جاده ترانزیتی و مهم و 14 ساله بین المللی که همه مردم ایران از آن استفاده می کنند متاسفانه به علت بی توجهیی مسئولین اتمام این جاده بسیارر طولانی شده است و با اینکه می گویند 12 سال باید تاکید کنم که 14 سال از شروع آن می گذرد و قول داده اند که باقی مانده کار آن تا پایان دهه فجر به اتمام برسد هرچند که تعدادی پل برای پیشگیری از حوادث ترافیکی و ترمیم آسفالت قسمتی از مسیر هم باید انجام شود که در حال پیگیری از طرف ما است.


نیکزادی به سد نسا بم اشاره کرد و گفت: در خصوص این سد چند موضوع وجود دارد، اولا اینکه وزارت نیرو و وزارت جهاد کشاورزی به وظیفه ذاتی خود درست عملل نکردند و کانال های درجه یک،، دو، سه و چهار را و نتوانستیم آب را بطور کامل به مزارع انتقال دهیم و دومین مسئله این است که از آب های تحت الارضی که نباید استفاده می کردیم استفاده می کنیم یعنی اصلا نمی شود این ضرر را با عدد و رقم محاسبه کرد و به هیچ وجه جبران پذیر هم نیست چراکه بارندگی این مناطق بسیار کم است و در حدود 20 تا 50 میلیمتر است.


نماینده چهار شهرستان شرق استان کرمان اظهار داشت: در سال گذشته عملیات انتقال آب سد به بم و بروات شروع شد و برای سال آینده هم در بودجه حدود 766 میلیارد تومان برای اینن موضوع دیده شده است و به دنبال این هستیم که در کنار انتقال آب به بم و بروات 3 شهرستان دیگر به انضمام روستاهای آنها نیز به این شبکه آبی متصل شود ضمن اینکه حقابه های قانونی ما در این مناطق هنوز مشخص نیستند.


وی با اشاره به طرح های اشتغالزا در منطقه گفت: طبق صحبتی که با فرماندار انجام گرفته است قرار شده است اراضی مشخصی را برای احداث گلخانه جهت استفادهه جمعیت کثیری از مردمم اختصاص دهند ضمن اینکه جهاد کشاورزی محلی به مساحت 33 هکتار مشخص کرده است و اقدامات اولیه آن شامل خیابان کشی ها، برق کشی ها، چاه آب آن مشخص شده است و در آینده نزدیک در اختیار افراد علاقه مند به این رشته قرار می گیرد.

منبع: دانا
ارسال نظرات