مسئول بسیج رسانه آذربایجان شرقی در گفتگو با «بسیج»:
این فعال رسانه ای با بیان اینکه فضای مجازی مولود تکنولوژی نوین است، رسانه ها را سنگر فرهنگ سازی در این حوزه عنوان کرد.
کد خبر: ۸۸۲۱۳۶۸
|
۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۸
روح الله دهقان نژاد فعال رسانه و مسئول بسیج رسانه آذربایجان شرقی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج، گفت: در حوزه فضای مجازی به علت توسعه آن اگر فرهنگ سازی مناسب صورت نگیرد تبدیل به قتلگاه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ سازی پس از گسترش آن زیاد کار ساز نیست، نقش متولیان و رسانه ها را خطیر خواند و گفت: اگر به این فضا با برنامه وارد شویم فرصت و بدون برنامه، هدف و شناخت باشد قتلگاه نسل فعلی و آینده خواهد شد.

دهقان نژاد با اشاره به تاکید رهبر فرزانه انقلاب در خصوص اهمیت بهره مندی مناسب از فضای مجازی، بیان کرد: برای استفاده درست از این فضا نیازمند مطالعه و بررسی پیرامونی این حوزه هستیم چراکه بدون مطالعه و فرهنگ سازی از هیچ امکان و فرصتی نمی شود استفاده بهینه کرد.

وی اظهار داشت: فرهنگ استفاده باید پیش و یا حداقل همزمان با ورود باشد که به علت فراگیری و سرعت تکثیر سخت است، ولی می توان با استفاده از ظرفیت فرهنگی و تعریف نیازها استفاده مناسب از آن کرد و اگر به دنبال مجازی گردی باشیم در سیبل آسیب به علت شناخت نداشتن و گردش بدون برنامه قرار خواهیم گرفت.

این فعال رسانه ای ادامه داد: باید در محدوده فضای مجازی که کاربران ورود کردند پیام های آموزشی متناسب، مهندسی شده در جریان استفاده و به نوعی ضمن بهره برداری ارسال شود، همان که در سیستم اداری از آن به عنوان آموزش ضمن خدمت نام می برند.

دهقان نژاد خاطرنشان کرد: به غیر از دستگاه های مرتبط و رسانه ها، خانواده ها نیز وظیفه مهمی در آگاهی بخشی اعضای خانواده دارند ولی در کمال تاسف آمار آسیب والدین هم در این حوزه قابل تامل است.

وی یادآور شد: این حوزه کم کم از نقش آفرینی به تمام کنندگی در مسایل مختلف رسیده که این قضیه را در انتخابات اخیر ریاست جمهوری امریکا به عینه شاهد بودیم، با وجودی که خیلی از غول های رسانه ای دیداری، شنیداری و مکتوب حامی دموکرات ها بود پدیده رسانه های نوپدید در فضای مجازی برنده انتخابات را مشخص کرد.

ارسال نظرات