برگزاری نشست "فصل نرگس" بدون حضور عوامل فیلم؛
نشست پرسش و پاسخ فيلم «فصل نرگس» تنها با حضور سحر صباغ‌سرشت (تهیه‌کننده فیلم) و محمود گبرلو در سالن سعدي برج ميلاد برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۲۱۴۱۱
|
۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۶
به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج، نشست پرسش و پاسخ فيلم «فصل نرگس» با حضور سحر صباغ‌سرشت (تهیه‌کننده فیلم) و محمود گبرلو در سالن سعدي برج ميلاد برگزار شد.سحر صباغ‌ سرشت كه تنها در اين نشست حاضر شده بود، درباره عدم حضور عوامل فيلم توضيح داد: مطمئنا براي حاضران اين سئوال پيش آمده كه چرا من تنها اينجا هستم در حالي كه همه ما در سينماهاي مردمي كنار هم بوديم اما امروز در سينماي رسانه تنها هستم.

وي با اشاره به اينكه اختلافي ميان عوامل فيلم وجود ندارد، افزود: اين عدم حضور به دليل زمان انتخاب فيلم‌ها، داوري و خبر نامزدها ٤٨ ساعت قبل از پايان جشنواره است. زماني كه كانديدها اعلام مي‌شود، جشنواره تمام شده و اگر مي‌خواستم تصميم بي‌رحمانه‌اي بگيرم، نبايد اجازه نمايش فيلم را مي‌دادم.

صباغ‌سرشت ادامه داد: زماني كه كانديدها دو روز قبل از اتمام جشنواره اعلام مي‌شود، فيلم ريزش مخاطب خواهد داشت، و امروز ساعت شش بعد از ظهر جشن نامزدهاي جشنواره است و ما نمي‌خواستيم وقت جشنواره را بگيريم.

وي با بيان اين مطلب كه پس از جشنواره براي اصحاب رسانه نمايش فيلم خواهيم داشت و جلسه واقعي نقد و بررسي فيلم را با حضور همه عوامل برگزار خواهيم كرد، افزود: امروز، من به عنوان ميزبان و به احترام شما و ستاد جشنواره اينجا هستم. اين را نشانه اعتراض به كانديدها ندانيد. من مفتخرم كه در بين كانديدها نيستم. انتخاب و داوران نبايد سليقه‌اي باشد كه هست.

صباغ سرشت در پاسخ به گبرلو كه اجازه خواست نشست پرسش و پاسخ فيلم برگزار شود، گفت: اگر اجازه بدهيد جلسه پرسش و پاسخ را پس از ايام جشنواره داشته باشيم. شايد خودمان هم دوست داشتيم همه كنار هم در اينجا حضور داشته باشيم، اما ناگزير به اين تصميم شديم.

در اين جلسه تعدادي از خبرنگاران به اظهار نظر درباره اين تصميم و حركت عوامل فيلم «فصل نرگس» پرداختند.

يكي از خبرنگاران حاضر در نشست خطاب به صباغ سرشت گفت: شما زماني كه وارد فضاي جشنواره مي‌شويد، قواعد جشنواره را مي‌پذيريد. سال‌هاي گذشته هم كانديدها همين‌گونه اعلام شدند.

در ادامه يكي ديگر از خبرنگاران اظهار كرد: صحيح‌تر بود كه اين تصميم را قبل از نمايش فيلم اعلام مي‌كرديد. خبرنگاران براي حضور در جلسه فيلم شما آمدند اما اين عدم حضور عوامل، توهين به خبرنگاران است كه در اين جلسه حضور داشتند.

تهيه كننده «فصل نرگس» در پاسخ به اين انتقادات توضيح داد: زماني كه ما فيلمي را براي حضور در جشنواره آماده مي‌كنيم، مجبور به پذيرفتن قواعد هستيم اما اين پذيرفتن به معني انتقاد كردن ما نيست. تصور من اين است كه اين جلسه كوتاه به جاي تحليل فيلم مي‌تواند محلفي براي بيان اينگونه انتقادات باشد.

وي تاكيد كرد: اعتراضي وجود ندارد. قصد اين است كه شما اين انتقاد را به گوش مسئولان برسانيد.

صباغ سرشت ادامه داد: در بسياري جشنواره‌هاي بين‌المللي كه نامزدها اعلام مي‌شوند، فصل اكران فيلم‌ها گذشته است.

صباغ سرشت، به ترك سالن توسط يكي از منتقدان در وسط فيلم اشاره كرد و افزود: اين منتقد قرار است در يكي از برنامه‌هاي سينمايي فيلم ما را نقد و بررسي كند. آقاي منتقد! شما بايد تا آخر فيلم را ببيني و بعد به خودت اجازه بدهي كه فيلمي را نقد كني، چرا با شأن و احترام يك گروه سازنده شوخي و بازي مي‌كنيد؟

وي ادامه داد: من و گروه سازنده فصل نرگس تشنه نقد هستيم براي اينكه مي‌خواهيم اشكالات‌مان را بدانيم و راهمان را ادامه دهيم. ما اين تصميم را قبل از نمايش فيلم نداشتيم اما حال هيچ كدام از همكاران من خوش نبود.

گبرلو نيز توضيح داد: در همه جاي دنيا دو روز قبل از اختتاميه كانديدها را اعلام مي‌كنند.

صباغ سرشت در پاسخ به اين صحبت توضيح داد: در سال‌هاي گذشته نامزدها ٤٨ ساعت قبل اعلام نشده است. فيلم‌هايي كه در بخش مسابقه هستند، نبايد دو روز آخر به نمایش درآید و بايد به گونه‌اي برنامه‌ريزي شود كه آثار زودتر نمايش داده شود.

وي تصريح كرد: اگر قرار است كانديدها ٤٨ ساعت قبل اعلام شوند فيلمي كه در بخش سوداي سيمرغ است بايد قبل از اين زمان براي اصحاب رسانه نمايش داده شوند.

كارگردان «فصل نرگس» در پايان تأكيد كرد: از ما اين تصميم را بپذيرید، همه عوامل خودشان را براي حضور در اين نشست آماده كرده بودند اما ناگزير به اين انتخاب انتحاري شدند!

ارسال نظرات